• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند شیائومی محبوبیت زیادی در بازار پیدا کرده‌اند، اما در سال‌های اخیر، شیائومی سری دیگری از محصولات خود را هم با محبوبیت بسیار بالایی در بین مخاطبین روبرو کرده است و آن هم ساعت‌های هوشمند این کمپانی است.

بهترین ساعت‌ هوشمند شیائومی واقعا چشم‌گیر ظاهر شده و نوآوری بسیار بالایی را برای خریدارانش فراهم می‌کند. این ساعت‌ها می‌توانند با برندهایی مانند اپل و سامسونگ رقابت کرده و حتی شرایط بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشند. برای اینکه جزئیات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم، در این مطلب قصد داریم که جدیدترین ساعت‌های هوشمند شیائومی را در سال ۲۰۲۱ بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند گارمین؛ انتخاب حرفه‌ای های جمع!

اگر شما هم به دنبال خرید بهترین ساعت هوشمند شیائومی هستید، می‌توانید این مطلب را دنبال کرده و انتخاب خود را انجام دهید. جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی در سال ۲۰۲۱، Mi Band 6 نام دارد و با ویژگی‌های خاصش می‌تواند شما را راضی کند.

لیست بهترین ساعت هوشمند شیائومی

  1. Mi Band 6
  2. Amazfit X
  3. Amazfit Band 5
  4. AMAZFIT VERGE
  5. AMAZFIT GTS WATCH
  6. AMAZFIT STRATOS 3
  7. AMAZFIT BIP S
  8. AMAZFIT T-REX
  9. AMAZFIT GTR
  10. Amazfit Bit
  11. Amazfit Verge Lite
  12. Amazfit GTR 42
  13. Mi Band 5
  14. Amazfit Neo
  15. Xiaomi Mi Watch Lite
  16. Xiaomi Mi Band 2

1) Mi Band 6

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

سری Mi Band نیازی به معرفی ندارد. از این سری به عنوان ساعت هوشمند مناسب تناسب اندام یاد می‌شوند که توسط شیائومی روانه بازار می‌شود. می بند ۶ در مقایسه با مدل قبلی، نسخه‌های بیشتری داشته و می‌تواند نیاز کاربران بیشتری را برطرف سازد.

بنابراین، شما معمولا مشکلی از بابت پیدا کردن جدیدترین مدل از ساعت هوشمند می بند ۶ نخواهید داشت. این ساعت به یک صفحه نمایش ۱.۵۶ اینچی با پنل AMOLED مجهز شده است که رزولوشن ۴۸۶ در ۱۵۲ پیکسلی دارد و می‌توانید از شدت روشنایی ۴۵۰ نیت آن لذت ببرید. ساعت هوشمند می بند ۶، به دلیل استفاده از باتری ۱۲۵ میلی آمپر ساعتی، می‌تواند ماندگاری ۱۴ روزه را در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند سامسونگ؛ شیک، ساده و همه پسند!

این ساعت هوشمند ضد آب بوده و می‌تواند برای شنا تا عمق ۳۰ متری بسیار مناسب باشد. ساعت هوشمند Mi Band 6 دارای ۳۰ حالت ورزشی بوده و این اطمینان را به شما خواهد داد که بتوانید تمرینات روزانه خود را به طور مستقیم از طریق همین ساعت پیگیری کنید.

می بند ۶ دارای یک نرم افزار ارتقا یافته است و ویژگی SpO2 هم به آن اضافه شده است. این قابلیت می‌تواند سطح اکسیژن خون شما را ردیابی کرده و قابلیت‌های سلامتی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


2) Amazfit X

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند Amazfit X را می‌توانیم محصولی برای نسل بعد ساعت‌های هوشمند بنامیم. عملکرد این ساعت شگفت انگیز بوده و می‌تواند آینده را برای شما تضمین کند. این ساعت به آخرین پیشرفت‌های فناوری پوشیدنی مجهز شده است و ویژگی‌های شگفت انگیزی می‌تواند عملکرد آن را برای‌مان اثبات کند.

این ساعت طراحی و ساخت جدیدی دارد و در سال ۲۰۲۱ می‌توانید از آن استفاده کنید. این ساعت هوشمند، از بدنه و صفحه منحنی شکل ساخته شده و فضای کاملی برای استراحت راحت مچ دست شما را فراهم می‌کند. علاوه بر این، انحنای ۹۲ درجه‌ای این ثابت دارای کیفیتی عالی و درخشان بوده و بندهای متناسبی هم برای تناسب اندام فراهم می‌کند.

این ساعت به یک صفحه نمایش ۲.۰۷ اینچی مجهز شده و می‌تواند تماشای ساعت را در بسیاری از حالات برای شما لذت بخش کند. اطلاعات در نور روز هم قابل مشاهده بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. در حقیقت، اطلاعات توسط سیستم نرم افزاری UI دستگاه در اختیار شما قرار گرفته و اولویت بندی خواهند بود.

تعادل و ارتباط مناسب همراه با زیبایی در این ساعت هوشمند فراهم شده و می‌توانید از زیبایی متعادل آن استفاده کنید. هر بار چنین چیزی می‌تواند تجربه زیبایی را در اختیار شما قرار دهد. این ساعت هوشمند یکی از زیباترین محصولات بازار است و از یک شیشه خمیده سه بعدی برای محافظت از خراش نیز بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند اپل؛ از هر نسخه‌ی اپل واچ کدام یک ارزش خرید دارد؟

این ساعت هوشمند دوام بالایی داشته و کل بدنه آن از فلز محکم تیتانیومی ساخته شده است که به‌صورت بی سابقه‌ای دوام آن را تضمین می‌کند. یکی از نوآوری‌های تکنولوژیکی که با این ساعت می‌توانید تجربه کنید، مربوط به باتری‌های لیتیوم یونی هستند. این باتری‌ می‌توانند با یک بار شارژ، ۷ روز ماندگاری را برای ساعت تضمین کند.

ساعت هوشمند Amazfit X به ۹ حالت ورزشی مجهز شده است و از ورزش‌هایی مانند پیاده روی، دویدن روی تردمیل، دویدن در فضای باز و فضای بسته پشتیبانی می‌کند. با این ساعت می‌توانید از جدیدترین فناوری BioTracker 2 استفاده کرده و به طور دقیق، ضربان توزیع شده قلب خود را بررسی کنید. حتی سطح اکسیژن خون شما نیز با این ساعت قابل اندازه گیری خواهد بود.

یکی از نکات مهم این ساعت، در زمینه خواب و استرس است، می‌توانید سلامت کلی بدن خود را با این ساعت کنترل کرده و نمره PAI بدن خود را هنگام خواب اندازه گیری کنید. این آمار و ارقام کمک می‌کنند که بتوانید ایرادات را ریشه یابی کرده و آن‌ها را حل کنید.


3) Amazfit Band 5

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

‌Band 5 را می‌توانیم به عنوان پاسخ شرکت Amazfit به Mi Band 5 شیائومی بدانیم. اگرچه می‌دانیم که شیائومی صاحب هر دو شرکت است و ارتباطی اساسی با همدیگر دارند، اما این رقابت سالم در داخل شرکت هم برقرار بوده و نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

در حقیقت، Amazfit توانسته است که یک ساعت هوشمند مناسب تناسب اندام و سلامتی را ساخته و کارکردهای بسیار بهتری را برای شما فراهم کند. این محصول یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند شیائومی در سال ۲۰۲۱ است و با داشتن دو واچ فیس و بیش از ۴۰ حالت انتخابی، می‌تواند یک تجربه بصری شگفت انگیز را در اختیار شما قرار دهد.

این ساعت به یک صفحه نمایش ۱.۱ اینچی تمام رنگ AMOLED مجهز شده است و تصاویر را شارپ، روشن و بسیار جذاب نمایش خواهد داد. این ساعت دوام شگفت انگیزی در زمینه باتری دارد و با یک بار شارژ می‌توانید به راحتی از ۱۵ تا ۲۵ روز از ساعت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند هواوی؛ به صرفه‌های تو دل برو!

این دامنه بیشتر به حالت‌های صرفه جویی ساعت بستگی دارد و هر چقدر که کمتر از ساعت استفاده کنید، این ماندگاری بیشتر به ۲۵ روز نزدیک‌تر خواهد شد. یکی از مواردی که در مورد این ردیاب تناسب اندام جالب به نظر می‌رسد، این است که بدون نگرانی از بابت هزینه، می‌توانید به یک سفر کوتاه کمپینگ رفته و همه چیز را از طریق ساعت هوشمند خود کنترل کنید.

Amazfit ویژگی‌های ردیاب سلامت مخصوص زنان را نیز با اکثر گوشی‌ها ارائه می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود که بتوانید اعلان‌های هوشمند را در این زمینه دریافت کرده و آن‌ها را در گوشی خود ثبت کنید. ساعت هوشمند Amazfit Band 5 به سیستم مانیتورینگ اکسیژن خون هم مجهز شده است.

قابلیت SpO2 می‌تواند سطح اکسیژن خون شما را اندازه گیری کرده و با فناوری اختصاصی بیتس، وضعیت فیزیکی شما را ردیابی کند. با این قابلیت جدید می‌توانید ضربان قلب، الگوهای خواب، تعداد گام، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و سایر معیارهای مهم سلامتی را در عین فعالیت ردیابی کنید. Amazfit پا را فراتر گذاشته و تصمیم گرفته است که Band 5 را به یک سیستم الکسای داخلی مجهز کند.

بنابراین، شما به راحتی می‌توانید با آن صحبت کرده و سوالات خود را از آن بپرسید. زنگ هشدار این محصول شامل مواردی است که می‌تواند کنترل هوشمند خانه را به طور مستقیم از طریق مچ دست برای شما ممکن کند. شما می‌توانید تنظیمات مختلف خانه مانند سیستم قفل و سیستم آتش سوزی را به ساعت هوشمند خود انتقال داده و اعلان‌های مختلف آن را دریافت کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


4) AMAZFIT VERGE

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند AMAZFIT VERGE را می‌توانیم بهترین گزینه برای هر کاربری بدانیم که به دنبال یک ساعت هوشمند مناسب در زندگی روزمره است و می‌خواهد که از ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام آن استفاده می‌کند. این محصول تمرکز زیادی روی طراحی زیبای خود گذاشته و تلاش کرده است که با استفاده از صفحه نمایش AMOLED خود، اطلاعات را هم با کیفیت بالایی روی صفحه نمایش خود داشته باشد.

بدنه آن از پلی کربنات ساخته شده است و می‌توانید از بند سیلیکونی تمیز هم استفاده کنید. این بند شکل و شمایل بسیار خوبی به ساعت داده است و می‌توانید با کلاس بسیار بالایی از آن در ملا عام استفاده کنید.

ساعت هوشمند AMAZFIT VERGE پس از یک بار شارژ، می‌تواند ۵ روز دوام داشته باشد و ۳۴ ساعت هم در حالت پایه می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر حالت GPS را در این ساعت فعالسازی کنید، میزان ماندگاری باتری آن به ۲۲ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده 2021؛ بررسی خفن ترین گوشی های بازار

شما با این ساعت می‌توانید مراحل ورزش خود را کنترل کرده و میزان کالری سوزانده شده خود را ارزیابی کنید. می‌توانید بر ضربان قلب خود نظارت کرده و خواب خود را هم کنترل کنید. سیستم ردیابی خواب این محصول بسیار عالی بوده و کمک می‌کند که کیفیت خواب را کم کم بالا ببرید.

با سیستم جی پی اس داخلی این ساعت هوشمند هم می‌توانید به پیاده روی یا دو رفته و مسافت پیموده شده خود را ثبت کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند که برنامه ریزی بهتری برای ورزش روزانه خود داشته باشید و حتی اگر یک ورزشکار حرفه‌ای هستید، اطلاعات به دست آمده را به صورت هفتگی یا ماهانه مورد بررسی قرار دهید.

حالت‌های ورزشی زیادی در این ساعت وجود دارد که می‌توانیم به حالت‌های اساسی مانند دویدن داخل سالن و در فضای باز، دوی ماراتن، دورچه سواری داخل سالن و فضای باز، تنیس، فوتبال، تمرینات هوازی، کوهنوردی، اسکی و موارد دیگر اشاره کنیم.

این ساعت هوشمند دارای یک پلیر اختصاصی بوده و می‌توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود را در حافظه ذخیره سازی داخلی آن داشته باشید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


5) AMAZFIT GTS WATCH

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند AMAZFIT GTS WATCH با طراحی مد روز خود‌، می‌تواند کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده و برای هر مناسبی قابل هدیه دادن باشد. درواقع اگر دوست دارید که برای همسر یا دوست خود یک ساعت هوشمند بخرید، احتمالا این محصول می‌تواند از بقیه بهتر باشد.

این ساعت را با هر لباس و تیپی می‌توانید استفتاده کنید. صفحه نمایش آن ۱.۶۵ اینچی بوده و همراه با پنل AMOLED در اختیار شما قرار می‌گیرد. تراکم پیکسلی این ساعت ۳۴۰ پیکسل در هر اینچ است و با استفاده از ویجت‌هایی که قابل تنظیم هستند، می‌توانید استفاده مناسب‌تری از برنامه‌های آن ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند بازار؛ بررسی و تحلیل ۱۴مدل

ساعت هوشمند AMAZFIT GTS WATCH از یک طراحی فلزی بادوام استفاده می‌کند و تا عمق ۵۰ متری آب می‌تواند مقاومت داشته باشد. این ساعت در برابر ضربه هم مقاومت خوبی دارد و این در حالی است که بدنه آن سبک بوده و حالت باریکی هم دارد. ساعت هوشمند شیائومی از ۱۲ حالت ورزشی پشتیبانی کرده و وظیفه ردیابی فعالیت‌های شما را با یک جی پی اس داخلی برعهده خواهد داشت.

می‌توانید از سنسور ضربان قلب محصول هم استفاده کرده و از قابلیتی مانند huami Biotracker هم استفاده کنید. دقت این سرویس بالا بوده و می‌توانید داده‌های آن را با درصد اطمینان بالایی مورد ارزیابی قرار دهید.فراموش نکنید که این ساعت هوشمند باتری با ماندگاری بالایی داشته و با استفاده از عادی، می‌توانیدو حدود ۱۴ روز نیازی به شارژ مجدد آن نداشته باشید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


6) AMAZFIT STRATOS 3

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

اگر محصولی می‌خواهید که تمام ویژگی‌های یک ساعت هوشمند مخصوص تناسب اندام را در اختیار شما قرار دهد، می‌توانید سری به AMAZFIT STRATOS 3 بزنید. این محصول مدرن دارای قابلیت‌هایی است که آن را برای ورزشکاران حرفه‌ای و افراد عادی مناسب می‌کند.

عمر باتری آن می‌تواند تا ۷ روز طول کشیده و استفاده روان و جذابی هم داشته باشد. بسته به نوع فعالیتی که شما انجام می‌دهید، این ماندگاری باتری دچار تغییر خواهد شد. این محصول دارای ۳ حالت GPS مختلف است و بسته به زمینه استفاده خود، می‌توانید آن را فعال کنید.

درواقع شیائومی سعی کرده است که با این حالت‌ها، یک حالت صرفه جویی در ساعت هوشمند خود ایجاد کرده و ماندگاری باتری آن را حفظ کند. ساعت هوشمند AMAZFIT STRATOS 3 در برابر آب مقاوم بوده و می‌تواند سیستم نظارت بر ضربان قلب هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی و تحلیل ۱۴ مدل از به روزترین و بهترین ساعت های هوشمند بازار

با سنسور خواب آن می‌توانید به عنوان یک ورزشکار، سیستم خواب خود را تنظیم کرده و حتی آموزش‌هایی نیز برای یک خواب بهتر تجربه کنید. ساعت هوشمند دارای سیستم ذخیره سازی آهنگ بوده و اتصال وای فای را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساعت هوشمند AMAZFIT STRATOS 3 از ۸۰ حالت ورزشی استفاده می‌کند که در بین ساعت‌های هوشمند شیائومی بی سابقه بوده است. از این بین می‌توانیم به پیاده روی، تردمیل، دویدن در فضای باز، دورچه سواری، شنا، ورزش‌های چندنفره، ورزش سه گانه، فوتبال، قایقرانی، تنیس، کوهنوردی و غیره اشاره کنیم.

شما همچنین می‌توانید سطح تناسب اندام خود را با این ساعت بالا برده و زمان ریکاوری بهتری داشته باشید. بار تمرینی شما با این ساعت کنترل شده و مانند یک ورزشکار حرفه‌ای عمل خواهید کرد. می‌توانید تمرینات خود را زمان‌بندی و اندازه گیری کنید و آن را با مربی ورزشی خود در میان گذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند زنانه

با ساعت هوشمند AMAZFIT STRATOS 3 سطح تمرینات شما بهبود جالب توجهی خواهد داشت و نتایج آن را می‌توانید بعد از چند ماه مشاهده کنید. شیائومی سعی کرده است که طراحی زیبایی هم برای این ساعت در نظر گرفته و آن را نظر زیبایی، به نظر مثبت مخاطبین بازار نزدیک‌تر سازد.


7) AMAZFIT BIP S

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند AMAZFIT BIP S به لطف داشتن طراحی انقلابی، مورد توجه خریداران بسیاری در بازار قرار می‌گیرد. مواد سازنده این محصول فرایند متفاوتی را تجربه کرده است و احتمالا آن را دوست خواهید داشت. این ساعت سبک بوده و قدرتمندتر از نسل قبل طراحی شده است.

شما با این ساعت ۳۱ گرمی می‌توانید ورزش‌های خود را با برنامه‌ریزی بهتری انجام داده و خواب آسانی هم داشته باشید. ویژگی‌های اصولی یک ساعت هوشمند در این محصول جمع شده است و با پرداخت هزینه پایینی می‌توانید به سراغش بروید.

این ساعت هوشمند طراحی زیبایی داشته و مانند مدل‌های گران قیمت بازار عمل می‌کند. شما هم می‌توانید داده‌های آماری خود را در هنگام ورزش با آن ذخیره کرده و بعدا آن را تحلیل کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


8) AMAZFIT T-REX

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند AMAZFIT T-REX همراه با صفحه نمایش ۱.۳ اینچی خود، می‌تواند امکانات جالبی برای شما داشته باشد. این ساعت هوشمند دارای صفحه لمسی بوده و محصولی است که امکان ماجراجویی را در هر زمینه‌ای برای شما ممکن خواهد کرد.

می‌توانید در فضای باز از آن استفاده کرده و از عمر باتری ۲۰ روزه آن بیشترین استفاده را ببرید. عمر باتری در حالتی که GPS آن فعال باشد، به ۲۰ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین استفاده خود را مدیریت کرده و سعی کنید که صرفه جویی لازم را داشته باشید.

عمر باتری این محصول در حالتی که ویژگی‌های اصلی آن را فعال نکرده باشید و صرفا در مچ دست خود آن را حمل کنید، به ۶۶ روز هم می‌تواند افزایش پیدا کند. این ساعت هوشمند تا عمق ۵۰ متری آب مقاومت خواهد داشت و بنابراین، خیس شدن دیگر مسئله چندان مهمی برای محصول شما تلقی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۰

شما با آن می‌توانید به شنا رفته یا فعالیت‌های تفریحی و ورزشی خود را در هوای بارانی پیگیری کنید. ساعت هوشمند AMAZFIT T-REX دارای ۱۴ حالت ورزشی جذاب است که می‌توانید همراه با دوستان خود تجربه کرده و اطلاعات به دست آمده را ثبت کنید.

این اطلاعات در آینده به درد شما خورده و می‌توانید روند کاهش و افزایش وزن خود را با آن بررسی کنید. می‌توانید به دوچرخه سواری داخل فضای باز رفته یا اینکه دوی جذاب در فضای باز را تجربه کنید. دویدن روی تردمیل یا استفاده از ابزارهای ورزشی داخل باشگاه هم توسط این ساعت هوشمند پشتیبانی می‌شود و مشکلی از بابت ثبت آمار آن ها نخواهید داشت. می‌توانید از سایر حالت‌های ورزشی مانند کوهنوردی، اسکی و موارد دیگر هم بهره مند شوید.

می‌توانید در طول مسیر خود، جی پی اس داخلی آن را فعال کرده و به صورت دقیق، ترکینگ مسیر را انجام دهید. می‌توانید ضربان قلب خود را هم با همین محصول چک کرده و ببینید که تا چه اندازه تاب و تحمل انجام ورزش‌های سخت را دارید. این سنسور می‌تواند سلامتی شما را هم حفظ کند.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


9) AMAZFIT GTR

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند AMAZFIT GTR را می‌توانیم محصول زیبایی بدانیم که همراه با بدنه کلاسیک در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و در عین حال می‌تواند دارای ویژگی‌های مدرنی باشد. این ساعت به عنوان بهترین خرید از دیدگاه خیلی از کارشناسان مطرح شده است و قیمت آن، نشان می‌دهد که ارزش بالایی هم در بازار دارد.

مدل‌های کوچک و بزرگ متنوعی از این ساعت در بازار وجود دارد که همراه با دو دکمه کناری ارائه می‌شوند و می‌توانید سایزهای ۴۲ یا ۴۷ میلی متری آن را تهیه کنید. ساعت هوشمند بزرگ‌تر دارای سه نوع فولاد ضد زنگ، تیتانیومی و الومینیومی است و بسته بودجه و علاقه مندی خود، می‌توانید به سراغشان بروید.

ساعت هوشمند AMAZFIT GTR با استفاده عادی، تا ۲۴ روز دوام باتری خواهد داشت و اگر هم صرفا برای تماشای صفحه نمایش، از آن استفاده کنید، ۷۴ روز می‌توانید بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید. اگر هم GPS داخلی آن را فعال کرده باشید، این میزان باتری به ۴۰ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد که البته بازهم در برابر دیگر ساعت‌های هوشمند بازار، رقم جالب و بیشتری است.

بیشتر بخوانید: Citizen CZ ساعت هوشمند با پلتفرم Wear OS معرفی شد

این دستگاه در برابر آب مقاوم بوده و تا ۵۰ متر عمق می‌توانید آن را تحت فشار قرار دهید. ساعت هوشمند شیائومی برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی داخل آب بسیار مناسب است و می‌توانید برای شنا به استخر رفته یا اینکه شنا در آب‌های آزاد را هم تجربه کنید.

قابلیت ضد آب این محصول تنها برای زمینه‌های ورزشی کاربرد ندارد و برای تفریح در هوای بارانی و دویدن صبحگاهی هم بسیار مناسب است. می‌توانید از ساعت هوشمند AMAZFIT GTR برای ردیابی گام‌های پیموده شده استفاده کرده و مسافت پیموده شده را هم به واحد دلخواه خود اندازه گیری کنید.

اگر قصد وزن کم کردن دارید، می‌توانید با این ساعت، کالری سوزانده شده خود را اندازه گیری کرده و یک برنامه ریزی مدون داشته باشید. این ساعت دارای حالت‌هایی مخصوص پیاده روی، دویدن در داخل سالن و فضای باز، دوچرخه سواری در فضای سالنی و فضای باز، کوهنوردی، اسکی و ورزش‌های همگانی است.

این ساعت همراه با یک سیستم نظارت ۲۴ ساعت روی ضربان قلب، به شما ارائه خواهد شد و یقینا کم و کاستی از نظر ویژگی‌های سلامتی نخواهید داشت. کیفیت طراحی و زیبایی محصول هم حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و احتمالا دغدغه بسیار کمتری برای خرید این محصول تجربه خواهید کرد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


10) Amazfit Bip

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

همه ما دوست داریم ساعت هوشمندی داشته باشیم که از همه ویژگی‌های مدنظر ما پشتیبانی کند. اگر چنین کاربری هستید، اما همزمان دوست ندارید که هزینه زیادی برای آن بپردازید، می‌توانید به سراغ Amazfit Bip بروید. این محصول بدنه‌ای از پلی کربنات داشته و نمایشگر آن هم به سیستم همیشه روشن مجهز شده است که حتی در زیر تابش نور خورشید هم به راحتی قابل خواندن خواهد بود.

این محصول از نمایشگر آمولد استفاده نمی‌کند و هزینه‌های آن به همین دلیل کاهش جالبی پیدا کرده است. اگر بخواهیم جنبه مثبت دیگری از این صفحه نمایش را متذکر شویم، عمر باتری بهتری است که با واسطه آن در اختیار شما خواهد بود.

حال که صحبت از باتری ساعت هوشمند Amazfit Bip شد، باید بگوییم که این ساعت تا ۴۵ روز دوام داشته و در حالت آماده به کار و فعال بودن جی پی اس هم حدود ۲۲ ساعت می‌تواند ماندگاری داشته باشد. این ساعت هوشمند ضد آب بوده و می‌تواند در برابر گرد و غبار هم مقاومت خوبی داشته باشد.

گواهی IP68 برای این محصول کسب شده است و شیائومی با اطمینان کاملی نسبت به آن صحبت می‌کند. با توجه به برچسب قیمت این محصول، وجود چنین فناوری‌های پیشرفته‌ای را می‌توانیم به فال نیک بگیریم. این ساعت را می‌توانید به عنوان یک مچ بند هوشمند برای فعالیت‌های ورزشی استفاده کرده و در باشگاه‌های ورزشی سالنی یا فضای باز از آن استفاده کنید.

با ساعت هوشمند Amazfit Bip می‌توانید به شنا رفته و نگران آب خوردن به آن نباشید. می‌توانید ردیابی فعالیت‌های خود را با دقت بالا انجام داده و گام‌های خود را بشمارید. می‌توانید کالری مصرف شده را اندازه گیری کرده و مسافت طی شده را هم در برنامه ثبت کنید.

سیستم نظارت بر ضربان قلب هم توسط این برنامه ارائه شده و می‌توانید کنترل کاملی روی سلامت خود هنگام ورزش داشته باشید. این ساعت هوشمند دارای حالت‌های ورزشی متنوعی بوده و می‌توانید هنگام دویدن روی تردمیل، دویدن در فضای باز، پیاده روی و دوچرخه سواری از این ساعت هوشمند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: Redmi Watch با قیمت 45 دلار رسما معرفی شد.

باید بگوییم که ساعت هوشمند Amazfit Bip برای مدتی طولانی، به عنوان یکی از ساعت‌های هوشمند ارزشمند و ارزان قیمت شیائومی محسوب شده و هنوز هم این لقب را برای خود نگه داشته است. ساعتی که می‌تواند این ساعت را تهدید کند، Amazfit Neo است که در آینده به رقیب قدرتمندی برای آن تبدیل خواهد شد.

بنابراین، اگر شما دوست دارید که تنها از چند ویژگی یک ساعت هوشمند استفاده کنید و هزینه کمی برای آن بپردازید، با اطمینان کامل می‌توانید Amazfit Bip را مدنظر قرار دهید. این ساعت هوشمند در برابر آب مقاوم بوده و امکان گوش دادن به آهنگ را بدون استفاده از گوشی برای شما فراهم می‌کند.

ساعت هوشمند Amazfit Bip را باید بدون میکروفون یا اسپیکر قبول کرده و بدانید که هیچ صفحه نمایش باکیفیت آمولد هم در آن به کار نرفته است. صفحه نمایش همیشه روشن دقیقا هم راستا با قیمتی که در برچسب آن مشاهده می‌کنیم.

کاربران به همین دلیل می‌توانید از آن راضی بوده و مطمئن باشند که عمر باتری هم به واسطه همین تحت تاثیر عوامل بد قرار نخواهد گرفت. طراحی ساعت بسیار زیبا است و می‌توانید در این عصر آن را به مچ دست خود بسته و به هر محیطی بروید. می‌توانید به کوه رفته و در اقامت خود در شهرهای مختلف هم از این ساعت استفاده کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


11) Amazfit Verge Lite

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

در ابتدا ممکن است که متوجه تفاوت‌های بین Amazfit Verge و Amazfit Verge Lite نشوید. ساعت هوشمند ورج لایت همراه با یک نمایشگر آمولد ارائه شده است و وضوح و روشنایی آن بسیار عالی است. بند ساعت از سیلیکون ساخته شده است و بدنه اصلی ساعت از الیاف شیشه برای محافظت از فریم خود استفاده می‌کند.

پلی کربنات وظیفه تقویت این بدنه را به عهده داشته است و می‌توانید آن را در مدل‌های مختلف ۴۳ میلی متری در رنگ‌های خاکستری و سفید رنگ تهیه کنید. این محصول طراحی بسیار زیبایی داشته و شیک پسندان را به صف اول خرید خود خواهد کشاند.

ساعت هوشمند Amazfit Verge Lite دارای عمر باتری معمولی ۲۰ روزه بوده و می‌تواند در حالت روشن بودن جی پی اس، ۴۰ ساعت دوام داشته باشد. این میزان برای یک ساعت هوشمند میان رده بسیار عالی است. شما از هفت حالت ورزشی در این ساعت هوشمند می‌توانید استفاده کنید که از بین آن‌ها می‌توانیم به دویدن در فضای باز، دویدن داخل سالن، پیاده روی، دوچرخه سواری، دوچرخه سواری داخل سال، بدنسازی و ورزش‌های دیگر اشاره کنیم.

از دیگر ویژگی‌های کلیدی این محصول می‌توانیم به سیستم‌های سلامتی مانند نظارت بر ضربان قلب اشاره کنیم که دقت بالایی داشته و می‌تواند اطلاعاتی را هم راستا با علم پزشکی در اختیار شما قرار دهد.

ساعت هوشمند Amazfit Verge Lite به عنوان کاربری ساده هم قابلیت‌های خوبی دارد و تنها ورزشکاران نیستند که می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر تحرک کمی دارید و دوست دارید که موسیقی خود را با ساعت هوشمند گوش دهید، این محصول سادگی و روان بودن خوبی دارد. حتی سنسور خواب هم کیفیت خواب شب شما را تست کرده و راه هایی را برای بهبود آن ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: تفاوت می بند ۵ و امیزفیت بند ۵

هزینه این محصول کمتر از ورج پایه است. این بدان معنی است که برخی از ویژگی‌های ساعت اوریجینال، ممکن است که در این مدل ارائه نشوند. از این بین هم می‌توانیم به فضای ذخیره سازی موسیقی اختصاصی، وای فای، سیستم آمازون الکسا داخلی، میکروفون و اسپیکر اشاره کنیم که دیگر همراه با نسخه لایت نخواهید داشت.

ساعت هوشمند Amazfit Verge Lite از چند سنسور خاص مانند ژیروسکوپ، سنسور فشار هوا و سنسور ژئو مغناطیسی هم استفاده نمی‌کند و صرفا به سنسورهای ساده‌تر و مهم‌تر بسنده کرده است. اگر چنین امکاناتی برای شما اهمیت دارد، می‌توانید گزینه‌های دیگر لیست را چک کنید.

اگر کسی هستید که برای اولین بار می‌خواهید یک ساعت هوشمند بخرید، می‌توانید Amazfit Verge Lite را مدنظر قرار داده و سپس در آینده ساعت هوشمند حرفه‌ای‌تری خریداری کنید. این انتخاب برای شما منطقی و بسیار عالی خواهد بود و هزینه زیادی هم پرداخت نخواهید کرد.

از دیگر نکات مثبت این محصول می‌توانیم به دریافت اعلان از گوشی‌های هوشمند اشاره کنیم که نیاز به درآوردن گوشی از جیب را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید پیام‌های متنی یا اعلان‌های مربوط به ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را در آن دریافت کنید. البته برای پاسخ دادن یا چک کردن کامل، مجبور خواهید بود که از گوشی خود استفاده کنید.

این محصول از میکروفون یا اسپیکر استفاده نمی‌کند و برای این منظور باید نسخه اصلی امیزفیت ورج را تهیه کنید. در کل، زیبایی این ساعت هم انکار نشدنی است و این کمپانی چینی تلاش کرده است که ظاهر گران‌تری را فارغ از قیمت پایینش به آن اعطا کند و در این کار موفق بوده است.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


12) Amazfit GTR 42

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

ساعت هوشمند Amazfit GTR 42 با داشتن حاشیه سرامیکی و کیس فولادی، طراحی مدرنی برای عصر امروز داشته و می‌تواند جوانان زیادی به سمت خود بکشاند. این ساعت از عمر باتری ۱۲ روزه برخوردار است و می‌توانید در حال مسافرت هم از آن استفاده کنید.

شما نگرانی از بابت شارژ محصول نخواهید داشت و می‌توانید با یک بار شارژ، چندین روز از توانایی‌های آن استفاده کنید. می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به آن متصل کرده و قابلیت‌های بیشتری را در ساعت فعال کنید. البته گوشی‌های آیفون هم قابل اتصال هستند، اما نسبت به محصولات اندرویدی، ویژگی‌های کمتری در اختیار شما خواهد بود.

ساعت هوشمند Amazfit GTR 42 از دوام بالایی برخوردار بوده و برای حفظ آن، از فناوری گوریلا گلس استفاده می‌کند. دیگر صفحه نمایش آن دچار شکستگی نشده و در هر شرایطی می‌توانید از آن استفاده کنید. نمایشگر بزرگ و پویای آن، دارای بیش از ۱۲ تم رنگی بوده و هر زمان که خواستید، می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

این ساعت هوشمند زیبا برای افرادی است که ویژگی‌های بیشتر و جذاب‌تری از محصول خود انتظار دارند و Amazfit GTR 42 می‌تواند به خوبی آن‌ها را تامین کند. اگر در خواب خود مشکل دارید، می‌توانید به سراغ این ساعت آمده و از سنسور ۲۴ ساعته خواب آن برای این منظور استفاده کنید. این قابلیت می‌تواند چرت‌های کوتاه شما را هم تشخیص داده و در آمارهای خود ثبت کند.

ساعت هوشمند Amazfit GTR 42 به عنوان شنا هم کاربرد داشته و می‌تواند تا عمق ۵۰ متری مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید بندهای پنج گانه آن را به دلخواه انتخاب کرده و از آن‌ها بهره ببرید. سیستم نظارت بر ضربان قلب هم کیفیت بالایی در این محصول دارد و می‌توانید در طول روز آن را فعال کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


13) Mi Band 5

شیائومی از همان روزهای اولی که به ساخت ساعت هوشمند سری Mi Band خود پرداخته بود، به دنبال راهی برای افزودن ویژگی‌های جدید به آن بوده و همیشه در تلاش بود که در سال‌های متمادی این روند را تکرار کند. در پنجمین نسل از سری ساعت هوشمند Mi Band، شاهد چند بهبود و ارتقا در برخی از قابلیت‌های ساعت هستیم که امکان ردیابی بهتر تناسب اندام را در کنار قابلیت‌های دیگر برای شما فراهم می‌کند.

حتی اگر قیمت این سری در طول این سال‌ها افزایش پیدا کرده باشد، اما شیائومی اثبات کرده است که ارزش ساعت بسیار بالاتر از چیزی است که این افزایش قیمت بتواند تاثیری روی خواست مشتریان داشته باشد.

این بار، شیائومی با Mi Band 5 توانسته است که ویژگی‌های جدیدی شامل نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر و در نهایت، راه حلی برای تنظیم بهتر شارژ آن را در کنار حالت‌های ورزشی اضافی و عملکرد جدید در زمینه ردیابی ارائه کند. این عملکردهای جدید، شامل سیستم استرس و تنظیم چرخه قاعدگی خانم‌ها نیز می‌شود.

در این نسخه، گواهی PAI به ساعت اضافه شده است و هوشمندی را به فعالیت‌های شخصی شما اضافه می‌کند. این مورد، تغییر قابل توجهی را از یک ردیابی ساده فعالیت ایجاد کرده است و هم‌اکنون ساعت هوشمند شما می‌تواند برحسب نوع فعالیتی که انجام می‌دهید، کاملا هوشمندانه اطلاعات دقیق آن را برای شما ثبت کند.

بدین ترتیب، ساعت هوشمند می‌تواند چند وقت یک‌بار ضربان قلب شما را ردیابی کرده و برحسب میزان افزایش یا کاهش آن در بازه‌های زمانی مختلف، کاملا آن را تحلیل کرده و در برنامه مخصوصی آ‌ن‌ها را ثبت کند. این موضوع به گزارش سلامت کلی بهتر منجر شده و سبب می‌شود که شما انگیزه اضافی برای نگه داشتن امتیاز کلی خود به‌صورت روزانه داشته باشید.

همانند گذشته، ردیابی خواب، اکنون شامل چرت‌های بعد از ظهر نیز می‌شود و می‌توانید در کنار ردیابی شنا، اعلان‌های مخصوص برنامه‌های گوشی هوشمند، گزارش آب و هوایی، یادآوری‌ها، هشدارها، نظارت بر ضربان قلب، سفارشی سازی المان‌های مختلف و موارد دیگر داشته باشید.

عمر باتری این ساعت کمی کاهش پیدا کرده است و با یک باتری ۱۰ میلی آمپر ساعتی کوچک‌تر در داخل بدنه ساعت روبرو هستیم که در کنار برخی از ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری تعبیه شده است. این باتری، به‌طور قابل توجهی نسبت به ساعت هوشمند سال گذشته دچار تغییر و تحول شده است و دیگر نمی‌توانید انتظار ماندگاری یک ماهه آن را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ال جی؛ خوش دست، با کیفیت و اقتصادی!

با این حال، شما از ۵ الی ۱۰ روز کامل می‌توانید از ساعت هوشمند خود بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کرده و در صورتی که استفاده شما کمتر باشد، حتی تا دو هفته نیز ادامه‌دار خواهد بود. این میزان بسیار معقول است و فارغ از عملکرد سال گذشته این ساعت هوشمند، می‌توانید از آن رضایت کامل داشته باشید.

اگرچه، این نکته را هم در نظر داشته باشید که در صورت فعال کردن همه ویژگی‌های ردیابی این ساعت هوشمند، عمر باتری آن می‌تواند تا ۵۰ درصد کاهش داشته باشد. این ساعت هوشمند با طراحی باریک‌تر در اختیار شما خواهد بود و تنها یک فیدبک لمسی از سیستم اعلان است که توسط آن شما متوجه می‌شوید که ساعت هوشمندی در دست دارید. این ساعت بسیار سبک وزن بوده و خیلی اوقات متوجه آن نخواهید شد.

برخی از کاربران، عاشق ساعت‌های بزرگ یا حجیم هستند و دوست دارند که سیستم ردیابی آن‌ها توجه همگان را جلب کند. اما اگر چنین نیست، طراحی مینیمالیستی ردیاب شیائومی یقینا با سلیقه شما مطابقت خواهد داشت و همیشه آن را دوست خواهید داشت.

صفحه نمایش این ساعت بزرگ‌تر از ساعت سال گذشته است و از ۰.۹۵ اینچ به ۱.۱ اینچ افزایش پیدا کرده است و ممکن است که برای برخی از کاربران کوچک باشد. متون بسیار ریز دیده شده و شما باید هنگام مشاهده اعلان‌ها، کم کم به آن عادت کنید، چرا که این ساعت هوشمند تنها می‌تواند ۱۱ کاراکتر را در خود جای دهد.

همین روند برای یک خط بینایی در فاصله کوتاه مناسب است، اما برخی از کاربران هم ممکن است که با آن مشکل داشته باشند. این صفحه نمایش اگرچه کوچک است، اما نمایش بسیار خوبی را خواهد داشت. پنل آمولد آن برای عمر باتری مناسب‌تر عالی بوده و نمایش رنگ‌ها را با جنب و جوش بسیار خوبی نشان می‌دهد.

وضوح این صفحه نمایش در حد ۲۹۴ در ۱۲۶ پیکسل است و سبب می‌شود که متون و آیکون‌ها با وضوح بسیار خوبی دیده شوند. فونت‌ها کوچک‌تر سبب می‌شود که این وضوح بیش از پیش به چشم شما زیبا به نظر برسد. علیرغم سطح براق ساعت هوشمند Mi Band 5، شاهد روشن بودن کافی صفحه نمایش هستیم و زیر نور خورشید می‌توانید از دید مناسب آن استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید از گزینه مشکی مات این ساعت به‌عنوان یک گزینه رنگی جدید استفاده کنید. البته بندهای این نسخه یقینا با Mi Band 3 یا Mi Band 4 سازگار نخواهند بود. شما می‌توانید همین روند را با تغییر تم صفحه نمایش برای بندها سفارشی سازی کنید.

چیزی که از دیدن آن در ساعت هوشمند Mi Band 5 خوشحال خواهید شد، تغییر در سیستم شارژ است. شما قبلا مجبور بودید که ردیاب را از بند آن جدا کرده و آن را در شارژر USB اختصاصی‌اش قرار دهید و به همین دلیل، به مرور زمان این بند کیفیت خود را از دست می‌داد. اکنون، تنها لازم است که یک شارژر پین مغناطیسی PoGo را به پشت ساعت هوشمند چسبانده و از آن استفاده کنید. این شارژر هنوز هم اختصاصی شیائومی است، اما شارژ را بسیار ساده‌تر کرده است و می‌توانید از سایش و پارگی بند آن جلوگیری کنید.

این بند ضد حساسیت بوده و مناسب پوست حساس شما خواهد بود. اگرچه، حسگر ضربان قلب بیرون زده آن طوری طراحی شده است که با پشت مچ دست شما تماس دائمی داشته باشد و ممکن است که کمی احساس سوزش هم داشته باشید که البته چیز چندان جدی نیست.

از آن‌جایی که با یک ردیاب تناسب اندام ضد آب روبرو هستیم و می‌تواند خواب شما را هم ردیابی کند، هدف شیائومی از این طراحی این بوده است که شارژ مجدد دستگاه در هر حالتی برای کاربران ساده باشد و نیازی به تحمل دردسرهای مختلف را نیز نداشته باشند. تنظیمات نرم‌افزاری این ساعت هوشمند هم بسیار ساده است و می‌توانید همه منوها و متن‌ها را در ابتدا به‌صورت چینی است را تغییر داده و از زبان انگلیسی استفاده کنید.

می‌توانید برنامه Mi Fit را هم نصب کرده و با کلیک روی آیکون + دستگاه جدیدی را اضافه کنید. با انتخاب Band، می‌توانید دستورالعمل‌های بعدی را ادامه داده و با نگه داشتن ساعت هوشمند خود در نزدیکی تلفن و چند لحظه صبر کردن، شاهد همگام‌سازی آن خواهید بود. سیستم نرم‌افزاری این ساعت هوشمند دارای برخی از عملکردهای خودکار بوده و شما نیازی به تنظیم ردیاب خواب و موارد مشابه دیگر نخواهید داشت، چرا که تمام این کارها به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


14) Amazfit Neo

بسیاری از کاربران به ساعت هوشمند Amazfit Neo به چشم نوستالژی دهه ۸۰ نگاه می‌کنند. این ساعت هوشمند یکی از اولین ساعت‌های دیجیتالی بود که آن زمان روانه بازار شده و توانست طرفداران زیادی هم داشته باشد. این ساعت توانایی ردیابی فعالیت‌های اولیه را برای شما فراهم کرده و می‌توانید به‌عنوان یک امتیاز از آن هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید.

با این ساعت، سالم و شاداب زندگی خواهید کرد و می‌توانید علایم حیاتی بدن خود را به خوبی تحت نظر داشته باشید. این ساعت هوشمند، یکی از خریدهای ارزان قیمتی است که می‌توانید به سراغش رفته و از خدمات آن به‌طور متداوم استفاده کنید.

شما می‌توانید هفته‌ها با این ساعت سرگرم شده و به امکانات آن هم دسترسی داشته باشید. البته ذکر این نکته حیاتی است که یقینا Amazfit Neo همان ساعت هوشمندی نیست که بخواهید داشته باشید، اما اگر به دنبال حس نوستالژی هستید و فناوری‌های نوین چندان برای‌تان اهمیت ندارد، می‌توانید به سراغش بروید.

این تجربه، می‌تواند روزهای خوب گذشته را برای شما تداعی کرده و امکان لذت بردن از آن‌ها را برای شما فراهم کند. فناوری‌های زیادی در این ساعت هوشمند وجود ندارد که بخواهیم تجزیه و تحلیل کنیم، اما برخی از مشخصات چشم‌گیر آن برای شما مناسب بوده و می‌تواند برای خیلی‌ها هم جذاب باشد. چندین ایراد مشکل‌ساز هم وجود دارد که البته با توجه به سال ساخت آن کاملا طبیعی است.

این ساعت هوشمند از طراحی کلاسیک دهه ۸۰ بهره می‌برد و قیمت پایین ۴۰ دلاری آن هم برای خیلی‌ها جذاب خواهد بود. طراحی آن یکپارچه بوده و سازگاری کاملی با سیستم عاملش دارد. ظاهر آن زیبا و کلاسیک بوده و در رده محصولات ارزان قیمت، می‌تواند شرایط مناسبی داشته باشد. این ساعت بسیار راحت بوده و بندهای آن کاملا مناسب برای افرادی است که به ورزش‌های تناسب اندام می‌پردارند.

این ساعت هوشمند، وزن زیادی ندارد که مچ دست شما را اذیت کند و بیشتر اوقات آن را حس نخواهید کرد. این حس بیش از ظاهر می‌تواند برای شما مهم باشد. ساعت هوشمند Amazfit Neo از نظر طراحی نمره قبولی می‌گیرد و وزن ۳۲ گرمی آن می‌تواند همراه با بندهای مناسب، برای شما هیجان انگیز تلقی شود.

این ساعت هوشمند، به‌طور قابل توجهی کوتاه‌تر و نازک‌تر از ساعت‌های این رده است و می‌توانید از پهنای مناسب ساعت برای کارهای خود استفاده کنید. دکمه‌های آن ممکن است که کمی دست شما را اذیت کند، اما احتمالا بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد. ساختار پلاستیکی آن در برابر ضربات مقاوم است و مشکلی نخواهیم دید. مقاومت آن تا ۵۰ متر زیر آب هم تایید شده است و می‌توانید هنگام دوش گرفتن یا شنا از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی هواوی؛ از انتظارات تلخ تا واقعیت‌های شیرین!

این ساعت هوشمند، ویژگی‌های تناسب اندام را در خود جای داده است و می‌تواند قدم‌ها، ضربان قلب و معیارهای خوب شما را ردیابی کرده و آن‌ها را به نمایش گذارد. شما هم می‌توانید از برنامه Zepp استفاده کرده و به‌طور عمیق‌تر و با جزئیات بیشتری به این اطلاعات و آمار دسترسی داشته باشید.

ضربان قلب شما ۲۴ ساعت شبانه‌روز چک می‌شود و می‌تواند شما را از ضربان قلب نا معمولی آگاه کند. سیستم اسکرول در ساعت هوشمند هم نشان از رابط کاربری بسیار ساده آن دارد. صفحه نمایش لمسی در این ساعت وجود ندارد، اما چهار دکمه کلیکی که به‌صورت دو به دو در هر طرف وجود دارد، کمک می‌کند که در این رابط کاربری حرکت کرده و از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

دکمه‌های سمت راست هم به شما اجازه می‌دهد که در حالت‌های مختلف صفحه نمایش در نیمه بالایی صفحه حرکت کنید. از جمله آن‌ها می‌توانیم به قدم‌های طی شده، مسافت، کالری، آب و هوا، دمای هوا، میزان چرت، کرنومتر، هشدار های مختلف و موارد دیگر اشاره کنیم.

دکمه‌های سمت چپ هم گزینه‌هایی را برای تغییر در اختیار شما می‌گذارند که در تایمر یا کرنومتر قابل استفاده هستند. گرفتن و نگاه داشتن این دکمه‌ها هم برای خاموش کردن ساعت کاربرد دارد. از آن‌جایی که با یک ساعت هوشمند اولیه روبرو هستیم، نیازی به نگرانی از بابت روشن بودن همیشگی صفحه نمایش هم نخواهید داشت. یک نور پس زمینه قابل مشاهده در صفحه نمایش تعبیه شده است که می‌توانید آن را تنظیم کنید تا در حالت روشن کردن صفحه نمایش، به‌صورت افزایشی فعال شود.

می‌توانید این ویژگی را همیشه روشن یا زمان‌بندی شده در اختیار داشته باشید تا در زمان‌های نامناسب، مانند زمانی که می‌خواهید بخوانید، فعال نشود. همچنین می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پایین سمت چپ، نور پس زمینه را به‌صورت دستی روشن یا خاموش کنید.

چشم‌گیرترین ویژگی ساعت هوشمند Amazfit Neo شیائومی، عمر باتری آن است. کمپانی سازنده گفته است که شما حداقل ۲۸ روز می‌توانید با یک بار شارژ از این ساعت به‌صورت روزمره استفاده کنید. اگر حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز فعال کنید، این میزان استفاده به ۳۷ روز خواهد رسید. هنوز مطمئن نیستیم که این ادعا صحیح باشد، اما در آزمایش‌های ما، متوجه شدیم که پس از یک هفته استفاده، میزان شارژ ساعت به ۷۵ درصد رسیده است.

بنابراین، به نظر می‌رسد که ادعای سازنده کاملا صحیح است. ایراد بزرگی که دارندگان Amazfit Neo با آن روبرو خواهند بود، این است که میزان هوشمندی آن اصلا در حد و اندازه ساعت‌های امروزی نیست. کمپانی سازنده می‌گوید که اعلان‌ها از ساعت هوشمند دریافت می‌شود، اما در واقعیت، این عملکرد بسیار ابتدایی است.

سیستم نوتیفیکیشن، تنها به شما خواهد گفت که چند نوتیفیکیشن جدید به گوشی شما آمده است و هیچ داده‌ای را فراتر از آن ارائه نمی‌کند. بنابراین، تنها خواهید دید که سه تماس از دست رفته دارید یا اینکه ۵ پیام جدید در واتسپ برای‌تان آمده است و اطلاعات در مورد مخاطب و پیام آن‌ها برای شما نخواهد داشت.

دکمه‌های فیزیکی اسکرول، سبب شده‌اند که حرکت در صفحه نمایش بسیار ساده باشد. صدای بوق آن بسیار بلند است، اما می‌توانید تنظیمات آن را تغییر داده و حتی آن را غیر فعال کنید. برنامه همراه این ساعت هوشمند هم که قبلا به آن اشاره کردیم، Zepp نام دارد و از طراحی بسیار زیبا است. گاهی اوقات استفاده از آن می‌تواند گیج کننده باشد.

اطلاعات اولیه ردیابی سلامت در صفحه اصلی به شما نمایش داده می‌شود، اما برخی از تنظیمات ساعت را نمی‌توانید حتی در برنامه نیز تغییر دهید. البته در این برنامه تب‌های مختلفی هم وجود دارد که برای مدیریت بهتر ساعت هوشمند می‌توانید از آن استفاده کنید، اما عملکرد آن‌ها ساده بوده و با توجه به سال ساخت این ساعت هوشمند، می‌توانیم از چنین نقص‌هایی عبور کنیم. در کل، می‌توان گفت که با ساعت هوشمند شیک و کلاسیک روبرو هستیم که خاطرات شما را زنده خواهد کرد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


15) Xiaomi Mi Watch Lite

ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch Lite مشخصا یکی از نسخه‌های جانبی سری می واچ است که برخی از ویژگی‌های سری اصلی را نداشته و در بدنه کوچک‌تری ارائه شده است. این ساعت هوشمند در رده محصولات ارزان قیمت قرار گرفته و می‌تواند با محصولات دیگری مانند Amazfit Bip U Pro و Realme Watch نیز رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

از بهترین ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‌توانیم به جی پی اس داخلی، سیستم نوتیفیکیشن داخلی، کنترل موزیک و همچنین باتری با ماندگاری بالا اشاره کنیم که زمینه‌های لازم برای استفاده همراه با گوشی‌های اندرویدی و iOS را فراهم کرده است. بنابراین، اگر از جمله خریدارانی هستید که نمی‌خواهید هزینه زیادی برای اپل واچ یا گلکسی واچ خرج کنید، این گزینه حتما به درد بخور خواهد بود.

این ساعت هوشمند برای کاربردهای مختلف سازگار بوده و می‌توانید برای تناسب اندام یا ردیابی المان‌های سلامت خود از آن استفاده کنید. این ساعت هوشمند مقرون به صرفه نسبت به گذشته بهبود یافته است و می‌تواند در زمره بهترین‌های شیائومی نیز جای گیرد.

این محصول، از یک بدنه پلاستیکی مات استفاده می‌کند که اندازه آن هم ۴۱ میلی‌متری بوده و یقینا حس استفاده از ساعت هوشمند amazfit Bip را همراه با آن خواهید داشت. می‌توانید این محصول را در رنگ‌های مشکی، آبی سرمه‌ای و رنگ عاج دریافت کنید. بندهای این ساعت هم پنج گزینه رنگی دارند که به دلیل تنوع بیشتر، می‌توانید مورد دلخواه خود را حتی از تولید کننده‌های سوم شخص نیز دریافت کنید.

این محصول احساس خوبی هنگام استفاده به شما خواهد داد و می‌توانید از یک ساعت هوشمند تمیز و مرتب استفاده کنید. بدنه این ساعت، از یک طراحی TPU استفاده می‌کند که قابل جا به جایی بوده و به سادگی با گوشی‌ هوشمند شما همگام‌سازی می‌کند. این صفحه نمایش، مکانیزم متفاوتی نسبت به بقیه داشته و تفاوت آن را با سری می واچ به‌صورت حس خواهید کرد.

وقتی که بخواهید این صفحه نمایش را از بدنه جدا کنید، روال کمی سخت خواهد بود و باید کمی برای آن زمان بگذارید. بدنه این ساعت هیچ گونه تحریک پوستی نداشته و بنابراین، افراد دارای حساسیت به سادگی می‌توانند از آن استفاده کنید. حتی نیازی به درآوردن مداوم ساعت هم نخواهد بود و اگر ساعت‌ها آن را به مچ دست خود ببندید، خیلی اوقات اصلا آن را حس نخواهید کرد.

وزن این ساعت هوشمند ۳۵ گرم بوده و ضخامت آن هم به ۱۱.۹ میلی‌متر می‌رسد. با این حساب، کاملا مشخص است که ضخامت این ساعت هوشمند برابر با ساعت‌های Amazfit بوده و با همان قیمت مشابه در اختیار شما خواهد بود. اگر نور در یک ساعت هوشمند برای‌تان اهمیت ویژه‌ای دارد، حتما می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

در کنار بدنه، یک دکمه فیزیکی تکی هم وجود دارد که در مقایسه با دکمه تاج شکلی که در اولین می واچ وجود داشت، هم سطح‌تر بوده و همراه با قاب طراحی شده است. صفحه نمایش این ساعت هوشمند، اندازه ۱.۴ اینچی داشته و از نوع TFT LCD طراحی شده است. این صفحه نمایش وضوح ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل داشته و می‌توانید از ۳۵۰ نیت روشنایی در آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی؛ رقابتی هیجان انگیزی از سری می، ردمی نوت و پوکو !

ساعت هوشمند شیائومی، در زمینه صفحه نمایش کمی عملکرد بدتری نسبت به آمولد دارد و بنا به قیمتی که برایش می‌پردازید، این موضوع کاملا عادی دیده خواهد شد. این ساعت هوشمند، از نظر وضوح و کیفیت کلی، بهتر از محصولاتی است که Realme یا Amazfit Bip در اختیار شما می‌گذارد. یک فریم مشکی بزرگ در اطراف لبه نمایشگر آن وجود دارد. اگرچه، صفحه ساعت با یک لبه تیره طراحی شده است و ممکن است که جزئیات آن چندان به چشم‌تان نیاید.

سیستم نرم‌افزاری ساعت هم بهینه‌سازی شده است و می‌توانید از آن لذت ببرید. زنده بودن و رنگ‌های غنی‌تر این ساعت هوشمند را کاملا حس خواهید کرد و اگر تجربه استفاده از ساعت‌های هوشمند را داشته باشید، این موضوع بیشتر برای‌تان آشکار می‌شود.

چیزی که بیشتر در این ساعت هوشمند دیده می‌شود، نرخ پاسخ‌گویی صفحه نمایش است. این میزان، بیشتر از اکثر ساعت‌هایی است که در بازار پیدا خواهید کرد. بنابراین، می‌توانید از عملکرد سریع و روان صفحه نمایش لذت برده و سریعا به عملکردهای مختلف آن دسترسی داشته باشید. سرعت رابط کاربری با صفحه نمایش تعامل کامل دارد و به طور مثال، در حین ورزش، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید که از این ساعت هوشمند هنگام شنا یا حمام استفاده کنید، خبر خوبی برای شما داریم. این ساعت دارای گواهی ضد آب 5ATM بوده و باعث می‌شود که ساعت هنگام غوطه‌ور شدن در آب تا عمق ۵۰ متری، هیچ مشکلی نداشته و با ایمنی کامل در اختیار شما قرار گیرد.

همانند سری می واچ، ساعت هوشمند Mi Watch Lite با تمام دستگاه‌های اندروید و iOS کار می‌کند و اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، باید برنامه Xiaomi Wear و در صورتی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، برنامه Wear Lite را نصب کرده و از قابلیت‌های متنوع این برنامه‌ها استفاده کنید. سیستم نرم‌افزاری این ساعت هوشمند، متعلق به شیائومی بوده و همان رابط کاربری ساده‌ای که در می واچ داشتید را می‌توانید برای دور زدن منوها و صفحه نمایش استفاده کنید.

از نظر ویژگی، این ساعت هوشمند تمامی امکانات مورد نیاز شما را داشته و حتی می‌توانید از گزینه‌های بیشتر هم بهره ببرید. این ساعت ۱۲۰ واچ فیس همراه با سیستم اعلان وضعیت آب و هوا، کنترل موزیک، پشتیبانی از نوتیفیکیشن گوشی و موارد دیگر را به همراه دارد.

در حال حاضر پشتیبانی از آمازون، حالت شات دوربین و موارد کوتاه دیگر به‌عنوان یک ویژگی بتا در اختیار کاربران قرار گرفته است و انتظار داریم که در آینده‌ای نزدیک، کاربران بتوانند از آن‌ها در ساعت هوشمند خود استفاده کنند. اگر از جمله کاربرانی هستید که برای اولین‌بار قصد دارید با یک ساعت هوشمند کار کنید، این گزینه می‌تواند برای شما مناسب باشد. شما نمی‌توانید به نوتیفیکیشن‌های خود پاسخ دهید و برخی از آیکون‌ها نیز برای‌تان عجیب و غریب خواهد بود، اما همین امکانات هم برای شما تازگی داشته و یقینا از خرید خود راضی خواهید بود.

سیستم موزیک آن به‌خوبی کار می‌کند و شبیه به عملکردی است که از ساعت‌های Amazfit می‌توانید دریافت کنید. هر چند که در حین ورزش، نمی‌توانید به این سیستم کنترلی دسترسی پیدا کنید.

اگر به ساعت هوشمند Mi Watch Lite به‌عنوان یک محصول مدرن نگاه کنید، یقینا برخی از امکانات مهم وجود خواهد داشت که این محصول نمی‌تواند آن را برای شما فراهم کند.

این ساعت هوشمند همه چیز را در حد ساده نگه داشته است تا بتواند قیمتش را کنترل کند. بنابراین، باید در حد معقول از آن انتظار داشته باشید تا بتوانید از خرید خود راضی باشید. می‌توانید به عنوان یک خرید موقت به این محصول نگاه کرده و در آینده به سراغ ساعت‌های هوشمند حرفه‌ای‌تر بروید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


16) Xiaomi Mi Band 2

هر ساعت هوشمندی که از بازار خریداری می‌کنید، همواره باید بتواند ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی را به‌طور ویژه مورد پشتیبانی قرار دهد. این‌ها جزو اصول اولیه ساعت‌های هوشمند هستند و به‌همین دلیل، سازندگان نیز به آن توجه ویژه نشان می‌دهند.

یک ساعت هوشمند، باید بتواند گام‌شمار، مسافت و میزان کالری سوزانده شده را در همان وهله اول برای کاربران خود فراهم کرده و سپس به سراغ ویژگی‌های بیشتر برود. حتی مدل‌های ارزان قیمت بازار نیز چنین شرایطی دارند و در کنار تمام این موارد، می‌توانند سنسور ضربان قلب نیز داشته باشند که البته تا پیش از این در انحصار ساعت‌های هوشمند رده بالا بوده است.

با وجود اینکه تعداد زیادی از ساعت‌های هوشمند در بازار، از مجموعه ویژگی‌های مشابه استفاده می‌کنند، گزینه‌هایی وجود دارند که شاید خرید ارزشمندی محسوب خواهند شد. بنابراین، سوال اینجاست که این قبیل محصولات را چطور می‌توانیم شناسایی کنیم؟

شیائومی به‌عنوان یک غول فناوری چینی، تمام تلاش خود را کرده است که ابزارهای پوشیدنی خود را با قیمت‌های پایین‌تر به بازار عرضه کند تا بتواند سهم بیشتری در فروش کسب کند.

بنابراین، ما معمولا محصولات شیائومی را با امکانات و مشخصات فنی بهتر همراه با قیمت پایین‌تر از برندهای دیگر مانند اپل و سامسونگ مشاهده می‌کنیم. شیائومی با ارائه Mi Band اورجینال با قیمت ۱۵ دلار در آمریکا، این موضوع را اثبات کرده و همین روند را برای Mi Band 2 نیز شاهد هستیم.

با وجود قیمت پایین‌تر، ساعت هوشمند Mi Band 2 تقریبا تمام آن‌چیزهایی که انتظار دارید را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. این ساعت هوشمند، یک ردیاب تناسب اندام تمام عیار است که امکانات سرگرم کننده جالبی هم به همراه دارد.

با این ساعت هوشمند، می‌توانید به این قلمرو بسیار بزرگ وارد شده و اولین تجربه ساده خود را با شیائومی تجربه کنید. همه امکانات اولیه در اختیار شما بوده و به علاوه، می‌توانید از سیستم ردیاب خواب، یادآوری کارها و همچنین نوتیفیکیشن‌ها نیز در آن برخوردار شوید.

حال سوال اینجاست که آیا این قبیل امکانات برای خرید این ساعت هوشمند کافی خواهند بود؟ آیا این موارد می‌تواند خریداران را مجاب کند که به جای ساعت Fitbit از Mi Band 2 استفاده کنند؟ در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.آن‌چیزی که این ساعت هوشمند را برای ما ویژه می‌کند، قیمت آن است. با این ساعت هوشمند می‌توانید کمترین هزینه را برای یک ردیاب تناسب اندام خرج کنید.

ساعت هوشمند Mi Band 2 همراه با قیمت پایین‌‌تر از ۳۵ دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد و به دلیل قدیمی بودن آن، شرایط ویژه بیشتری هم می‌توانید هنگام خرید داشته باشید. این بدان معنی است که شما برای داشتن یک ساعت هوشمند، اصلا نیازی به خالی کردن حساب بانکی خود نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ؛ مناسب‌ترین گوشی از این برند برای شما کدام است؟

ساعت‌های هوشمند پایین‌تر از این قیمت، به سختی در بازار پیدا می‌شوند و رقبای آن را می‌توانیم FitBit Alta HR بدانیم که از خیلی جهات مانند قیمت با می بند ۲ شباهت دارد، اما امکانات این‌چنینی را نمی‌تواند برای شما تامین کند.ساعت هوشمند Mi Band 2 در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده است و سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن، مدت زمان زیادی آزمون خود را پس داده است و می‌توانید کاملا به آن اعتماد داشته باشید.

علیرغم قیمت آن، این ساعت از نظر طراحی چندان ارزان دیده نمی‌شود. بند پلاستیکی و محکم آن بسیار راحت به نظر می‌رسد و از یک سیستم گیره قوی و ایمن نیز استفاده کرده است. این ساعت هوشمند از متریال‌های هوشمندانه‌ای برای این منظور استفاده کرده و کاملا حس راحتی را هنگام استفاده به شما خواهد داد.

ممکن است که این ساعت، ظاهر زیبای FitBit یا اپل واچ ۳ را نداشته باشد، اما با این هزینه، یقینا چیزی بهتر از می بند ۲ پیدا نخواهید کرد. این دستگاه ابدا ساعت زشتی نیست و صرفا در رده معمولی قرار می‌گیرد. صفحه نمایش تک رنگ و OLED آن هم کاملا واضح و شفاف دیده می‌شود.

این ساعت هوشمند یک دکمه در جلوی صفحه نمایش دارد و با فشار دادن آن، می‌توانید به سایر آمارهای حیاتی خود دسترسی پیدا کنید. رویکرد دکمه‌ای ممکن است که برای این روش جایگزین مناسب‌تر باشد، چرا که شما باید مچ دست خود را مدام به اطراف تکان دهید تا امیدوار باشید که این ردیاب حرکت آن را به درستی می‌تواند تشخیص دهد.

ساعت Mi Band 2 را می‌توانید در بخش تنظیمات روی چنین حالتی قرار داده و مطابق نظر دلخواه خود از آن استفاده کنید. مشکی، تنها رنگی است که برای بند می‌توانید از آن استفاده کنید. اگرچه، بندهای تولید شده توسط برندهای سوم شخص هم وجود دارد که انواع رنگ‌ها در اختیار شما خواهد بود. این ساعت به راحتی قابل جابه‌جایی است و در صورت تمایل، می‌توانید از بندهای رنگی با تنوع بالا روی این ساعت هوشمند استفاده کنید.

شیائومی می بند ۲ بسیار سبک و راحت بوده و می‌توانید تا پایان روز و بدون مشکل آن را به مچ دست خود ببندید. البته این راحتی به اندازه تمام ردیاب‌های تناسب اندام بازار و مخصوصا محصولات گران‌تر نیست، اما در تست‌های ما جزو بهترین محصولات از این نظر دیده می‌شود.

این ساعت تناسب اندام شما را با آمارهای دقیق بررسی کرده و می‌توانید از گام‌شمار و سیستم ضربان قلب قدرتمند در آن استفاده کنید. این محصول دارای سیستم ردیابی خودکار خواب هم است که به خوبی کار می‌کند. این‌ها واقعا همان چیزی هستند که شما از یک ساعت هوشمند انتظار دارید. شیائومی فناوری گام‌شمار خود را در مقایسه با مدل قبلی بهبود داده است و این ادعا را می‌توانید در واقعیت نیز کاملا مشاهده کنیم.

این ساعت هوشمند در تشخیص خودکار تمرین‌ها و ورزش‌ها نیز به‌خوبی عمل می‌کند، اما ممکن است که در پاره‌ای از موارد، نتواند این عملکرد خود را ادامه دهد. این ساعت را می‌توانید روی تنظیم دستی هم قرار داده و هنگام دویدن در فضای باز یا بسته، تردمیل، دوچرخه‌سواری و موارد مشابه دیگر، باز هم از سیستم ردیاب این ساعت هوشمند استفاده کنید.

ردیابی ضربان قلب این محصول، مهم‌ترین فاکتوری است که باید به آن توجه کنید. حسگر نوری آن نمی‌تواند به‌طور مداوم اندازه‌گیری کند، اما می‌تواند به‌صورت دوره‌ای یا برحسب تقاضای کاربر، اطلاعات خوانده شده را در اختیار شما گذاشته و آمارهای دقیق را ارائه دهد.

البته ما چندان نمی‌توانیم در مورد دقت علمی آن اظهار نظر کنیم، اما به نظر می‌رسد که با فورانی از فعالیت‌های ورزشی شما و موقعیت‌هایی که در آن فعالیتی ندارید، این سیستم به خوبی عمل می‌کند و می‌توانیم نسبت به آن نیز با دید مثبت نگاه کنیم. به هر حال این سیستم هم به عنوان یک ابزار پزشکی خوب می‌تواند برای شما کاربردی باشد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


کلام آخر

جالب است بدانید که شیائومی در کنار برند تجاری اصلی خود، در قالب زیر برند Huami، ساعت‌های هوشمند دیگری را هم روانه بازار می‌کند که آن‌ها هم محبوبیت بسیار خوبی دارند. شیائومی بسته به نیاز کاربران خود، ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت و برتری را هم دارد که می‌توانند قابل رقابت با ساعت‌های برتر بازار باشند.

بهترین ساعت هوشمند شیائومی از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

Mi Band 6, Amazfit X, Amazfit Band 5, AMAZFIT VERGE, AMAZFIT GTS WATCH, این مدل ها و چند مدل دیگر در لیست بهترین ساعت هوشمند شیائومی قرار دارند که شرح مشخصات کلی هر کدام در این مقاله آمده است.

برند شیائومی از کدام زیر برند برای تولید تنوع بیشتر ساعت هوشمند استفاده می کند؟

جالب است بدانید که شیائومی در کنار برند تجاری اصلی خود، در قالب زیر برند Huami، ساعت‌های هوشمند دیگری را هم روانه بازار می‌کند که آن‌ها هم محبوبیت بسیار خوبی دارند.

آیا امکانات ساعت هوشمند شیائومی بالاست؟

بله، تمام ویژگی های ساعت های هوشمند برتر بازار مثل ردیاب های تناسب اندام، عمر طولانی باتری و سیستم عامل و اتصال با تلفن را در بهترین ساعت هوشمند شیائومی یافت.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.