• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

این روزها، لپ‌تاپ مثل گوشی هوشمند به یک نیاز اساسی تبدیل شده است و هر کسی بسته به نوع کار و فعالیت خود، به لپ‌تاپ مناسب نیاز دارد. اگر به‌‌دنبال لپ تاپ زیر بیست میلیون تومان هستید و می‌خواهید گزینه متناسب با معیارهای خود را پیدا کنید، تا انتهای راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان همراه ما باشید.

همان‌طور که می‌دانید قیمت تمام محصولات موجود در بازار به صورت چشم‌گیری در حال افزایش است و طبیعتا، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها نیز تحت ‌تاثیر شرایط فعلی بازار قرار می‌گیرند. باتوجه به قیمت نجومی لپ‌تاپ‌های بالا‌رده، اکثر کاربران ترجیح می‌دهند یک محصول اقتصادی خریداری کنند که نیازهای آن‌ها را برآورده کند. البته باید این موضوع را به‌خاطر بسپارید که لپ‌تاپ‌های پایین‌رده چندان بی‌نقص نخواهند بود.

توصیه می‌شود که هنگام خرید لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه، مشخصات و امکانات آن را به دقت بررسی کنید. همچنین، خالی از لطف نیست با سایر محصولاتی که با بودجه شما سازگار هستند نیز آشنا شوید؛ به همین جهت در این مقاله فهرستی از چند لپ تاپ زیر بیست میلیون تهیه کردیم که بررسی مشخصات آنها به شما کمک می‌کند که دستگاه مورد نیاز را انتخاب کنید.


بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون

پیش از این‌که به معرفی بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان بپردازیم، باید به چند نکته کلیدی اشاره کنیم. در حال ‌حاضر، علاوه بر مشکل نوسان قیمت کالاها، خریداران با مشکل موجودی محصولات نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ برای مثال این احتمال وجود دارد که شما بعد از بررسی چند لپ تاپ زیر بیست میلیون تومان، محصول مورد نظر خود را پیدا کنید، اما زمانی که می‌خواهید آن را تهیه کنید، لپ‌تاپ مورد نظر شما در بازار موجود نباشد.

البته گاهی اوقات پس از یک انتظار کوتاه و موجود شدن محصول، می‌توانید بدون هیچ مشکلی لپ‌تاپ جدید خود را خریداری کنید، ولی این امکان وجود دارد که در همین مدت کوتاه، قیمت لپ‌تاپ افزایش داشته باشد و دیگر بودجه کافی جهت خرید آن را نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا ۱۰ میلیون؛ معرفی کمترین قیمت بازار

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون

تنها راه‌حلی که برای این مشکل می‌توان ارائه کرد، انتخاب چند لپ تاپ زیر بیست میلیون تومان است. بنابراین، درصورت موجود نبودن دستگاه مورد نظر می‌توانید لپ‌تاپ‌های دیگر را خریداری کنید. نکته دیگری که باید پیش از انتخاب لپ تاپ زیر بیست میلیون به آن اشاره کنیم، وزن و ابعاد دستگاه است.

در حال‌ حاضر، رایج‌ترین اندازه برای یک لپ تاپ، 15.6 اینچ است؛ البته لپ‌تاپ‌های 14.1 اینچی نیز رایج هستند. در صورتی که لپ‌تاپ شما چنین ابعادی داشته باشد، به راحتی می‌توانید ابزار و لوازم جانبی مانند محافظ صفحه، محافظ کیبورد، کیف، کول‌پد و… متناسب با دستگاه خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسر؛ از تایوان تا روی میز شما!

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های لپ‌تاپ، جابه‌جایی آسان است تا بتوانید آن را به‌راحتی، همیشه و در هر مکانی همراه خود داشته باشید؛ اما اگر لپ‌تاپ شما سنگین باشد، حمل کردن آن بسیار آزار دهنده خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود کاربرانی که به‌خاطر کار و حرفه خود مجبور هستند لپ‌تاپ خود را در طول روز همیشه با خود حمل کنند، حتما یک محصول سبک‌تر را در نظر بگیرند.

هنگام بررسی بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون باید امکانات دستگاه و نیازهای خود را در نظر بگیرید. برای مثال برخی از کاربران از لپ‌تاپ خود برای تماشای فیلم و سریال یا وب‌گردی استفاده می‌کنند. بنابراین نمایشگر با کیفیت برای این دسته از کاربران در اولویت خواهد بود.

همچنین، برخی از کاربران برای انجام کارهای گرافیکی یا گیمینگ نیاز به یک لپ‌تاپ جدید دارند که در این صورت، باید از قدرتمندترین سیستم‌های پردازش موجود در این رنج قیمت بهره‌مند شوند.
فرقی نمی‌کند که برای چه کاری به لپ‌تاپ نیاز دارید، ‌چراکه در این مقاله به معرفی لپ‌تاپ‌هایی پرداختیم که نسبت به قیمت، نیاز کلی هر نوع کاربری را برطرف می‌کنند.

 بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ اچ پی؛ متنوع ترین مدل ها برای هر بودجه و کاربری


لپ‌تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL – A

لپ‌تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL - A

  • نمایشگر: 15.6 اینچ با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i3-1115G4
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics
  • رم و حافظه ذخیره سازی: رم 4 با حافظه 256 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.7 کیلوگرم

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ اپل؛ معرفی مک بوک‌های دوست داشتنی برای حرفه‌ای ها!

اولین محصول در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان، لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 با رم 4 گیگابایت از نوع DDR4 است که با 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD عرضه می‌شود. این محصول از نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS با وضوح 1920×1080 (FHD) بهره می‌برد. به‌لطف چنین نمایشگری می‌توان گفت که این دستگاه برای کاربرانی که نیاز آنها بیش‌تر به تماشای فیلم و سریال محدود می‌شود، گزینه مناسبی خواهد بود.

محصول مذکور هنگام اجرای بازی‌های قدیمی یا عناوین گیمینگی که از گرافیک بالایی برخوردار نیستند عملکرد قابل قبولی خواهد داشت. البته باید این نکته را به‌خاطر بسپارید که عناوین گیمینگ جدید به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند که 256 گیگابایت حافظه داخلی SSD پاسخگوی این نیاز نخواهد بود.

این لپ‌تاپ برای انجام کارهای گرافیکی معمولی از یک پردازنده گرافیک Intel UHD بهره می‌برد. البته برای انجام کارهای گرافیکی پیچیده از کارت ‌گرافیک Nvidia MX450 استفاده می‌شود که مجهز به 2 گیگابایت حافظه گرافیکی است. به‌لطف چنین کارت ‌گرافیکی می‌توان گفت اگر می‌خواهید یک لپ تاپ تا 20 میلیون تومان تهیه کنید که برای کارهای گرافیکی عملکرد خوبی داشته باشد،ThinkBook 15 گزینه مناسبی خواهد بود.

همچنین، باتوجه به این موضوع که ارائه یک پردازنده قدرتمند، به عنوان مهم‌ترین ویژگی یک لپ‌تاپ شناخته می‌شود، می‌توان گفت که جایگاه نخست در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به ThinkBook 15 اختصاص داده می‌شود که از پردازنده Intel Core i3-1115G4 بهره می‌برد.

بدنه این محصول از پلاستیک، پلی‌کربنات و آلومینیوم ساخته شده و ابعاد آن معادل 353×235×18.9 میلی‌متر است. وزن 1.7 کیلوگرمی این دستگاه برای یک لپ‌تاپ نسبتا زیاد محسوب می‌شود؛ اما در این رنج قیمت انتخاب زیادی ندارید. لپ تاپ ThinkBook 15 از باتری 45 وات ساعتی پشتیبانی می‌کند که طول عمر آن تقریبا 6 ساعت است. در مجموع بزرگ‌ترین نقطه ضعف این لپ تاپ، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا ۱۵ میلیون؛ ۲۸ مدل ارزان و کارآمد


لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

  • نمایشگر: 15.6 اینچ
  • پردازنده پردازنده: Intel UHD
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia MX350
  • رم و فضای ذخیره سازی: رم 4 با حافظه 256 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.7 کیلوگرم

محصول بعدی در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان، Lenovo V15 G2 است که از پردازنده نسل 11 اینتل بهره می‌‌برد. این لپ‌تاپ برای انجام کارهای پیچیده از کارت ‌گرافیک Nvidia MX350 پشتیبانی می‌کند. این سری از لپ‌تاپ‌های کمپانی لنوو با ساختار یکسانی طراحی شده‌اند و تفاوت‌های آن‌ها در میزان رم، نمایشگر، فضای ذخیره‌سازی و پردازنده خلاصه می‌شود. باتوجه به مشخصات V15 G2 می‌توان گفت که با یک لپ تاپ زیر بیست میلیون قدرتمند سروکار داریم.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ‌تاپ اقتصادی؛ معرفی ارزان قیمت ترین ها

مانند سایر محصولات موجود در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان، V15 G2 با مشکل کمبود رم دست‌وپنجه نرم می‌کند. این لپ‌تاپ دارای یک رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 است، اما با افزایش هزینه‌‌های خود می‌توانید میزان رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. گفتنی‌است که پردازنده Core i3 1115G4 برای این رنج قیمت عملکرد معمولی دارد.

نمایشگر 15.6 اینچی این دستگاه با وضوح FHD کاملا مناسب است. البته باید این نکته را به‌خاطر بسپارید که صفحه‌نمایش از نوع TN است و روشنایی آن چندان زیاد نیست. این نمایشگر از روشنایی 250 نیت پشتیبانی می‌کند و همان‌طور که انتظار می‌رود رنگ‌ها را به خوبی نمایش نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ لنوو؛ مجموعه ای کارآمد برای هر سلیقه ای!

باتوجه به امکاناتی که V15 G2 در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، می‌توان گفت لپ‌تاپ مذکور برای انجام کارهای گرافیکی گزینه مناسبی خواهد بود. البته فراموش نکنید که یک لپ تاپ تا 20 میلیون برای انجام کارهای گرافیکی سنگین مناسب نیست. همچنین، جهت نصب و اجرای عناوین گیمینگ به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر از 256 گیگابایت نیاز دارید.

درآخر بد نیست اشاره‌ای به ساختار و باتری این محصول داشته باشیم. بدنه V15 G2 در ابعاد 359.2×235.8×19.9 میلی‌متر و از جنس پلاستیک و پلی‌کربنات ساخته شده است. وزن آن 1.7 کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ در این رنج قیمت مناسب خواهد بود. محصول مذکور از یک باتری 38 وات ساعتی پشتیبانی می‌کند که در صورت استفاده معمولی تا مدت 5 ساعت و 30 دقیقه نیازی به شارژ مجدد ندارد. ناگفته ‌نماند که ظرفیت باتری تنها در یک ساعت از 0 درصد به 80 درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون؛ ۴ مدل از جدیدترین ها


لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7

  • نمایشگر: 15.6 اینچ با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل
  • پردازنده مرکزی: Core i3 1215U
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD
  • رم و فضای ذخیره سازی: رم 4 با حافظه 256 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.63 کیلوگرم

در ادامه لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان،IdeaPad 3 15 IAU7 را مشاهده می‌کنیم. این محصول نیز با 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD عرضه می‌شود. IdeaPad 3 از نمایشگر 15.6 اینچی بهره می‌برد که از حداکثر وضوح 1080×1920 پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۷ مدل بدون محدودیت بودجه!

اگر می‌خواهید یک لپ تاپ تا 20 میلیون تهیه کنید که قادر باشد کارهای گرافیکی را به خوبی انجام دهد، محصول مذکور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core i3 1215U است که در این رنج قیمت به عنوان یک پردازنده قدرتمند شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ مایکروسافت؛ انتخاب حرفه ای ها در هر شرایطی!

 لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15 IAU7 در ابعاد 359.2×236.5×19.9 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن معادل 1.63 کیلوگرم است. این محصول از باتری 38 وات ساعتی استفاده می‌کند که در صورت استفاده معمولی به مدت 4 ساعت نیازی به شارژ مجدد ندارد.

البته با افزایش استفاده، این مدت زمان به 2 ساعت کاهش پیدا می‌کند. ناگفته‌ نماند که پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ از حافظه اختصاصی پشتیبانی نمی‌کند و حافظه مورد نیاز خود را از RAM اصلی دستگاه دریافت می‌کند.

در مجموع IdeaPad 3 15 IAU7 برای انجام کارهای گرافیکی سبک، تماشای فیلم و سریال، وب‌گردی و سایر کارهایی که به پردازنده قدرتمند نیازی ندارند، مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس در تهران


لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook E510MA-W

لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook E510MA-W

  • نمایشگر: 15.6 اینچ با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل
  • پردازنده مرکزی: Celeron N4020
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 600
  • رم و فضای ذخیره سازی: رم 4 با حافظه 512 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.6 کیلوگرم

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ لمسی با قلم؛ بررسی مدل‌های مختلف

یکی از مزیت‌هایی که Asus VivoBook E510MA-W نسبت به سایر محصولات موجود در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون دارد، پشتیبانی از 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD است. با این‌حال در میزان رم تغییری یه چشم نمی‌خورد و همچنان با 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 سروکار داریم. اگرچه این لپ‌تاپ به نسبت قیمت بسیار کم خود از امکانات قابل قبولی پشتیبانی می‌کند، اما انتظار داشتیم که در بخش نمایشگر عملکرد بهتری داشته باشد.

لپ تاپ ویووبوک ایسوس از نمایشگر 15.6 اینچی LED با وضوح 1366×768 (HD) بهره می‌برد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، محصولات دیگری که در این لیست حضور دارند از نمایشگرهای باکیفیت‌تری پشتیبانی می‌کنند؛ به همین جهت اگر ملاک اصلی شما برای خرید یک لپ تاپ جدید صفحه‌نمایش باکیفیت است، توصیه می‌کنم سایر محصولات موجود در این لیست را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس؛ بررسی سری ZenBook تا ROG ،Viva و … در یک نگاه سریع!

این لپ‌تاپ در ابعاد 360.2×236.4×18.1 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن معادل 1.6 کیلوگرم است. لپ‌تاپ ایسوس از پردازنده Celeron N4020 و کارت گرافیک Intel UHD 600 بهره می‌برد.

در E510MA-W خبری از حافظه گرافیکی مجزا نیست. با این‌حال می‌توانید برای انجام کارهای گرافیکی سبک از این لپ‌تاپ استفاده کنید. ناگفته‌نماند که Asus VivoBook E510MA-W از یک باتری 42 آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ ها برای جامعه معماران!


لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook E410-A

لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook E410-A

  • نمایشگر: 14 اینچ با رزولوشن 1366×768 پیکسل
  • پردازنده مرکزی: Celeron N4020
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD
  • رم و حافظه ذخیره سازی: رم 4 با حافظه 256 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.3 کیلوگرم

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا ۳۰ میلیون؛ پر طرفداران خوش قیمت

آخرین لپ تاپ تا 20 میلیون که در این فهرست به آن اشاره می‌کنیم، Asus VivoBook E410-A خواهد بود. دلیل اصلی که باعث می‌شود این محصول را در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون قرار دهیم، قیمت بسیار کم آن در مقایسه با سایر رقبا است. لپ‌ تاپ ایسوس مدل ویووبوک E410-A مجهز به پردازنده مرکزی Celeron N4020 است که می‌تواند پردازش‌های معمولی و روزانه کاربران را به خوبی انجام دهد. این محصول از پردازنده گرافیکی Intel UHD بهره می‌برد که از حافظه اختصاصی پشتیبانی نمی‌کند.

لپ تاپ مذکور دارای صفحه‌نمایش 14 اینچی از نوع IPS با وضوح 1366×768 است. اگرچه کیفیت HD برای تماشای فیلم و سریال چندان قابل قبول نیست، اما قیمت بسیار کم E410-A جایی برای انتقاد باقی نمی‌گذارد. با این‌حال اگر تمایل دارید یک لپ‌تاپ با نمایشگر FHD تهیه کنید، باید هزینه‌های خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ دل؛ که توی دل شما جا باز می‌کنه!

این لپ‌تاپ در ابعاد 18×217×325 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن تنها معادل 1.3 کیلوگرم است. وزن بسیار کم و ابعاد مناسب باعث می‌شود که Asus VivoBook E410-A را در لیست راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ سونی؛ تاریخ دوباره با سری VAIO تکرار می شود!

در بخش فضای ذخیره‌سازی و رم نیز با 256 گیگابایت حافظه SSD و 4 گیگابایت رم DDR4 سروکار داریم که در این رنج قیمت معمولی است. ناگفته‌ نماند که E410-A جهت تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری 42 وات ساعتی پشتیبانی می‌کند.


حرف آخر

در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان، مشخصات اصلی و مهمی را که درباره هرکدام از لپ‌‌تاپ‌ها باید بدانید را با شما به اشتراک گذاشتیم. سیستم پردازشی، باتری و نمایشگر از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید لپ‌تاپ باید در نظر داشته باشید. در حال حاضر، محصولات متنوعی در بازار موجود هستند که انتخاب را برای شما دشوار می‌کنند؛ اما با پرداخت مبلغ مناسب 20 میلیونی هم می‌توان دستگاهی را خریداری کرد که پاسخگوی نیازهای شما باشد. همچنین شما می‌توانید با هزینه‌ی بیشتر لپ‌ تاپ‌های دل، لپ‌ تاپ‌ مایکروسافت و لپ‌ تاپ اچ پی، که در سایز مقالات به آنها پرداخته ایم را خریداری کنید.

کدام لپ تاپ برای گیمینگ مناسب‌تر است؟

برای اجرای عناوین گیمینگ جدید، به فضای ذخیره‌سازی زیاد، پردازنده قدرتمند و یک نمایشگر باکیفیت نیاز دارید. همان‌طور که می‌دانید لپ تاپ‌هایی که از چنین امکاناتی پشتیبانی می‌کنند، معمولا با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند و هدف اصلی ما در این مقاله، معرفی لپ تاپ‌های اقتصادی بود. بنابراین می‌توان گفت که لپ‌تاپ‌های موجود در فهرست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون برای اجرای بازی‌های جدید مناسب نیستند؛ اما می‌توانید عناوین گیمینگ قدیمی را به راحتی اجرا کنید.

هنگام خرید لپ تاپ باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

پیش از تهیه یک لپ تاپ جدید توصیه می‌شود به برند لپ‌تاپ دقت کنید. در حال ‌حاضر، پرفروش‌ترین برند لپ‌تاپ در بازارهای داخلی، ایسوس است. بنابراین اگر یک لپ‌تاپ از برند ایسوس خریداری کنید و در آینده تمایل داشته باشید آن را بفروشید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که لپ‌تاپ شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش می‌رسد. در ادامه باید نیازهای خود را در نظر داشته باشد. برای مثال افرادی که معمولا به انجام کارهای گرافیکی می‌پردازند، باید یک لپ تاپ با کارت ‌گرافیک مستقل و حافظه گرافیک اختصاصی تهیه کنند. اما کاربرانی که بیش‌تر زمان خود را به تماشای فیلم و سریال و وب‌گردی اختصاص می‌دهند، به یک نمایشگر باکیفیت نیاز دارند.

بهترین لپ تاپ ها تا 20 میلیون تومان برای چه کارهایی مناسب هستند؟

لپ‌تاپ‌هایی که در این فهرست به آنها اشاره کردیم، برای اجرای بازی‌های کم‌حجم، نرم‌افزارهای سبک که به قدرت پردازش بالا نیاز ندارند و تماشای فیلم و محتواهای تصویری مناسب هستند. نباید از این دستگاه‌ها انتظار داشته باشید که نرم‌افزارهای سنگین مثل ویرایش فیلم و بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی بالا را بدون مشکل اجرا کنند.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.