• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

مایکروسافت در گزارش جدیدی از Windows Central به طور خلاصه قابلیت هایی ویندوز 10 در سال 2021 را بیان نمود. ویندوز 10 از اواسط سال 2015 سیستم عامل اصلی مایکروسافت بوده است. و این سیستم عامل قرار است بروزرسانی اساسی شود. ویندوز 10 ایکس یک سری بهینه سازی برای لپ تاپ های صفحه دوتایی و رایانه های سطح پایین است.

انتظار می رود که ویندوز 10 ایکس در نیمه اول سال آینده میلادی وارد شود. این سیستم عامل در ابتدا برای رایانه های مبتنی بر ARM وارد بازار می شود. که به معنای رقابت با ChromeOS و iPad OS است. Windows 10X همچنین با به روزرسانی آینده ، در نهایت از برنامه های Win32 پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین گفته می شود مایکروسافت. ایده آوردن برنامه های اندروید را به فروشگاه خود در ویندوز 10 در سال آینده را دارد.

Redmi Watch با قیمت ۴۵ دلار رسما معرفی شد.

طبق برنامه بروزرسانی ، مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای به روزرسانی جزئی در نیمه اول سال است. احتمالاً چارچوبی را برای یک به روزرسانی مهم دیگر برای نیمه دوم سال آماده می کند. مایکروسافت به عنوان بخشی از این برنامه ها ، یک برنامه شبیه سازی x86 راه اندازی می کند. که به رایانه های شخصی مبتنی بر ARM امکان اجرای برنامه های رومیزی منظم را می دهد. انتظار می رود که این قابلیت ها به زودی وارد پیش نمایش شوند و در سال 2021 عرضه می شوند.

در سال 2021 ، مایکروسافت در حال برنامه ریزی است. که سرویس جدید مجهز به ویندوز 10 را با نام “Cloud PC” ارسال کند. که نسخه ای از ویندوز را در فضای ابری قرار می دهد. و به کاربران اجازه می دهد برنامه ها را روی آن نصب کنند تا بتوانند در هر دستگاهی پخش شوند. این به رایانه های شخصی با قابلیت ذخیره سازی یا عملکرد محدود اجازه می دهد. تا برنامه های سنگین را اجرا کنند بدون اینکه باعث کاهش عملکرد رایانه محلی شود.

سال 2021 سالی پر از پیشرفت های مهم مایکروسافت برای ویندوز است. و باید به این شرکت و شرکای آن کمک کند. تا بهتر به هیجان ناشی از مکینتاش جدید M1 توسط اپل پاسخ دهند.

NVIDIA RTX 3060 Ti با قیمت 300 دلار به بازار نزدیک می‌شود!


مدیر ارشد محصولات مایکروسافت ، پانوس پانای. در اوایل سال مسئولیت تجربه کاربری ویندوز را به عهده گرفت. و تحت هدایت وی مایکروسافت “سرمایه گذاری مجدد” در ویندوز 10 را برای بازه زمانی 2021 اعلام کرد.

به روزرسانی بهار 21H1 مانند نسخه ویندوز 10 نسخه 20H2 و 19H2 نسخه کوچکتر و سبک خدماتی خواهد بود. که با ایجاد تغییرات جزئی ضمن ایجاد زمینه برای انتشار بزرگتر 21H2 در پاییز سال آینده خواهد بود.

در سال 2021 ، مایکروسافت تقلید برنامه 64 بیتی x86 را برای ویندوز 10 روی ARM ارسال می کند. که به طور کلی یک نقطه عطف بزرگ برای سیستم ARM است. این امکان را به دستگاه هایی مانند Surface Pro X می دهد. که اکثر برنامه های قدیمی ویندوز را اجرا کنند و فاصله برنامه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. انتظار می رود این قابلیت ها به زودی وارد پیش نمایش شوند و در سال 2021 عرضه شوند.

مایکروسافت در چند سال گذشته پشت درهای بسته روی ویندوز 10 ایکس کار کرده است. و هدف آن ارائه یک سبک مدرن و سبک است. نسخه سیستم عامل برای رایانه های شخصی خواهد بود.

در ویندوز 10 و ویندوز 10 ایکس ، Cloud PC یک سرویس یکپارچه است. که با اشتراک Microsoft 365 شما همگام سازی می شود. اگر برنامه ای را در Cloud PC خود نصب کرده باشید. دقیقاً مانند دسک تاپ مجازی Windows در منوی استارت شروع به کار می کند.