• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

هوآوی اولین بتا سیستم عامل Harmony OS را برای تلفن‌های همراه در تاریخ 18 دسامبر راه اندازی می‌کند.
در کنفرانس Huawei Developers HDC2020 در سپتامبر سال جاری. هوآوی Harmony OS 2.0 را که یک سیستم عامل توزیع شده برای همه سناریوها است، منتشر کرد. و اعلام کرد که در پایان سال نسخه بتا تلفن‌های هوشمند را برای توسعه دهندگان عرضه می‌کند.

شرکت Huawei می‌داند که مسیر آینده خدمات Google حتی با رئیس جمهور جدید ایالات متحده ممکن است وجود نداشته باشد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در مقداد آی تی را اینجا ببینید

بنابراین، HUAWEI به سیستم عامل Harmony OS خود متکی خواهد بود.

به گفته وانگ چنگلو، رئیس بخش نرم افزار در Huawei Consumer Business Group، این پلت‌فرم منبعِ باز از حدود 18 دسامبر در دسترس توسعه دهندگان خواهد گرفت. در صورت پایان موفق تست‌های آزمایشی تا ژانویه یا فوریه 2021 سیستم‌عامل، در دسترس استفاده‌کنندگان قرار میگیرد.

دکتر وانگ اظهار داشت که همه کارمندان Huawei در تلاشند تا یک اکوسیستم جدید را حول ایده‌ی هارمونی ایجاد کنند. و تاکنون همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

انتظار می رود هنگامی که تست‌های اولیه در سه ماهه اول سال 2021 به پایان برسد. نسخه عمومی بتای HUAWEI Harmony OS در حدود آوریل 2021 منتشر شود.

این مدیر‌اجرایی گفت: تقریباً 90٪ تلفن‌های هوشمند شرکت باید آماده به روزرسانی باشند. پس از بروزرسانی یک احتمال جزئی وجود دارد که ایالات متحده ممکن است موضع خود را تغییر دهد. و اجازه دهد گوگل با Huawei کار کند. اما واقعیت این است که ما در حال تغییر بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند هستیم.

به نظر شما آیا سیستم عامل جدید HUAWEI می‌تواند رقیبی برای اندروید و ios باشد؟

آیفون 12 ، قیمت، طراحی، انواع مدل ها،مشخصات و آنچه باید بدانید