• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

بازار گوشی‌های هوشمند در طول سال‌های گذشته با تنوع بیشتری روبرو شده است و در کنار گوشی‌های گران قیمتی که مربوط به محصولات بالارده و پرچم‌دار کمپانی‌های بزرگ هستند، می‌توانیم انتخاب‌های ارزان قیمتی نیز داشته باشیم. اگر شما نیز جزو این کاربران هستید و دوست دارید که یک گوشی مناسب، همراه با امکانات کافی در حد بودجه خود دریافت کنید، می‌توانید این مطلب را دنبال کرده و لیست بهترین گوشی تا 4 میلیون، ما را بررسی کنید.

گوشی‌های پایین‌رده یقینا مشخصات فنی گوشی‌های گران قیمت را ندارند و باید انتظارات معقولی از آن‌ها داشته باشید. البته در آن‌سوی ماجرا، این محصولات به‌صورت رقابتی به بازار عرضه شده‌اند و نسبت به قیمتی که دارند، می‌توانند مشخصات فرای قابل قبول نیز داشته باشند.

این گوشی‌ها معمولا برنامه‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کنند و بازی‌های معمولی پلتفرم موبایل نیز، مشکل خاصی برای اجرا نخواهند داشت. علیرغم اینکه گوشی‌های پرچم‌دار همواره بیشترین توجهات را به سمت خودشان جلب می‌کنند، اما بسیاری از مردم معمولا به خرید یک گوشی ارزان قیمت اکتفا می‌کنند و بدیهی است که قیمت یکی از فاکتورهای مهم برای خرید محسوب می‌شود.

تردیدی وجود ندارد که این گوشی‌ها، روی کاغذ تفاوت قابل توجهی با گوشی‌های هوشمند بالارده دارند. این تفاوت از نظر عملکردی بیشتر حس خواهد شد.

نمایشگر و کیفیت تصویر در این گوشی‌ها کمی پایین‌تر است و مشخصات چندان خوبی هم در زمینه دوربین نمی‌توانند ارائه کنند. با این حال، این بدان معنی نیست که شما باید انتظارات متوسط خودتان را هم دور بیندازید.

شما هنوز هم از خرید یک گوشی ارزان قیمت خوشحال خواهید بود و می‌توانید با پرداخت یک مبلغ ناچیز، محصولی را خریداری کنید که چند سال می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با ما همراه باشید تا شما را با جمعی از این گوشی‌ها آشنا کرده و یک بررسی جامع روی آن‌ها داشته باشیم.


لیست بهترین گوشی‌ تا ۴ میلیون تومان برند سامسونگ

  1. Galaxy A10s
  2. Galaxy M11
  3. Galaxy A11
  4. Galaxy A02s
  5. Galaxy A022
  6. Galaxy M12
  7. Galaxy A03s
  8. Galaxy A50
  9. Galaxy A12

ست شدنی با: ساعت هوشمند سامسونگ و هدست، هدفون، هندزفری سامسونگ Samsung

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


1. Galaxy A10s

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی
تاریخ عرضه آگوست ۲۰۱۹
ابعاد ۱۵۶.۹ در ۷۵.۸ در ۷.۸ میلی‌متر
صفحه نمایش PLS IPS

6.2 inches

720 x 1520 pixels, 19:9 ratio

تراشه Mediatek MT6762 Helio P22 (12 nm)
گرافیک PowerVR GE8320
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه رم ۲ و ۳ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

گوشی موبایل گلکسی A10s سامسونگ در ۱۲ آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار شد. این گوشی با داشتن صفحه نمایش لمسی ۶.۲۰ اینچی و وضوح ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسلی ارائه شد. سامسونگ گلکسی A10s، توسط یک پردازنده هشت هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی تامین قدرت می‌شود و حافظه رم آن نیز ۲ گیگابایتی است. این محصول از سیستم‌عامل اندروید ۹ پشتیبانی می‌کند و باتری آن نیز ۴ هزار میلی آمپر ساعت قدرت دارد که ماندگاری بسیار عالی را برای شما فراهم خواهد کرد.

تا جایی که می‌توان در مورد دوربین‌های گوشی A10s صحبت کرد، این گوشی سامسونگ در قسمت عقب از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیسکلی همراه با دیافراگم f/1.8 و یک دوربین ثانویه ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. تنظیمات مربوط به دوربین عقب، دارای فوکوس خودکار است و در عکس‌برداری خیلی به شما کمک خواهد کرد. این گوشی از دوربین ۸ مگاپیکسلی برای سلفی استفاده می‌کند و عکس‌ها نیز با دیافراگم f/2.0 تهیه خواهند شد.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان + ۲۸ مدل برتر بازار

گلکسی A10s از یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید ۹ استفاده می‌کند و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توانید از طریق یک حافظه جانبی، آن را تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهید. شما برای این منظور می‌توانید از اسلات اختصاصی این گوشی استفاده کنید. گوشی سامسونگ گلکسی A10s دارای سیستم دو سیم کارته است و کارت‌های نانو را پشتیبانی می‌کند. ابعاد این گوشی نیز ۱۵۶.۹ در ۷۵.۸ در ۷.۸ میلی‌متر تعیین شده است و وزن ۱۶۸ گرمی دارد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و قرمز در بازار یافت می‌شود.

از بین گزینه‌های اتصال در این گوشی، می‌توانیم به سیستم‌های 4G و 3G اشاره کنیم که با داشتن بیش از ۴۰ پهنای باند، می‌تواند از برخی از شبکه‌های LTE پشتیبانی کند. سنسورهای موجود در این گوشی نیز کامل هستند و از بین آن‌ها می‌توانیم به شتاب سنج، حسگر اثر انگشت و موارد دیگر اشاره کنیم. این گوشی از سیستم باز کردن قفل گوشی با تصویر صورت نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


2. Galaxy M11

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۱.۴ در ۷۶.۳ در ۹ میلی‌متر
صفحه نمایش PLS IPS

6.4 inches, 100.5 cm2

720 x 1560 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (14 nm)
گرافیک Adreno 506
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Ion 5000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

سامسونگ بعد از مدل‌های گلکسی A20 و A21، یک گوشی پایین رده دیگر را با نام M11 روانه بازار کرده است. از مدل از سری گلکسی، از یک باتری نسبتا قوی با ۵ هزار میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و طراحی مدرن‌تری هم نسبت به بقیه دارد. قیمت این محصول مناسب است و احتمالا کاربران بیشتری از آن استقبال خواهند کرد.

خریداران این گوشی هوشمند سامسونگ، از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی LC همراه با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل بهره خواهند برد و در داخل گوشی نیز یک پردازنده کوالکام SoC توسط سازنده کره‌ای آن جای گرفته است.

در کنار آن می‌توانیم به ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم که در کنار پردازنده اسنپ دراگون ۴۵۰، ترکیب مناسبی را محیا می‌کند.این محصول از حسگر اثر انگشت و تنظیم دوربین سه گانه هم پشتیبانی می‌کند که در ادامه بیشتر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: معرفی ۸ سیستم گیمینگ ارزان ؛ انتخاب کاربران از سر تا سر جهان

بدنه‌ی گوشی ۱۹۷ گرم وزن دارد و نسبتا ضخیم طراحی شده است. ضخامت این گوشی ۹ میلی متر است و بسیار خوش ساخت طراحی شده است. البته به دلیل بدنه‌ی پشتی آن، کمی در دست شما حجیم احساس خواهد شد. قسمت جلویی گوشی از شیشه ضد خش طراحی شده اسست و به آرامی همراه با فریم پلاستیکی آن در یک شرایط مناسب قرار می‌گیرد.

وجود ناچ در طراحی این گوشی سبب کاهش لبه‌های نمایشگر شده است و طراحی بسیار مدرن و امروزی را به گوشی M11 می‌بخشد. حدود ۸۴ درصد از بدنه‌ی جلویی گوشی را نمایشگر تشکیل داده است و از آن رضایت کامل خواهید داشت.

برخلاف قسمت جلویی گوشی، قسمت پشتی آن از پلاستیک ساخته شده است که کمی حالت مات دارد. علاوه بر رنگ مشکی آن، می‌توانید این گوشی را در گزینه‌های رنگی بیشتری هم تهیه کنید. دوربین سه گانه که در پشت گوشی قرار دارد، پوشش کاملا یکسانی دارد و هیچ محافظت خاصی برای جلوگیری از نفوذ در برابر آب ندارد.

دوربین سفی که در سوراخ جلویی گوشی گلکسی M11 به‌صورت پنهان جای گرفته است، از دیافراگم f/2.0 برخوردار است و ۸ مگاپیکسل نیز قدرت دارد. دوربین جلویی کمی عملکرد پایینی دارد و حتی در شرایط نور روز نیز نمی‌تواند کیفیت قانع کننده‌ای داشته باشد. تصاویر سلفی بسیار تار بوده و خارج از فوکوس قرار می‌گیرند. رنگ پوست نیز به‌صورت مناسب نشان داده نمی‌شود و تقریبا متمایل به قرمز است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ

دوربین اصلی در قسمت عقب گوشی، دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دیافراگم باز و سریع f/1.8 است. سوژه‌های گرفته شده، حتی در نور روز نسبتا تاریک هستند و به‌دلیل عدم وجود وضوح کافی، جزئیات بسیار محدودی را به شما نمایش می‌دهند. این موضوع حتی در این محدوده قیمت هم می‌توانست بهتر باشد. این مورد در مورد لنزهای زاویه واید دوربین هم صدق می‌کند.

صفحه نمایش ۶.۴ اینچی و ۶۰ هرتزی LC، مانند بسیاری از رقبا در این بخش از قیمت، فقط از رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و بنابراین، تراکم پیکسلی پایین ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ را ثبت می‌کند.

حداکثر روشنایی با پس زمینه سفید خالص، در حد ۴۳۰ نیت است که برای یک گوشی پایین رده عدد مناسبی محسوب می‌شود، اما در حات کلی و در برابر دیگر گوشی‌ها، چندان خوب نیست. حتی در بین دیگر گوشی‌های این رده مانند ردمی نوت ۹، حدود ۳۰ درصد کاهش عملکرد را می‌توانیم نظاره کنیم.

علاوه بر این، ما روشنایی صفحه را با نسبت توزیع شده یکنواخت از مناطق تاریک به روشن مورد بررسی قرار دادیم که حداکثر روشنایی ۴۵۳ نیت برای آن ثبت می‌شود. پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۴۵۰ در این گوشی از نوع SoC است که در یک فرایند ۱۴ نانومتری تولید شده است. این تراشه هشت هسته‌ای از فناوری ARM Cortex-A53 استفاده می‌کند و دارای کلاک ساعت ۱.۸ گیگاهرتزی است. پردازنده Adreno 506 نیز به‌عنوان پردازنده گرافیکی در این گوشی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان + معرفی ۱۶ مدل برتر بازار

در سنجش بنچمارک، پردازنده کوالکام به کار گرفته شده در گوشی M11، در آخرین رده‌ی مقایسه قرار می‌گیرد و گوشی هوشمندی مانند A20s سامسونگ که مبتنی بر اسنپ دراگون ۴۵۰ است، اندکی از گوشی M11 بهتر عمل می‌کند. امتیاز چند هسته‌ای ای محصول برای مدل سری M بسیار پایین است. در تست‌های گرافیکی انجام شده نیز تقریبا نتایج مشابهی را داشتیم. با این حال، اختلافات بین رقبایی که از پردازنده مدیاتک Helio G85 و Helio G80 استفاده می‌کنند، جدی‌تر بوده است.

منبع تغذیه گوشی M11 از یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که از طریق کابل برق ۱۵ واتی نیز به‌صورت سریع شارژ خواهد شد. بنابراین، گوشی هوشمند سامسونگ در مدت ۱۳۵ دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود.
مصرف باتری به لطف وضوح پایین پنل، بسیار خوب است، اما به نظر نمی‌رسد که سیستم تحت یک سیستم لودینگ بهینه برنامه ریزی شده باشد. در این حالت، گلکسی M11 می‌تواند مصرف باتری بالایی داشته باشد.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


3. Galaxy A11

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی
تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۱.۴ در ۷۶.۳ در ۸ میلی‌متر
صفحه نمایش PLS IPS

6.4 inches, 100.5 cm2

720 x 1560 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (11 nm)
گرافیک Adreno 506
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۲ و ۳ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

سامسونگ گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بسیاری در بازار دارد و به‌همین دلیل، انتخاب یک مورد از آن‌ها کار سختی است. یکی جدیدترین نسخه‌های منتشر شده توسط این شرکت، A11 است. این گوشی هوشمند پایین رده، قیمتی پایین‌تر از ۲۰۰ دلار دارد و می‌تواند کاملا در بازار رقابتی عمل کند. این محصول اصلی‌ترین رقابت را با گوشی Moto E دارد و محصولات دیگری مانند نوکیا ۲.۳ و حتی سایر گوشی‌های سامسونگ نیز می‌توانند در برابرش مقایسه شوند.

گلکسی A11 در کنار گلکسی A10e و گلکسی A01 قرار می‌گیرد و سامسونگ نشان داده است که تنوع بالایی از گوشی‌های پایین‌رده را برای کاربران خود در نظر گرفته است. این یک گوشی هوشمند توانمند است، اما بسته به ویژگی‌هایی که می‌تواند برای شما مهم‌تر باشد، گزینه‌های بهتری هم در بازار وجود دارد.

گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ عموما مشخصات فنی یکسانی باهم دارند و گلکسی A11 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه از یک فریم بیرونی پلاستیکی استفاده می‌کند با روکش براق پوشیده شده است و راحتی، لکه و کثیفی را به خود جذب می‌کند. ما هنگام بررسی این گوشی متوجه شدیم که ظاهر بدنه‌ی گوشی، حس شیشه‌ای مانند دارد، اما واقعا کاربرانی هم یافت می‌شوند که همان پوشش مات ساده را در گوشی‌های پایین رده ترجیح می‌دهند.

بیشتر بدانید: داستان بهم رسیدن برادران ناتنی! | بررسی همه جانبه و مقایسه Poco X3 با Redmi Note 9 Pro

گلکسی A11 همراه با یک نسخه‌ی سفارشی از سامسونگ با اندروید ۱۰ نیز عرضه شده است و رابط کاربری One UI 2.1 نیز روی آن وجود دارد. این بدان معنی است که تجربه نرم‌افزاری کاملا مشابه آنچه در گوشی‌های هوشمند گلکسی S و Note داشته‌اید، به جز ویژگی‌هایی که مربوط به سخت افزار می‌شوند، در اختیار شما خواهد بود. ویژگی‌های معمول اندروید ۱۰ شامل اعلان‌های بهبود یافته، تم تاریک در سطح سیستمی و غیره نیز در این گوشی ارائه شده است. عملکرد سامسونگ در حالت کلی توسط این گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در گوشی گلکسی A11 سه دوربین در عقب گوشی وجود دارد. دوربین اصلی که ۱۳ مگاپیکسل قدرت دارد مجهز به دریچه دیافراگم f/1.8 است و لنزهای اولترا واید و دوربین عمق نیز به ترتیب دریچه دیافراگم f/2.2 و f/2.4 دارند. اگر نور کافی برای عکس برداری وجود داشته باشد، شما می‌توانید کیفیت و اندازه مناسبی را همراه با این گوشی داشته باشید. اگرچه پردازش تصویر سامسونگ گاهی اوقات می‌تواند به جزئیات تصویر شما لطمه بزند و رنگ‌های غیرواقعی را تولید کند.

با این حال، لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی در این گوشی از وضوح کافی برخوردار نیست و نمی‌توانید عکس‌های چندان خوبی را با آن تهیه کنید. بنابراین بهتر است که از این دوربین استفاده نکرده و تنها در صورتی که عاشق دوربین‌های دیجیتالی یک دهه پیش هستید، می‌توانید از آن نیز احساس رضایت داشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان + معرفی 13 مدل برتر بازار

در مقایسه می‌توانیم به گوشی Moto E نیز اشاره کنیم که با هزینه‌ی پایین‌تر، می‌تواند تراشه نسبتا سریع‌تری را برای شما فراهم کند.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


4. Galaxy A02s

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی
تاریخ عرضه نوامبر ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر
صفحه نمایش PLS IPS

6.5 inches, 102.0 cm2

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (14 nm)
گرافیک Adreno 506
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

گوشی هوشمند گلکسی A02S که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده است، به یک تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۴۵۰ مجهز شده است و ۳ گیگابایت هم رم دارد. میزان حافظه داخلی در این گوشی ۳۲ گیگابایت است و رقم مناسبی برای یک گوشی پایین‌رده تلقی می‌شود. این گوشی روی سیستم‌عامل اندروید ۱۰.۰ اجرا می‌شود و باتری لیتیوم یونی ۵ هزار میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین نیروی آن را برعهده دارد. این باتری غیر قابل جداسازی است و باتوجه به کم مصرف بودن گوشی، احتمالا هر کاربری حداقل برای یک روز کامل می‌تواند بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه s21 و سري s20 سامسونگ

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این گوشی از نوع TFT است و با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ در اختیار شما قرار می‌گیرد. این نمایشگر ال سی دی، همراه با لایه نازک ترانزیستوری تولید شده است و از نوع نمایشگرهای کریستال مایع است.
سنسورهای هوشمند در این گوشی به کار گرفته شده‌اند و وظیفه‌ی اندازه‌گیری مقادیر فیزیکی را برعهده دارند.

این اطلاعات در نهایت به پردازنده‌ی گوشی انتقال داده می‌شوند. شتاب سنج‌ها درواقع جز الکترونیکی داخلی گوشی هستند و می‌توانند اندازه گیری شیب را نیز برعهده داشته باشند. حسگر اثر انگشت، یکی از آسان‌ترین و ایمن‌ترین راه‌ها برای محافظت از گوشی هوشمند شما است.

سنسور مجاورت می‌تواند تشخیص دهد که کاربر چه زمانی گوشی را برای صحبت کردن به نزدیک صورت خود می‌برد و در این حالت، از فشرده شدن ناخواسته دکمه‌ها و صفحه کلید جلوگیری می‌شود. گلکسی A02S از قابلیت دو سیم کارته برخوردار است و در دو سیستم رنگی مشکی و سفید در اختیار شما قرار می‌گیرد. گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 506 استفاده می‌کند و اجرا کننده‌ی بازی‌های متوسط روی این پلتفرم خواهد بود.

حافظه داخلی این گوشی را می‌توانید از طریق یک کارت حافظه افزایش دهید. در غیر اینصورت، ۳۲ گیگابایت حافظه در نگاه اول می‌تواند برای یک کاربر عادی کافی به نظر برسد. دوربین گوشی مجهز به سیستم فوکوس خودکار است و قابلیت LED نیز در آن جای گرفته است. در سیستم اتصال این گوشی، ظرفیت اتصال به شبکه‌های 3G و 4G وجود دارد و یک GPS داخلی نیز در آن وجود دارد.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا 20 میلیون + معرفی 6 مدل برتر بازار

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


5. Galaxy A022

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی
تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۱
ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر
صفحه نمایش 6.5 inch, PLS IPS

270 ppi

تراشه Mediatek MT6739W 28 nm
گرافیک PowerVR GE8100
حافظه داخلی ۶۴ مگابایت
حافظه رم ۳ مگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعت

 

گلکسی A022 یکی گوشی‌های هوشمند پایین رده سامسونگ است که در کنار دیگر محصولات سری M و A می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران باشد. این گوشی نیز از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و وزنی بالغ بر ۱۹۶ گرم دارد. ابعاد گوشی در حد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر است و ترکیبی از شیشه و پلاستیک در بدنه‌ی گوشی به‌کار گرفته شده است.

با نگاهی به صفحه نمایش این گوشی، می‌توانید اندازه‌ی ۶.۵ اینچی آن را مناسب بدانیم. این صفحه نمایش از نوع IPS است و حدود ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ هم تراکم پیکسلی دارد که قابل مقایسه با صفحه نمایش گوشی‌های میان رده و بالا رده بازار نیست.

سامسونگ در این گوشی از تراشه مدیاتک MT6739W با فناوری ۲۸ نانومتری استفاده کرده است و پردازنده گرافیکی آن نیز PowerVR GE8100 است. حافظه رم گوشی ۳ گیگابایت است و با در اختیار دادن ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، نیاز شما را از یک کارت حافظه کاهش خواهد داد.

سیستم دوربین با ماژول دوگانه در این گوشی به کار گرفته شده است و می‌توانید از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن نیز استفاده کنید. سرعت فیلم‌برداری در این گوشی ۳۰ فریم بر ثانیه است که می‌توانید برای ضبط فیلم‌های ساده از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان + معرفی ۱۳ مدل برتر بازار

تمام شبکه‌های ارتباطی در این گوشی به کار گرفته شده است که مهم‌ترین آن‌ها سیستم وای فای، بلوتوث و شبکه‌ی 4G است. سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۱۰/۰ است که البته با ارتقا نسخه به آن دست پیدا خواهید کرد. باتری گوشی هم از لیتیوم پلیمر ساخته شده است و ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی آن مناسب برای استفاده‌ی یک روزه از گوشی خواهد بود.

در کل باید گفت که این گوشی یکی از محصولات جذاب در رده‌ی پایین است و اگر گوشی‌های دیگر سامسونگ باب میل شما نبودند، می‌توانید به ظاهر جذاب و تقریبا همان مشخصات فنی در گوشی گلکسی A022 نیز توجه داشته باشید.


6. Galaxy M12

گلکسی M12 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سری M سامسونگ است که می‌توانید به سراغش بروید. این سری هم مانند سری A در حال اوج گرفتن است و سامسونگ می‌تواند تمرکز بیشتری روی گوشی‌های ارزان‌تر خود هم بگذارد. گوشی M12 کاملا اثبات می‌کند که خریداری یک گوشی ارزان قیمت، به معنی داشتن مشخصات فنی پایین نیست.

گلکسی M12 تقریبا مانند سایر گوشی‌های این سری عمل می‌کند و می‌توانید از یک باتری بزرگ همراه با صفحه نمایش ۹ هرتزی در آن برخوردار شوید. همین دو فاکتور جذاب کافی است تا هر کاربری به دنبال خرید این گوشی هوشمند باشد. بنابراین، به احتمال بسیار زیاد با این گوشی شگفت زده خواهید شد.

حتما بخوانید: بهترین گوشی ایسوس؛ معرفی ۸ مدل برتر بازار

با این حال، هنوز بقیه مشخصات فنی این گوشی، خیلی خاص ظاهر نمی‌شود. نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی در یک صفحه نمایش LCD با کیفیت اچ دی همراه شده است و حداکثر سرعت شارژ باتری هم تنها ۱۵ وات در نظر گرفته شده سات. دوربین اصلی آن دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بوده و همراه با سنسورهای اولترا واید، ماکرو و عمق همراه با وضوح پایین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

هرکدام از این سنسورها برای بالا بردن کیفیت عکس کاربرد دارند و سامسونگ با این ماژول چهارگانه، به خوبی توانسته است که حتی عکس‌برداران نیمه حرفه‌ای را نیز امیدوار کند. این گوشی از یک رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می‌کند که هسته اصلی نرم‌افزاری گوشی خواهد بود.

اکثر ویژگی‌های خوب سامسونگ در این سیستم نرم‌افزاری وجود ندارد، اما شما هنوز هم می‌توانید تمام نیازهای خود را با آن مرتفع سازید. این گوشی از تراشه ارزان قیمت اگزینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند، اما به این معنی نیست که نمی‌تواند سرعت و عملکرد خوبی را برای شما فراهم کند.

حال با تمام این تفاسیر، به نظر شما گلکسی M12 می‌تواند گزینه مناسبی برای لیست خرید شما باشد؟ گوشی‌های سری M همواره دارای زیبایی طراحی همراه با مشخصات فنی خوب هستند و می‌توانید به عنوان یک خرید ارزشمند به آن‌ها فکر کنید. دستگاه‌هایی که مشخصات فنی چشم‌گیری مانند M31s دارند، غالبا دارای طراحی ساده و خسته کننده‌ای هستند و سری M گاهی اوقات در چنین مواردی لنگ می‌زند.

حتما بخوانید: بهترین گوشی ارزان قیمت لمسی و اندرویدی

این شرکت تمرکز بیشتری از همان سال روی طراحی زیبای سری M گذاشته است و نمی‌توانید نمونه دیگری را در بازار از این نظر پیدا کنید. پنل پشتی M12 طراحی بسیار شیک دارد و همراه با خطوط مورب متعدد در بیشتر قسمت‌های آن همراه شده است.

بقیه قسمت‌های گوشی دارای ظاهری ساده بدون بافت خاص بوده و جایی است که لوگوی سامسونگ هم در آن جای گرفته است. این گوشی به لطف استفاده از این طراحی خاص، توانسته است که چیزی بالاتر از انتظارات کاربران را فراهم کند. بافت روی پنل پشتی نیز دارای چسبندگی عالی بوده و هنگام قرار دادن گوشی روی یک میز، نگران لیز کردن و سقوط آن را نخواهید داشت.

این گوشی هوشمند، وزن تقریبا سنگین ۲۲۱ گرم دارد، اما به ازای آن، می‌توانید باتری بزرگی داشته باشید که حداقل برای دو روز ماندگاری دارد. حاشیه‌های جلوی گوشی هم بسیار بزرگ هستند و حداقل در مقایسه با دیگر گوشی‌های این سری، کاملا متوجه این قضیه خواهید شد.

سری A گران‌تر از سری M است، اما نزدیکی آن‌ها به همدیگر، سبب شده است که کاربران هم تنوع بالایی برای بالا بردن قدرت انتخاب خودشان داشته باشند. بازهم باید بگوییم که شما نمی‌توانید در این رده، انتظار یک دستگاه خاص و فوق‌العاده را از سامسونگ داشته باشید. اگرچه، بالا رفتن رقابت در این سری سبب بیشتر شدن کیفیت محصولات شده است.

حسگر اثر انگشت در دکمه پاور ادغام شده است و مانند تمام ردیاب‌های خازنی اثر انگشت، می‌توانید از این سنسور واکنش سریعی را دریافت کنید که همراه با دقت بالایش، می‌تواند رضایت کامل را از سمت شما دریافت کند. در جعبه این محصول، یک شارژر ۱۵ واتی هم قرار دارد که همراه با کابل USB-A به USB-C در اختیار شما قرار می‌گیرد. هیچ قاب مخصوصی برای کاور در این جعبه قرار داده نشده است.

نرخ به‌روزرسانی صفحه نمایش در حد ۹۰ هرتز بوده و تنها نکته مثبت صفحه نمایش این گوشی است. صفحه نمایش وضوح چندان بالایی ندارد و رنگ‌ها هم کسل کننده دیده می‌شوند. سطح روشنایی چندان بالا نبوده و احتمالا زیر نور خورشید به مشکل بر خواهید خورد.

نرخ تازه‌سازی بالا با تعجب همگان، در چنین صفحه نمایشی به خوبی کار می‌کند. علیرغم اینکه تراشه اگزینوس ۸۵۰ یک پردازنده بسیار ساده و پایین‌رده است و صرفا روی کارایی بالای گوشی تمرکز دارد، اما شما در M12 می‌توانید امکانات بسیار بهتری از نظر قدرت و کارایی نسبت به A32 دریافت کنید که تقریبا دو برابر این گوشی قیمت دارد.

به جز تاخیرهای گاه به گاه که هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها یا رفتن به صفحه اصلی مشاهده می‌کنیم، گوشی M12 می‌تواند اسکرول روان همراه با انیمیشن‌های جذاب را در اکثر برنامه‌ها برای شما داشته باشد. با این حال، همانند گلکسی A32 که دارای صفحه نمایش ۹۰ هرتزی است، بخش نوتیفیکیشن و منطقه تاگل سریع گوشی به‌طور دائم روی ۶۰ هرتز قفل شده‌اند.

حالت ۹۰ هرتز نیز هنگام استفاده از برنامه‌هایی مانند یوتیوب در حالت تصویر در تصویر، می‌تواند کاربرد بهتری برای شما داشته باشد. البته اگر این گزینه فعال باشد، نمی‌توانید هنگام گشت و گذار در رابط کاربری و پیمایش در سایر برنامه‌ها از این سیستم استفاده کنید. با این حال، در داخل اکثر برنامه‌ها، ۷۰ الی ۸۰ درصد از مواقع می‌توانید تجربه پیمایش نرم‌تری را داشته باشید.

احتمالا رزولوشن پایین نمایشگر به این معنی است که پردازنده گرافیکی مجبور نیست تا به سختی کار کند تا همه چیز را با حداکثر نرخ تازه‌سازی در اختیار مخاطب قرار دهد. البته بازهم باید بگوییم که تراشه اگزینوس ۸۵۰ به‌خوبی می‌تواند این قضیه را مدیریت کند تا تجربه بدی نداشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین بازی های ماشینی اندروید؛ ۳۸ بازی ریسینگ بیادماندنی!

این تراشه شگفت انگیز عمل می‌کند که پایین بودن کیفیت صفحه نمایش، تنها عاملی است که عملکرد آن‌ها را هم متوسط نشان می‌دهد. یک صفحه نمایش آمولد می‌توانست تجربه به مراتب بهتری را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به قیمت اولیه این گوشی، شکایتی هم نمی‌توانیم در این زمینه داشته باشید، چرا که امکانات خوبی با همین رده قیمت در اختیار داریم.

وقتی که با یک گوشی ارزان قیمت مانند گلکسی M12 روبرو می‌شویم، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نقطه قوتی است که سامسونگ می‌تواند در رقابت با دیگر محصولات به آن اعتماد کند. این دوربین هنگام عکس‌برداری در شرایط روز و شب عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس‌های نسبتا با کیفیتی را در اختیار شما می‌گذارد.

می‌توانید از حالت‌های حرفه‌ای‌تر مانند پانوراما، پرتره و گزینه‌های دیگر نیز برای عکس‌برداری استفاده کنید. دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی به سختی می‌تواند به کمک سنسور اصلی بیاید. عکس‌هایی که حتی در نور روز هم با این سنسور گرفته می‌شوند، کمی به رنگ آبی تمایل دارند و بازتولید رنگ‌های آن چندان دقیق نیست.

عکس‌های اولترا واید در شب هم نویز بسیار زیادی دارد و در مورد لنزهای ماکرو و عمق ۲ مگاپیکسلی هم نمی‌توانیم صحبت چندان زیادی را مطرح کنیم. عکس‌های بوکه به اندازه کافی خوب هستند، اما تعداد مگاپیکسل دوربین ماکرو سبب شده است که نتوانیم کیفیت بالایی را در این زمینه هم دریافت کنیم. سلفی‌ها اغلب حالت ملایم دارند و رنگ پوست شما را با دقت بیشتری به نمایش می‌گذارند. در این میدان، ضبط ویدیو هم صرفا کیفیت عادی را خواهد داشت.


7. Galaxy A03s

سامسونگ گلکسی A03s می‌تواند انتخاب مناسبی در سری A باشد. این گوشی دارای مزایا و معایب خاص خودش است، اما برای این رده قیمت، هنوز هم می‌توانید به‌عنوان یک گزینه مناسب برای خرید به آن نگاه کنید. این گوشی در سال ۲۰۲۱ با پشتیبانی از فناوری 4G روانه بازار شده است و جمعی از امکانات مناسب که خاص این سری است را در اختیار شما می‌گذارد.

صفحه نمایش آن مناسب بوده و همراه با پردازنده و عمر باتری خوب ارائه می‌شود. گوشی دارای طراحی مشابه F02s بوده و با بررسی دقیق‌تر، متوجه شدیم که یک انتخاب عالی در بین تمام گوشی‌های سامسونگ خواهد بود.

از بهترین امکانات گوشی می‌توانیم به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی آن اشاره کنیم که از پنل PLS LCD استفاده می‌کند و در مقایسه با تقاضایی که در این رده وجود دارد، ممکن است که کمی قدیمی به نظر برسد. سیستم‌عامل آن اندروید ۱۱ بوده و همچنان می‌تواند یک انتخاب قابل تحسین برای شما باشد.

در این گوشی، پیشرفت جزئی را نسبت به گوشی سال گذشته خواهید داشت، چرا که تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P35 در آن به کار رفته است و باز هم چندان نمی‌تواند با گوشی‌هایی مانند F02s که از تراشه سطح پایه اسنپ دراگون استفاده می‌کنند، رقابت داشته باشد. دوربین سه گانه آن شامل سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسل بوده و باز هم برای این دستگاه بدترین انتخاب خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های تحسین برانگیز این گوشی، مدل باتری آن است که با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت در اختیار کاربران پر مصرف قرار می‌گیرد. حال با این تفاسیر، شما کاملا می‌دانید که با چه محصولی روبرو هستید و چند سال می‌تواند کفاف نیازهای شما را بدهد. می‌توانیم به‌صورت جزئی‌تر نیز به این گوشی بپردازیم.

این گوشی از یک بافت آرامش بخش همراه با حس خوب برای بدنه استفاده کرده است و حداقل از نظر ظاهری می‌تواند مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گیرد. این گوشی دارای روکش پلاستیکی بوده و چیدمان مناسبی را برای نشان دادن امکاناتش در اختیار شما می‌گذارد.

در دنیای گوشی‌های هوشمند، که کاربران بیشتر به دنبال طراحی پر جنب و جوش و جذاب‌تر هستند، سامسونگ به‌خوبی توانسته است که انحصار برند خود را حفظ کند. گوشی هوشمند A03s در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید رنگ روانه بازار شده است و انتخاب از بین آن‌ها می‌تواند برای‌تان ساده باشد. این گوشی مجهز به دوربینی است که به شکل مستطیل در پشت گوشی قرار گرفته است.

یک حسگر اثر انگشت در سمت راست هم قرار داده شده است که برای استفاده راحت از گوشی تعبیه شده است. سامسونگ از چیدمان ساده و استاندارد استفاده کرده است و رنگ و لعاب این مدل کاملا به مدل‌های دیگر سری A نزدیک بوده است.

در جلوی این گوشی، یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی قرار دارد که یک استاندارد قدیمی بوده و چندان نمی‌تواند قابل رقابت با مدل‌های دیگر بازار باشد. این صفحه نمایش از وضوح 720p استفاده می‌کند و دارای رابط بصری مناسبی هم است. مهم‌تر از همه، هیچ نرخ تازه‌سازی و روشنایی استانداردی هم وجود ندارد که سامسونگ بتواند روی آن حساب کند.

حتی در شرایط نوری متفاوت، برای بررسی نوتیفیکیشن‌ها، چت‌ها یا حتی صفحات وب مختلف، باید در سایه قرار گرفته یا از دست خود برای این منظور استفاده کنید. تراکم ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ هم سبب نشده است که ضعف صفحه نمایش در این زمینه پوشیده شود.

این دستگاه طراحی شیک ندارد، چرا که ضخامت آن ۹.۱ میلی‌متر بوده و در مقایسه با سایر دستگاه‌ها، وزن ۱۹۶ گرمی هم بسیار سنگین‌تر از چیزی است که در حال حاضر در بازار این رده دیده می‌شود. نبود شیشه گوریلا گلس و عدم مقاومتی که می‌توانست در برابر گرد و غبار داشته باشد، همگی موانعی هستند که می‌توانند شما را از خرید این گوشی منصرف کنند.

البته سامسونگ یک گزینه مهم را برای شما تضمین می‌کند و آن هم این است که دستگاهی راحت برای کار کردن خواهید داشت و می‌توانید به‌طور خاص، چندین سال به‌عنوان یک گوشی کار راه انداز از آن استفاده کنید. ناچ این گوشی هم اندازه بسیار کوچکی دارد و شما را اذیت نخواهد کرد.

در زمینه حافظه داخلی و حافظه اصلی، تفاوت‌های قابل توجهی بین A03s و مدل‌های مختلف F02 وجود دارد. سامسونگ همیشه سیستم‌عامل گوشی را با بهینه‌سازی و دقت بالا ارائه کرده است و بنابراین، نگرانی از بابت آن نخواهید داشت و می‌توانید از اندروید ۱۱ همراه با تمامی امکاناتش استفاده کنید.

از آن‌جایی که عملکرد نرم و بی عیب و نقصی را در این زمینه شاهد هستیم، وجود رابط کاربری One UI 3.1 Core می‌تواند شما را در یک شرایط مناسب قرار دهد. این ترکیب در این رده می‌تواند ارزش پولی که برایش می‌پردازید را داشته باشد. جالب‌تر از همه، تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک است که اگرچه نمی‌تواند برای اجرای بازی‌های سنگین عملکرد رضایت بخشی داشته باشد، اما می‌تواند برای انجام کارهای پیشرفته مناسب باشد. گلکسی A03s بهبودهایی هم در این زمینه روی تراشه اعمال کرده است.

این تراشه ممکن است بهترین انتخاب برای عاشقان گوشی‌های هوشمند نباشد و امری طبیعی است. پردازنده هشت هسته‌ای برای ارائه حداکثر سرعت کلاک ۲.۳۵ گیگاهرتزی بسیار مناسب است. از طرف دیگر می‌توانیم به واحد گرافیکی PowerVR GE8320 هم اشاره کنیم که کاربران متوسط می‌توانند از آن برای اجرای بازی‌های ساده‌ استفاده کنند. این پردازنده عملکردی بهتر از F02s را حداقل در اجرای بازی‌ها فراهم می‌کند.

مهم‌تر از همه، اندازه فضای ذخیره‌سازی هم در دو نوع ارائه می‌شود. یک مدل با ۳ گیگابایت حافظه رم همراه با ۳۲ گیگابایت حافظه جانبی و مدل دیگر با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه جانبی همراه خواهد بود. نوع پایه این گوشی ممکن است که برای خریداران مناسب نباشد و نوع بعدی هم یقینا هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۱

همان‌طور که پیشتر هم گفته بودیم، شما می‌توانید با یک کارت حافظه جانبی، نیاز خود به حافظه بیشتر را مرتفع سازید. با این حافظه، احساس امنیت بیشتری در عکس‌برداری و فیلم‌برداری خواهید داشت. چرا که می‌توانید از حافظه‌های متعدد استفاده کرده و آن‌ها را نگهداری کنید. از سوی دیگر، بسیاری از گوشی‌های هوشمند، پشتیبانی از حافظه جانبی نداشته و مدل‌هایی با حافظه داخلی بیشتر را هم با هزینه‌های بسیار بیشتری روانه بازار می‌کنند.

امروزه گوشی‌های ردمی و Realme با ساخت بهترین دوربین‌ها برای گوشی‌های هوشمند پایین‌رده خود، مشتریان زیادی را جلب کرده‌اند. بنابراین، سامسونگ برای اینکه بتواند با این شرکت‌ها مقابله کند، انتخاب خوبی در زمینه دوربین نداشته است.

گلکسی A03s تنها از یک دوربین سه گانه استفاده می‌کند که سنسور اصلی آن دارای ۱۳ مگاپیکسل قدرت بوده و تنها در حد «خوب» عمل می‌کند. گوشی‌های دیگر سامسونگ هم در این زمینه چنگی به دل نمی‌زنند و شما مدل بهتری در این رده پیدا نمی‌کنید. دوربین‌های ثانویه هم به ترتیب شامل سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق هستند.

این ماژول برای عکس‌برداری عادی در طول روز مناسب است، اما نباید انتظار وضوح بیشتری از آن را داشته باشید. عکس‌های شما همیشه همراه با نویز خواهد بود و این روند هنگام عکس‌برداری در شب هم بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 1080p را هم ضبط کنید، اما پشتیبانی از قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر در این زمینه تدارک دیده نشده است.


8. Galaxy A50

سامسونگ طیف متنوعی از گوشی‌های سری A را روانه بازار کرده است و یقینا A50 را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین آن‌ها بدانیم. این گوشی ارزان قیمت ویژگی‌های زیادی از گلکسی اس ۱۰ را به خود اضافه کرده است و واقعا چه چیزی می‌تواند شما را از خرید آن منصرف کند؟

سری گلکسی A سامسونگ، بیش از مدل‌های دیگر به سری پرچم‌دار S نزدیک شده است و طیف متنوعی از قیمت‌گذاری را هم توسط سامسونگ برای آن مشاهده می‌کنیم. اکثر گوشی‌های سری A میان‌رده هستند و برخی از آن‌ها نیز در زمره گوشی‌های بالارده قرار می‌گیرند. در این بین، محصولاتی هم وجود دارد که قیمت پایینی داشته و کاربران به چشم گوشی ارزان قیمت به آن نگاه می‌کنند.

بنابراین، گوشی هوشمند مانند A30، امکاناتی را ارائه می‌دهد که بیشتر خریداران می‌توانند به آن فکر کنند. سامسونگ طراحی ناچ موجود در S10 را به دوربین پانچی در گلکسی A50 تبدیل کرده است و این گوشی در این زمینه می‌تواند طراحی مدرن‌تری نسبت به آن داشته باشد. سامسونگ کم کم فناوری ناچ را کنار گذاشته و سبب شده است که صفحه نمایش با اندازه کامل در اختیار خریداران قرار بگیرد.

این موضوع واقعا تاثیر زیادی روی دید بهتر صفحه نمایش دارد و سبب می‌شود که در مقام مقایسه، A50 شرایط بهتری نسبت به S10 داشته باشد. بدنه شیشه‌ای در این گوشی به کار نرفته است و به جای آن، سامسونگ از پلاستیکی استفاده می‌کند که نزدیکی بیشتر به شیشه دارد و ظاهر آن را بسیار عالی می‌کند.

با این حال، این گوشی از فناوری IP68 هم استفاده می‌کند که جلوی نفوذ آب را به گوشی می‌گیرد. در کنار آن، می‌توانیم به پورت USB-C و همچنین جک هدفون هم اشاره کنیم که بسیاری از گوشی‌های این رده از آن استفاده نمی‌کنند. ساختار پلاستیکی به کاهش وزن گوشی کمک شایانی کرده است و وزن آن را در حد ۱۶۶ گرم نگه می‌دارد.

این گوشی تنها ۷.۷ میلی‌متر ضخامت دارد که برای یک گوشی پایین‌رده مناسب است. به‌طور کلی، اگر گوشی هوشمندی دوست دارد که اندازه بزرگی داشته و حس خوبی ارائه دهد، سامسونگ گلکسی A50 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و مرجانی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه گلکسی A50 از گلکسی اس ۱۰ ارزان‌تر است، اما صفحه نمایش بسیار خوبی دارد. اندازه آن ۶.۴ اینچ بوده و از فناوری سوپر آمولد در آن استفاده شده است که وضوح بالای فول اچ دی هم دارد. این میزان از امکانات ممکن است برای این رده از گوشی‌های هوشمند، چندان عرف نباشد. این صفحه نمایش بسیار روشن، واضح و رنگارنگ است و یکی از بهترین ویژگی‌هایش محسوب می‌شود.

نسبت تصویر هم بلند بوده و مانند بسیاری از گوشی‌های کنونی، دستیابی به قسمت بالایی را کمی سخت می‌کند. در عوض، می‌توانید محتواهای ویدیویی خود را با حس بهتری تماشا کنید. البته، هنگام تماشا، متوجه نوارهای سیاه در هر طرف هم خواهید شد و این بدان معنی است که بریدگی صفحه در بخش دوربین روی آن تاثیری نمی‌گذارد.

هنگام کار با گوشی، متوجه خواهید شد که هیچ اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی وجود ندارد، اما سامسونگ تنها به تشخیص چهره متکی نیست و یک اسکنر در صفحه نمایش تعبیه شده است که احتمالا با این قیمت انتظارش را نداشتید. این سیستم تنها نوری بوده و همانند اس ۱۰ با فناوری اولترا سونیک همراه نشده است.

این امکان وجود دارد که انگشت خود را هنگام خاموش بودن صفحه نمایش، روی صفحه قرار دارد و ناخواسته باعث باز شدن آن شوید. تعیین موقعیت این اسکنر بدون راهنمایی می‌تواند دشوار باشد و تنها باید به آن عادت کنید. با این حال، با روشن شدن صفحه نمایش، بیشتر می‌توانید موقعیت صحیح آن را برای کارهای دیگر تشخیص دهید.

در کمال تعجب، شما یک پردازنده نسبتا سطح بالا هم خواهید داشت که اگزینوس ۹۶۱۰ بوده و همراه با ۴ یا ۶ گیگابایت رم در اختیار شما قرار می‌گیرد. حافظه جانبی این مدل‌ها هم به ترتیب ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است. رایج‌ترین مدلی که شما می‌توانید در بازار تهیه کنید، مدل ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه جانبی است.

این میزان فضای ذخیره‌سازی، مناسب این رده قیمت است و در صورت نیاز به حافظه بیشتر، می‌توانید از یک کارت حافظه جانبی استفاده کرده و ۵۱۲ گیگابایت هم به آن اضافه کنید. عملکرد این گوشی در کل بسیار خوب است، اما یقینا بی عیب و نقص هم نخواهد بود. گلکسی A50 در معرض تاخیرهای گاه به گاه و عدم پاسخ‌گویی در برابر برخی از عملکردها است که البته چندان اذیت‌تان نمی کند.

تا حدودی، این قبیل ایرادها برای گوشی با این قیمت طبیعی است و رقبای چندان قدرتمندی هم ندارد که بتوانند بهتر از A50 ظاهر شوند و شما بخواهید به سراغ آن‌ها بوید. شاید برای شما تعجب‌آور باشد که بدانید، گلکسی A50 از یک دوربین اصلی ۲۵ مگاپیکسلی در کنار سنسور واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و برای فوکوس زنده و حالت پرتره مخصوص سامسونگ هم بسیار مناسب است.

این گوشی از یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی هم استفاده می‌کند که برای تهیه تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی شما کیفیت بالایی خواهد داشت. به‌طور کلی، عملکرد دوربین‌ها بسیار خوب هستند و تا زمانی که نور کافی داشته باشید، با چالش خاصی مواجه نمی‌شوید.

نتایج حاصل از آن، کیفیتی است که می‌توانید در کنار جزئیات از آن برخوردار شده و رنگ‌ها را نیز به‌صورت کاملا دقیق داشته باشید. همه چیز در نور پایین، کمی با چالش روبرو شده و حالت شب، تفاوت زیادی از نظر جزئیات و عدم وجود نویز با حالت روز خواهد داشت.

سنسور واید به دوربین کمک زیادی کرده است و حسگر سوم هم برای حالت پرتره کمک کننده است تا بتوانید سوژه را در فوکوس قرار دهید. دوربین جلویی از ۲۵ مگاپیکسل قدرت برخوردار شده و از فناوری HDR هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. حالت پرتره Live Focus هم به خوبی کار می‌کند و حتی بدون سنسور عمق هم می‌توانید به چنین کیفیتی دست پیدا کنید.

گلکسی A50 مانند A30 از یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی همراه با سیستم شارژ سریع ۱۵ واتی استفاده می‌کند. شارژر بی‌سیم برای گوشی ارائه نشده است، اما برای این رده قیمت کاملا قابل درک است. در مجموع، پنج ساعت و چهل و نه دقیقه می‌توانید با این باتری سر کرده و با یک استفاده متوسط، یک روز کامل می‌توانید از ماندگاری باتری استفاده کنید.

در تست‌ها، مشخص شد که گلکسی A50 در عرض نیم ساعت از صفر درصد به ۳۳ درصد می‌رسد. این نتیجه هم کاملا معقول است و تفاوت چندانی با دیگر گوشی‌های بازار ندارد. با این حال، این بدان معنی است که می‌توانید چند ساعت، استفاده خوبی از شارژر نسبتا سریع آن هم داشته باشید.

وقتی که صحبت از سیستم نرم‌افزاری به میان کشیده می‌شود، گلکسی A50 از یک اندروید ۹ استفاده می‌کند که با رابط کاربری One UI اختصاصی سامسونگ نیز همراه شده است و در اس ۱۰ هم دقیقا چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم. سامسونگ از ظاهری تمیز و تازه به‌همراه برخی از ویژگی‌های مفید در این گوشی استفاده کرده است و می‌توانید گزینه‌های دیگری را هم در منوی تنظیمات به همراه داشته باشید.

نکات بیشتری هم در مورد گلکسی A50 وجود دارد که هنگام کار با گوشی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. این محصول، نوعی پرچم‌دار سامسونگ در رده گوشی‌های ارزان قیمت است و می‌توانید بدون دغدغه به خرید آن فکر کنید. این گوشی یکسری ایرادات کوچک دارد که به لطف امکانات جذاب آن، احتمالا سریعا از یاد خواهید برد.


9. Galaxy A12

گوشی هوشمند گلکسی A12 را می‌توانیم یکی از محصولات برتر در زمره گوشی‌های ارزان قیمت بدانیم که می‌توانید با یک صفحه نمایش لبه به لبه بزرگ و ۶.۵ اینچی دریافت کنید. سیستم دوربین برآمده آن از چهار لنز استفاده می‌کند که همه این امکانات را با هزینه پایینی می‌توانید داشته باشید.

گوشی هوشمند گلکسی A12 به لطف استفاده از تراشه هلیو MT6765 مدیاتک، تفاوتی اساسی با دیگر گوشی‌های سامسونگ دارد. می‌دانیم که سامسونگ در ابتدا از تراشه‌های کوالکام اسنپ دراگون برای گران‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های خود استفاده می‌کرد. اما روند تغییر پیدا کرده است و تراشه‌های متفاوتی با فناوری ساخت متفاوت برای گوشی‌های ارزان‌تر استفاده می‌شود.

با این حال، حداقل روی کاغذ، همین تراشه‌ها هم مناسب هستند و تراشه‌ای هم که برای A12 استفاده شده است، دارای هشت هسته متشکل از چهار هسته با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز است. یکی از مدل‌های این گوشی، دارای ۴ گیگابایت رم همراه با ۶۴ گیگابایت حافظه جانبی است و خواهان بیشتری در بازار دارد.

البته مدل‌های دیگری هم وجود دارد که همراه با ۳ یا ۶ گیگابایت حافظه رم در کنار ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه جانبی در اختیار خریداران بین‌المللی قرار می‌گیرد. ما این‌طور استدلال می‌کنیم که گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱، حداقل باید دارای ۴ گیگابایت رم باشند تا بتوانند جوابگوی نیاز کاربران باشند.

فضای ذخیره‌سازی مشکل چندانی در گوشی‌های سامسونگ ندارد و در صورت نیاز بیشتر، می‌توانید از کارت حافظه تا ۱ ترابایت استفاده کنید. نکته قابل توجه، دوربینی است که به‌صورت مربعی در پشت گوشی تعبیه شده است و شاهد یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی همراه با دریچه دیافراگم f/2.0 و یک لنز ۵ مگاپیکسلی همراه با دریچه دیافراگم f/2.2 هستیم.

دو دوربین دیگر هم ۲ مگاپیکسلی هستند و هر دو با دریچه دیافراگم f/2.4 در کنار سنسور اصلی قرار گرفته‌اند. یکی از این سنسورها برای تشخیص عمق و دیگر برای ثبت تصاویر ماکرو و کلوزآپ مناسب هستند. عکس‌ها با این سنسورها می‌توانند کیفیت بسیار بالایی را فراهم کنند.

همه این امکانات با یک قیمت مناسب و ارزان در اختیار شما قرار می‌گیرد و به همین دلیل، حتی وجود چند ایراد کوچک هم ضربه به آن نمی‌زند. از رقبای این محصول می‌توانیم به موتو G9 پاور اشاره کنیم که یک گوشی هوشمند توانا بوده به واسطه داشتن باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

گوشی دیگری مانند نوکیا ۵.۳ را هم داریم که از ماژول دوربین چهارگانه استفاده می‌کند و با یک هزینه پایین، می‌تواند عملکرد شگفت انگیزی داشته باشد. تعداد انگشت شماری از گوشی‌های چینی با قیمت مناسب را هم داریم که به عنوان رقیبی برای A12 عمل می‌کنند. به‌طور مثال، ردمی نوت 9T با ویژگی‌های خوب، یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است که می‌تواند توان رقابت را داشته باشد.

نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد، گلکسی A12 یکی از پرچم‌دارهای سامسونگ نیست، اما مطمئنا ظاهر بسیار خوبی دارد. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی آن همراه با فریم‌هایی به ضخامت تنها چند میلی‌متر در قسمت جلویی، سبب شده است که حس خوبی از نگاه کردن به آن پیدا کنید.

فناوری دوربین داخل صفحه نمایش، بهترین راه حلی نبوده است که سامسونگ بخواهد از آن استفاده کند و تنها نقطه ضعف این بخش محسوب می‌شود. پشت گوشی هم از ظاهر تمام پلاستیکی استفاده می‌کند، اگرچه، مطمئن‌ترین پلاستیکی است که سامسونگ به آن روی آورده است و کمی از شیشه ندارد. این پلاستیک بیشتر به فلز مصنوعی نزدیک است و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

این گوشی را می‌توانید همراه با دو طیف رنگی در پشت خریداری کنید. بخش پایین این گوشی هم از یک روکش مات استفاده می‌کند که حالت صاف دارد. بخش بالایی هم دارای یک الگوی خط‌دار مورب بوده و ظاهر و احساس دلپذیری را برای شما خواهد داشت. برجستگی دوربین چهارگانه در گوشه سمت چپ بالا هم به اندازه کافی مرتب است، اما بیرون زدن ماژول دوربین می‌تواند برای برخی‌ها اذیت کننده باشد.

این بدان معنی است که گوشی به‌صورت صاف روی میز قرار نمی‌گیرد. یک اسکنر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار دارد که در سمت راست تعبیه شده است و موقعیت آن یقینا مورد علاقه کاربران زیادی خواهد بود. شایان ذکر است که گلکسی A12 تعدادی از ویژگی‌های هیجان انگیز را برای مصرف کننده در نظر گرفته است که در گوشی‌های حرفه‌ای هم نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

برخلاف آیفون و گلکسی اس ۲۱ که اخیرا روانه بازار شده‌اند، شما می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه میکرو SD، حافظه آن را تا ۱ ترابایت افزایش دهید. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم در این گوشی به کار رفته است که سال‌هاست گوشی‌های بالارده آن را در اختیار خریداران خود قرار نمی‌دهند. البته، جایی برای شارژ بی‌سیم یا کسب گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار در این گوشی وجود ندارد و تاثیر قیمت در چنین مواقعی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

این گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی PLS استفاده می‌کند و وضوح آن نیز ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل تعیین شده است. این رزولوشن تقریبا ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ را در اختیار شما می‌گذارد. این تجربه تشابه زیادی با پنل‌های فول اچ دی دارد و احتمالا در ظاهر متوجه آن نخواهید شد.

آزمایش‌ها نشان داده است که صفحه نمایش جذاب سامسونگ از وست رنگی ۸۸ درصدی sRGB با حجم ۹۵.۷ درصد برخوردار است و دقت رنگ آن کمی پایین در نظر گرفته شده است. اوج روشنایی در این صفحه نمایش به ۴۳۹ نیت می‌رسد و چندان نمی‌تواند چشمگیر ظاهر شود.

با این حال، نسبت کنتراست ۱۷۴۰:۱ هم سبب می‌شود که همه چیز به اندازه کافی با وضوح بالایی برای شما نمایش داده شود. این پنل عملکرد بدی ندارد و تقریبا می‌تواند با موتو G برابری داشته باشد. البته این صفحه نمایش با استانداردهای بالای تعیین شده توسط پوکو X3 فاصله ندارد و نمی‌تواند به آن نزدیک شود.

سامسونگ از پردازنده مدیاتک در این گوشی ارزان قیمت خود استفاده کرده است که هنگام استفاده از آن باید کمی محتاط باشید. این پردازنده چندان نمی‌تواند مانند پردازنده‌های اسنپ دراگون عملکرد خوبی داشته باشد و یقینا برای انجام بازی‌های سنگین هم مناسب نیست.

علیرغم اینکه تراشه‌های مدیاتک در سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده‌اند، اما هنوز هم در مقابل تراشه‌های برتر اسنپ دراگون، نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. هلیو P35 نمی‌تواند یک برنده باشد و تنها برای اجرای روان رابط کاربری در A12 مناسب بوده و به جز آن، نمی‌تواند امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما خریداران گذارد.

در کل، می‌توان گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A12 یک انتخاب عالی برای خرید است و می‌توانید به‌عنوان گوشی ثانویه یا اصلی خود از آن استفاده کنید. زیبایی در طراحی مثل همیشه در این گوشی دیده می‌شود و می‌توانید از صفحه نمایش قدرتمند آن هم برای تماشای فیلم و سریال یا ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید.

گوشی باتری بزرگ و جذابی هم دارد و حداقل برای یک روز کامل می‌توانید از آن استفاده کنید. این باتری حداقل یک الی دو سال می‌تواند ماندگار بوده و در صورت نیاز هم می‌توانید اقدام به تعویض آن کنید. گوشی‌های ارزان قیمت در حد یک الی دو سال می‌توانند نیازهای شما را مرتفع سازند.


لیست بهترین گوشی‌ تا ۴ میلیون تومان برند هوآوی

  1. Honor 9A
  2. Huawei Y7P
  3. Honor 8A 2020
  4. Huawei Y7a

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • Honor 9A

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه آوریل ۲۰۲۰
ابعاد ۱۵۹.۱ در ۷۴.۱ در ۹ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD

6.3 inches, 95.8 cm2

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio

تراشه Mediatek MT6762R Helio P22 (12 nm)
گرافیک PowerVR GE8320
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۳ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

 

آنر 9A آخرین سری از گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت از برند آنر است و در یک سخت‌افزار خالص و کاملا در اختیار شما قرار می‌گیرد. برند هوآوی با عرضه‌ی این گوشی به بازار، یکی از بهترین محصولات ارزان قیمت را با ویژگی‌های رقابتی بالا معرفی کرده است که مجهز به ماژول دوربین سه گانه بوده و یک باتری با دوام طولانی مدت را نیز به شما ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی نیز از وضوح 720p استفاده می‌کند.

گوشی هوشمند آنر 9A حتی برخی از المان‌های اضافی را نیز در این گوشی جای داده است و انتظار نداریم که چنین گوشی هوشمند ارزان قیمتی، از نظر سخت‌افزاری بتواند با رقبای بالادستی خود رقابت داشته باشد. از ویژگی‌های خوب این گوشی می‌توانیم به حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای باز کردن سریع و ایمن قفل اشاره کنیم که بسیاری از کاربران آن را دوست خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ۱۳ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

آن‌چیزی که شما برای این گوشی هزینه می‌کنید، در امکاناتش دریافت خواهید کرد و هیچ مصالحه‌ای از جانب هوآوی در این زمینه صورت نگرفته است. بنابراین گوشی آنر 9A محصول چندان پر زرق و برقی نیست و یک بدنه‌ی پلاستیکی در پشت آن قرار گرفته است و حالت بازتابش نور عجیب و غریبی هم دارد که بیشتر اوقات چسبناک است. فناوری‌های پیشرفته در این گوشی به‌کار گرفته شده است و می‌تواند شما را راضی کند.

آرایه دوربین سه گانه این گوشی نیز از نظر کیفیت بسیار غنی و ارزشمند است. مخصوصا اگر در نظر داشته باشید که بودجه‌ی این گوشی، حدود نصف محصولی مانند آیفون SE 2020 است و تنها چیزی که از آن کم دارد، یک دوربین عقب کم‌تر است.

البته این کمبود تنها در زمینه مشخصات نیست. آنر 9A عکس‌های بسیار خوبی برای شما می‌گیرد. لنز تله روی این گوشی به کار گرفته نشده است، بنابراین در هنگام بزرگ‌نمایی تصویر، احتمالا با تصاویر تار روبرو خواهید شد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی ای گوشی نیز شما را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد و علیرغم انتظاری که داشتیم، تصاویر کیفیت و درخشندگی بسیار خوبی داشتند.

در عین حال، مشخصات اصلی این گوشی با سایر مدل‌های این برند مانند A11 تقریبا یکسان هستند. شما در این گوشی یک تراشه هشت هسته‌ای، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار خواهید داشت. این ترکیب، چندان نمی‌تواند در این عصر مناسب باشد، اما برای استریم ویدیو، اجرای برنامه‌ها و حتی برخی از بازی‌های سبک مناسب است.

بیشتر بخوانید: بهترين گوشي هاي روز ولنتاين

ماندگاری باتری با استفاده از یک سلول ۵ هزار میلی آمپر ساعتی، بسیار بالا است و برای چند روز استفاده متوسط کافی خواهد بود. شارژ سریع روی این گوشی به کار نرفته است و می‌توانید از طریق میکرو USB گوشی خود را شارژ کنید. این روند نشان می‌دهد که سیستم اتصال مدر‌ن‌تر USB-C در آن به کار نرفته است.

از قبل هم می‌دانید که گوشی‌های آنر به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از برند هوآوی، از جانب ایالات متحده پشتیبانی نمی‌شوند و بنابراین شما نمی‌توانید از سرویس‌های گوگل در آن استفاده کنید. این بدان معنی است که تعداد بسیار کمتری از برنامه‌ها در بسیاری از گوشی‌های این برند در دسترس خواهند بود و این یک گزینه‌ی مهم برای این گوشی نیز محسوب می‌شود.

این گوشی هنوز هم اندروید را اجرا می‌کند و بنابراین، رابط کاربری آشنایی را هنگام خرید مشاهده خواهید کرد، اما فروشگاه اصلی گوگل پلی در دسترس شما نخواهد بود و باید از روش‌های جایگزین استفاده کنید.

در نهایت می‌توان گفت که آنر 9A به‌عنوان یک گوشی دست دوم مناسب است، اما بدون وجود دسترسی به فروشگاه گوگل پلی، تقریبا غیرممکن است که در برابر گوشی‌های مشابهی مانند سامسونگ A21 یا حتی آیفون SE 2020 گران قیمت‌تر، قابل توصیه باشند.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • Huawei Y7P

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی
تاریخ عرضه فوریه ۲۰۲۰
ابعاد ۱۵۹.۸ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD

6.39 inches, 100.2 cm2

720 x 1560 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Kirin 710F (12 nm)
گرافیک Mali-G51 MP4
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

گوشی هوآوی Huawei Y7p از یک نمایشگر ۶.۳۹ اینچی همراه با سیستم دوربین پانچی استفاده می‌کند و تراشه Kirin 710F نیز در آن به کار رفته است. باتری این گوشی ۴ هزار میلی آمپر ساعتی است و اولین نگاه ما به این گوشی چنین بوده است که می‌تواند برای کاربران متوسط که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستند، بسیار مناسب باشد. ما سعی کردیم که نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم و ببینیم که در برابر گوشی‌های دیگر چه شرایطی دارد.

گوشی Huawei Y7p از سیستم‌های رنگی مختلف استفاده می‌کند و ظاهر پنهان‌تری در رنگ آبی آن دیده می‌شود. رنگ مشکی نیز در این ترکیب رنگی وجود دارد که کاربران را بیشتر تحت‌ تاثیر قرار داده و سبب می‌شود که دستگاه چشم‌نوازتری باشد.

رنگی آبی این گوشی بسیار درخشان‌تر دیده می‌شود و در برابر سایر گوشی‌ها، حالت حرفه‌ای‌تری را به‌همراه دارد. ممکن است شما در ابتدا این‌طور حس کنید که بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی شکننده است، اما درواقع برای این گوشی از یک ماده پلی کربنات قوی استفاده شده است و می‌توانید از آن رضایت داشته باشید.

در قسمت جلویی این گوشی، لبه‌های باریک و اسپورت کار شده است و تنها گوشه‌های این طراحی را می‌بینیم که بزرگ‌تر از بقیه دیده می‌شود و به جز آن، همه‌ی قسمت‌ها تقریبا یکسان هستند. اما تعجب‌آورترین نکته در این گوشی، دوربین جلویی است که در گوشه‌ی بالای سمت راست و در سوراخ ناچ آن قرار گرفته است.

هوآوی این ترکیب را Puck FullView Display نام‌گذاری کرده است. دیدن چنین طراحی در یک گوشی هوشمند ارزان قیمت می‌تواند برای همه تعجب‌آور باشد، چرا که ساخت آن بسیار دشوار است. این گوشی از یک گوشه‌ی گرد و سوراخ شده تشکیل یافته است که روی صفحه‌ی گوشی نیز دیده می‌شود. گوشی Y7p از یک صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی برخوردار است.

در قسمت پشتی گوشی هوآوی Y7p، ماژول دوربین سه‌گانه به‌صورت عمودی قرار گرفته است که در گوشه‌ی بالای سمت چپ دیده می‌شود. این ماژول دارای یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی همراه با ۸ مگاپیکسل دوربین اولترا واید همراه با دریچه دیافراگم f/2.4 و یک لنز ۲ مگاپیکسلی همراه با دریچه دیافراگم f/2.4 است که بیشتر روی حسگر عمق تمرکز خواهد داشت.

لنزها کمی حالت بیرون زدگی دارند، اما از بیرون چندان قابل مشاهده نیستند و نیازی به نگرانی از این بابت نخواهید داشت. اگر می‌خواهید در مورد این بیرون زدگی احتیاط داشته باشید، می‌توانید از کیس‌های ژله‌ای استفاده کنید تا هنگام قرار گرفتن صاف روی یک سطح، کاملا بتواند از دوربین گوشی محافظت کند.

در بخش کناری گوشی می‌توانید از اسلات دوم سیم کارته همراه با یک اسلات برای کارت حافظه در سمت چپ استفاده کنید. دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌های پاور در سمت راست قرار دارند. این اسلات‌ها کلیکی هستند و کاملا می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بنابراین هیچگاه به‌صورت اشتباهی دکمه‌ی ناخواسته را فشار نخواهید داد.

در بالای گوشی، میکروفون دوم گوشی Y7p قرار دارد و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز در کنار آن دیده می‌شود. میکروفون اصلی همراه با اسپیکرها و پورت میکرو USB نیز در پایین گوشی دیده می‌شود. احتمالا هوآوی در ویرایش بعدی گوشی از پورت USB-C استفاده خواهد کرد.

صفحه نمایش گوشی Y7p از یک پنل ۶.۳۹ اینچی همراه با رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل تشکیل شده است که معادل با HD+ در نظر گرفته شده است. در نسخه‌ی بعدی نیز می‌توانیم انتظار یک صفحه نمایش FHD+ را داشته باشیم. به‌عنوان یک گوشی سطح پایین، این صفحه نمایش کاملا برای گوشی قابل قبول است. رنگ‌ها بسیار راضی کننده عمل می‌کنند و هنگام پخش محتوا، می‌توانید کیفیت واضحی را انتظار داشته باشید.

اسپیکرها با انتقال به پایین گوشی، به‌اندازه کافی صدای بلندی دارند و هر کاربری را راضی خواهند کرد. بدین ترتیب هنگام تماشای فیلم در حالت عادی، نیازی به استفاده از هندزفری نخواهید داشت. باس این اسپیکر کمی پایین است، اما وضوح صدا در حالت High و Mid قابل توجه خواهد بود. صدا در حالت کلی مناسب است و فقط در بالاترین ولوم شرایط چندان مناسبی از خود نشان نمی‌دهد.

تنظیمات دوربین، ترکیب مناسبی را برای استفاده‌ی عموم ارائه کرده است. تصاویر گرفته شده توسط دوربین عقب، با جزئیات و وضوح مناسب دیده می‌شوند. رنگ‌ها خوب هستند، البته به شرطی که فضای روشن و مناسبی برای عکس برداری داشته باشید. عکس‌ها در شرایطی نوری پایین، کمی تار دیده می‌شوند و کنتراست‌شان هم پایین است. اگر عکس برداری با زاویه دید عریض را دوست دارید، این گوشی شما را ناامید نخواهد کرد و عکس‌ها دچار انحراف نمی‌شوند.
در دوربین جلو، کیفیت عکس برداری کمی پایین است، مخصوصا اگر در شرایط نوری پایین بخواهید عکس برداری کنید. وضوح بیشتر در زمینه عکاسی، می‌توانست همه چیز را عالی نشان دهد، اما بازهم برای این رده قیمت مناسب است. سنسورهای دوربین عمق در این گوشی می‌توانند شاترهای جلو و عقب را به‌خوبی در خدمت عکس برداری قرار دهند.

گوشی Y7p همراه با رابط کاربری EMUI 9.1 مبتنی بر اندروید ۹ اجرا می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که این دستگاه هیچ‌گاه نمی‌تواند با گوگل پلی کار کند. این دستگاه از سیستم خدماتی جدید هوآوی پشتیبانی می‌کند که شامل App Galley بوده و می‌توانید به‌همان صورت گوگل پلی از آن استفاده کنید. شما نمی‌توانید برنامه‌هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و گوگل درایو را در این سرویس پیدا کنید و باید خودتان راه جداگانه‌ای برای نصب آن‌ها پیدا کنید.

برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت و قابلیت بازکردن قفل از طریق صورت نیز در این محصول ووجد دارد و به‌طور بی عیب و نقص کار می‌کند. در کل تست‌های ما، مشکل خاصی در این زمینه‌ها وجود نداشته است. این گوشی مجهز به تراشه Kirin 710F بوده و ۴ گیگابایت حافظه رم در آن به‌کار رفته است.

سیستم نویگیشن، تسک‌های چند وظیفه‌ای و وب گردی، بدون هیچ‌گونه افتی در این گوشی به راحتی انجام می‌شود. اگر می‌خواهید که بازی‌های سنگین و تسک‌های چند وظیفه‌ای را با این گوشی باز کنید، باید کمی مراقب باشید، چرا که محدودیت در این زمینه بسیار است و برنامه‌ها هنگ کرده و بازی‌ها نیز دچار افت فریم محسوس می‌شوند.

باتری گوشی نیز مشکل خاصی نداشته است و ۴ هزار میلی آمپر ساعت می‌تواند برای کاربران کم مصرف و متوسط مناسب باشد. ما توانستیم میزان ۱۹ ساعت با استفاده عادی این گوشی را بدون نیاز به شارژ مورد استفاده قرار دهیم. شارژر میکرو USB همراه با دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهد و فقط در طی دو ساعت می‌تواند گوشی شما را فول شارژ کند.

در نهایت می‌توان گفت که گوشی Y7p هوآوی یک محصول مناسب در رده گوشی‌های پایین رده است و می‌تواند بسیار رقابتی عمل کند. یک گوشی هوشمند با ظاهری حرفه‌ای دریافت خواهید کرد که سه دوربین در عقب گوشی استفاده شده است و برای عکس‌برداران حرفه‌ای مناسب است.

یک باتری خوب و یک گوشی کارآمد، چیزی است که با پرداخت پول ناچیزی آن را به دست خواهید آورد. اگر با حذف گوگل پلی استور مشکلی ندارید و می‌دانید که چگونه برنامه‌های موردنیاز خود را دریافت و نصب کنید، این دستگاه به شما توصیه می‌شود.

بهترین گوشی زیر 4 میلیون


محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه 2020, April 10
ابعاد 156.3 x 73.5 x 8.2 mm (6.15 x 2.89 x 0.32 in)
صفحه نمایش IPS LCD

6.09 inches, 91.0 cm2 (~79.2% screen-to-body ratio)

720 x 1560 pixels, 19.5:9 ratio (~282 ppi density)

تراشه Mediatek MT6765 Helio P35 (12nm)
حافظه داخلی 64GB
حافظه رم 3GB
دوربین 13 MP

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی 8 MP

HDR

باتری Li-Po 3020 mAh, non-removable

 

گوشی Honor 8A 2020 را می‌توانیم نسخه بهبود یافته‌ای بدانیم که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده و یک گوشی ارزان قیمت و ارزشمند تلقی می‌شود. این گوشی دارای وزن ۱۵۰ گرمی بوده و یکی از سبک‌ترین گوشی‌هایی است که کمپانی هوآوی آن را روانه بازار کرده است.

این گوشی از صفحه نمایش بسیار با کیفیت IPS استفاده می‌کند و اندازه ان هم به ۶.۰۹ اینچ می‌رسد. این صفحه نمایش می‌تواند اطلاعات را با کیفیت بالایی نمایش داده و برای هر زمینه‌ای مناسب باشد. رزولوشن آن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ اینچ بوده و حدود ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ هم می‌تواند چالی داشته باشد.

گوشی Honor 8A 2020 اندروید ۹ پشتیبانی می‌کند و به روزترین ابزارهای نرم افزاری در اختیار شما خواهد بود. همراه با آن می‌توانید از رابط کاربری اختصاصی هوآوی هم بر پایه اندروید استفاده کنید. این گوشی از تراشه مدیاتک استفاده می‌کند و پردازنده آن هشت هسته‌ای است.

پردازنده گرافیکی هم در حد قیمت آن خواهد بود و چندان نمی‌توانید بازی‌های خوب را روی آن اجرا کنید. گوشی حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد و بنابراین فضای چندان بالایی برای ذخیره سازی عکس و فیلم‌های خود نخواهید داشت. حافظه رم ۳ گیگابایتی هم یقینا در برابر گوشی‌های مدرن امروزی چیزی محسوب نمی‌شود. این گوشی دارای میکرو SD بوده و توانایی اضافه کردن حافظه جانبی را خواهد داشت.

گوشی Honor 8A 2020 را می‌توانید همراه با دوربین‌های تکی در جلو و عقب به کار ببرید. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشت گوشی دارای دریچه دیافراگم f/1.8 است و قابلیت‌های خوبی مانند عکس برداری HDR‌ و پانوراما را برای شما خواهد داشت.

دوربین جلویی هم هشت مگاپیکسلی است و در کل می‌توان گفت که نباید انتظار عکس‌های با کیفیت و خاصی از این گوشی داشته باشید. همچنین باید بدانید که این گوشی از اسپیکر با صدای خوب و جک ۳.۵ میلی متری برای اتصال هدفون هم پشتیبانی می‌کند که حداقل برای بسیاری از کاربران جای خوشحالی دارد.

گوشی Honor 8A 2020 را می‌توانید همراه با سیستم اتصال متنوع مورد استفاده قرار دارد و از وای فای آن برای اتصال به اینترنت پر سرعت استفاده کنید. گوشی دارای فناوری NFC است که در بسیاری از گوشی‌های پایین رده بازار وجود ندارد.

سیستم رادیویی هم برای گوشی در نظر گرفته شده است و می‌توانیم به موارد دیگر مانند اتصال بلوتوث ۴.۲ هم اشاره کنیم که البته به آخرین نسخه آپدیت نشده است. گوشی از سنسورهای جذابی مانند ژیروسکوپ، شتاب سنج و مجاورت مجهز شده است. اما مهم‌ترین سنسور را می‌توانید اسکنر اثر انگشت معرفی کنیم که هنوز هم قابلیت امنیتی خوبی برای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود.

باتری گوشی Honor 8A 2020 دارای ظرفیت ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعتی است و باتوجه به منابع کم مصرفی که این گوشی دارد، ماندگاری خوبی در حد یک روز خواهد داشت. این باتری قابل جداسازی نیست، اما در صورت بروز مشکل، می‌توانید به یک متخصص مراجعه کرده و درخواست تعویض آن را داشته باشید.

این گوشی دارای دو مدل در بازار است که در رنگ‌های آبی و مشکی در اختیار شما خواهد بود. در کل می‌توان گفت که گوشی Honor 8A 2020 محصول ساده‌ای است که چندان چشم‌گیر عمل نمی‌کند و صرفا انتخاب خوبی در رده گوشی‌های ارزان قیمت است. نباید انتظار عکس برداری آن‌چنانی یا اجرای بازی‌های خوب را داشته باشید و می‌توانید به عنوان یک گوشی ثانویه به آن نگاه کنید.

بهترین گوشی زیر 4 میلیون


  • Huawei Y7A

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه 2020, October 21
ابعاد 165.7 x 76.9 x 9.3 mm (6.52 x 3.03 x 0.37 in)
صفحه نمایش IPS LCD

6.67 inches, 107.4 cm2 (~84.3% screen-to-body ratio)

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

تراشه Kirin 710A (14 nm)
حافظه داخلی 64, 128GB
حافظه رم 4GB
دوربین 48 + 8 + 2 + 2 MP

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی 8 MP

HDR

باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

Fast charging 22.5W, 46% in 30 min (advertised)

 

گوشی Y7A را می‌توانیم یک انتخاب مناسب در رده گوشی‌های ارزان قیمت بدانیم. هوآوی برای جلب نظر کاربران، سعی کرده است که محصولی با طراحی زیبا و مشخصات فنی خوب روانه بازار کند. گوشی در اکتبر سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده است و ابعاد آن هم متناسب با دست‌های معمولی و جیب شما خواهد بود تا بتوانید حمل آسانی را همراه با آن داشته باشید. این گوشی تنها ۲۰۶ گرم وزن دارد و در استاندارد گوشی‌های همین رده قرار می‌گیرد.

فراموش نکنید که این گوش از پنل IPS استفاده می‌کند که کیفیت خوبی هم دارد. ابعاد صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ است و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار شما خواهد بود. این گوشی از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند و باید بتوانید که سرویس‌های گوگل پلی به دلیل تحریم‌های آمریکا توسط این گوشی پشتیبانی نخواهد شد.

گوشی Y7A در دیگر زمینه‌ها هم عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید به تراشه قدرتمند Kirin 710A اشاره کنیم که با فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده است و در حد نام و قیمت این گوشی عمل می‌کند. این تراشه هشت هسته‌ای بوده و همراه با یک پردازنده گرافیکی Mali-G51 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

این گوشی امکانات خوبی برای ذخیره سازی فایل‌های شما از جمله عکس و فیلم خواهد داشت. می‌توانید مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را تهیه کرده و همراه با آن، یک حافظه ۴ گیگابایتی هم داشته باشید. دوربین هم در حد عالی بوده و عکس برداری خود را با یک ماژول چهارگانه می‌توانید داشته باشید.

سنسور اصلی دوربین گوشی Y7A هوآوی ۴۸ مگاپیکسلی است و همراه با سنسورهای ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی ارائه می‌شود. دریچه دیافراگم سنسور اصلی در حد f/1.8 بوده و توانایی تصویربرداری اولترا را خواهد داشت. فراموش نکنید که امکانات عرفی مانند فلش LED و عکس برداری پانوراما هم در سیستم این دوربین وجود دارد.

سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین جلو هم کیفیت خوبی دارد و می‌توانید برای عکس برداری از خودتان به صورت پرتره از آن استفاده کنید. با این سنسورها می‌توانید فیلم‌برداری 1080p را هم همراه با همه دوربین‌ها تجربه کنید.

اگر بخواهیم در مورد سیستم‌های اتصال گوشی Y7A صحبت کنیم، ابتدا باید به نبود NFC در آن اشاره کنیم که نقطه ضعفی بزرگ محسوب می‌شود. گوشی‌های رقیب آن، این فناوری را ارائه می‌دهند و شاید هوآوی به همین خاطر دچار ضرر شود.

سیستم رادیویی و وای فای مجهز به آخرین نسخه، در این گوشی ارائه می‌شود که امکان اتصال به اینترنت پر سرعت را فراهم می‌کند. این گوشی از یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و با توجه به کم مصرف بودن المان‌های این گوشی، ماندگاری بیش از حد انتظاری هم خواهد داشت.

فراموش نکنید که باتری گوشی هوآوی Y7A دارای قابلیت شارژ سریع است و با قدرت ۲۲.۵ واتی می‌توانید از آن استفاده کنید. شما تنها در نیم ساعت می‌توانید میزان شارژ گوشی را از صفر درصد به ۴۶ درصد برسانید. در نهایت به مدل‌های رنگی این گوشی می‌رسیم که می‌توانید در سه حالت آن‌ها را تهیه کنید.

این رنگ‌ها عبارتند از Crush Green، Blush Gold و Midnight Black. گوشی هزینه پایینی روی دست شما خواهد گذاشت و ظاهر آن طوری است که گویا یکی از گوشی‌های مدرن و گران قیمت بازار را به دست گرفته‌اید. هوآوی به المان‌های ظاهری توجهی ویژه داشته است و می‌توانید از آن لذت ببرید.


لیست بهترین گوشی ‌تا ۴ میلیون تومان برند شیائومی

  1. Xiaomi Redmi 9
  2. Xiaomi Redmi 9C
  3. Xiaomi Redmi 9T

ست شدنی با: ساعت هوشمند شیائومی و هدست، هدفون، هندزفری شیائومی

بهترین گوشی تا 4 میلیون


  • Xiaomi Redmi 9

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون ۱۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه ژوئن ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷ در ۹.۱ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD, 400 nits (typ)

6.53 inches, 104.7 cm2

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Mediatek Helio G80 (12 nm)

Octa-core (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55)

گرافیک Mali-G52 MC2
حافظه داخلی 32GB
حافظه رم 3GB
دوربین اصلی ۱۳ + ۸ + ۵ + 2 مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 5020 mAh

Fast charging 18W

 

ردمی ۹ به‌عنوان جانشین شایسته‌ای برای ردمی ۸ محسوب می‌شود که می‌تواند بازهم یکی از گوشی‌های ارزان قیمت بازار باشد. این لقب در حالی برای این گوشی تصاحب می‌شود که مانند تمامی گوشی‌های هوشمند بازار، یک افزایش قیمت قابل توجه داشته است.

این گوشی در بسیاری از فاکتورها انتخاب بهتری نسبت به بقیه گوشی‌های لیست محسوب می‌شود و شما می‌توانید نسخه‌های مختلف آن را برحسب حافظه داخلی و حافظه رم دلخواه خود تهیه کنید. گوشی ردمی ۹ می‌تواند با بسیاری از گوشی‌های ارزان قیمت رقابت داشته باشد و سخت‌افزاری بهتری با قیمت پایین‌تر را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این گوشی در فاکتورهای دیگر نیز سخت‌افزاری یکسان همراه با قیمت پایین‌تر دارد و بازهم می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای کاربران باشد. نسخه‌ای از این گوش با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی نیز وجود دارد که البته قیمت بیشتری را خواهد داشت.

در دنیای رقابت گوشی‌های هوشمند، ردمی ۹ جانشین بسیار خوبی برای نسخه‌های قبلی این سری گوشی شیائومی است و بنابراین، در هر فاکتوری می‌تواند عملکرد درخشان خود را نشان دهد. ردمی ۹ از ویژگی‌های متمایز و چندان خاصی برخوردار نیست که بتواند روی آن تکیه کند، اما با توجه به کلیت ماجرا، می‌تواند یک پک فوق‌العاده ارزشمند برحسب قیمت را برای شما در نظر داشته باشد.

این یک گزینه‌ی مناسب برای خرید است و قیمت پایین‌تری نسبت به نرم بازار دارد. بسیاری از کاربران می‌توانند این سوال را داشته باشند که آیا ردمی ۹ با توجه به قیمتش، از طراحی نسل بعدی بهره می‌برد؟ آیا می‌تواند بازی‌های بزرگی همچون فورتنایت را در بالاترین تنظیمات اجرا کند یا خیر.

آیا این گوشی دارای بهترین اپتیک دوربین در بازار رقابتی یا گزینه‌های بهتری را می‌توان یافت. همه‌ی این سوال‌ها می‌توانند روی انتخاب کاربران تاثیرگذار باشند. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی با کیفیت 1080p استفاده می‌کند که دارای حالت‌های مختلفی است و چشمان شما را اذیت نخواهد کرد.

گوشی ردمی ۹ توسط گوریلا گلس ۳ پشتیبانی می‌شود و بدنه‌ی محافظ بسیار خوبی هم دارد. ماژول دوربین چهارگانه این امکان را به عکس برداران حرفه‌ای خواهد داد که حتی در زمینه‌های حرفه‌ای بتوانند روی ردمی ۹ حساب ویژه‌ای باز کنند. این دوربین از سنسور عمق و برخی از ویژگی‌های حرفه‌ای و محاسباتی عکاسی برخوردار است.

این محصول از حسگر اثر انگشت هم استفاده می‌کند و قابلیت شارژ ۱۸ واتی برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر وسایل جانبی در این محصول می‌توانیم به شارژر معکوس OTG، عمر باتری یک روزه و همچنین اندروید ۱۰ اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی

سیستم اندروید به‌روز این امکان را به کاربران خواهد داد که به فروشگاه گوگل پلی و تمام اپ‌ها و بازی‌های به‌روز دسترسی داشته باشند. این سیستم سرعت عملکرد بالایی دارد و حتی در آینده می‌توانید اندروید دستگاه را ارتقا دهید. ردمی ۹ در دو مدل ارائه می‌شود و علاقه‌مندان در سه رنگ مخلتف نیز می‌توانند آن را تهیه کنند.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی این محصول در این دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایت است و هرکدام از آن‌ها نیز به ترتیب دارای ۳ و ۴ گیگابایت حافظه رم هستند. شما می‌توانید برای هرکدام قیمت مناسبی را پرداخت و آن را تهیه کنید. گوشی‌های مقرون به صرفه دیگری هم در مقایسه با ردمی ۹ در بازار وجود دارد که می‌توانیم به Moto G8 و Moto G8 Power Lite اشاره کنیم که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • Xiaomi Redmi 9C

محدوده‌ی قیمت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه ژوئن ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۴.۹ در ۷۷ در ۹ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD, 400 nits

6.53 inches

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio

تراشه MediaTek Helio G35 (12 nm)
گرافیک PowerVR GE8320
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۲، ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR

دوربین سلفی ۵ مگاپیسل

HDR

باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

Charging 10W

 

شیائومی با معرفی محصول جدید خود به‌نام ردمی 9C، نه تنها یک گوشی مدرن را به بازار ارائه کرده است، بلکه با پشتیبانی از NFC چشمان زیادی را به خود خیره می‌کند. این محصول از یک پردازنده بسیار خوب به‌نام مدیاتک هلیو G35 استفاده می‌کند و باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی آن نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد، علاوه بر این، این دستگاه مجهز به دوربین سه گانه است و نسخه‌ی جهانی سیستم عامل اندروید را نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل جدید شیائومی ردمی 9C از پلاستیک بادوام ساخته شده است و ساختار مناسبی نیز در بدنه‌ی پشتی خود دارد. این گوشی هوشمند در سه رنگ خاکستری، آبی و نارنجی روانه بازار شده است. کیفیت ساخت در این محصول، مانند سایر مدل‌های گوشی‌های هوشمند سری ردمی بوده و از استاندارد بالایی برخوردار است. هیچ صدای اضافی در این گوشی وجود ندارد و دکمه‌ها و بازخوردهای لمسی آن نیز بسیار عالی هستند.

پردازنده‌ی Helio G35 را می‌توانید در دیگر گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بازار مانند Realme و مدل‌های C11 و C15 آن‌ها نیز دریافت کنید. پردازنده دارای هشت هسته با حداکثر سرعت ۲.۳ گیگاهرتز است و این چیپست، با شتاب دهنده‌ی گرافیکی PowerVR8320 نیز کار می‌کند.

اگر بخواهیم تمرکز خود را روی اجرای بازی‌ها بگذاریم، باید بدانید که این گوشی هوشمند، حتی سخت‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز اجرا می‌کند، اما فراموش نکنید که با یک گوشی هوشمند ارزان قیمت روبرو هستید و نمی‌توانید چندان روی اجرای قدرتمند بازی‌ها روی آن حساب کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت گوشی های سری ردمی Redmi و می آی MI برند شیائومی

همچنین باید گفت که این گوشی هوشمند دارای دو سیستم حافظه داخلی است و برحسب علاقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. حافظه رم در سه مدل ۲، ۳ و ۴ گیگابایتی خواهد بود و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی نیز برای این رده گوشی تقریبا مناسب است.

نسخه‌ی ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی آن برای کارهای روزمره شما کافی خواهد بود. عاوه بر این، این گوشی هوشمند از حافظه جانبی نیز پشتیبانی کرده و تا ۵۱۲ گیگابایت می‌توانید این حافظه را افزایش دهید.

دوربین سه گانه گوشی ردمی 9C کاملا واقعی است و سنسورها بی نقص کار می‌کنند. ماژول اصلی دوربین دارای ۱۳ مگاپیکسل قدرت بوده و کیفیت تصویر خوبی را در ساعات روز برای شما به همراه خواهد داشت. ماژول‌های دوم و سوم نیز رزولوشن ۲ مگاپیکسیل را فراهم می‌کنند و برای عکس برداری ماکرو و بوکه عالی خواهند بود.

بهترین گوشی زیر 4 میلیون


  • Xiaomi Redmi 9T

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه 2021, January 08
ابعاد 162.3 x 77.3 x 9.6 mm (6.39 x 3.04 x 0.38 in)
صفحه نمایش IPS LCD, 400 nits (typ)

6.53 inches, 104.7 cm2 (~83.4% screen-to-body ratio)

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~395 ppi density)

تراشه Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)
حافظه داخلی 64, 128GB
حافظه رم 4, 6GB
دوربین 48 + 8 + 2 + 2 MP

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی 8 MP
باتری Li-Po 6000 mAh, non-removable

Fast charging 18W

 

گوشی Redmi 9T یکی از جدیدترین محصولاتی است که شیائومی برای رده گوشی‌های ارزان قیمت روانه بازار کرده است. اوایل سال جاری میلادی بود که این محصول همراه با ۱۹۸ گرم وزن روانه بازار شده و ابعاد ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی متری به همراه داشت.

این گوشی بدنه محکمی داشته و از ترکیب شیشه و پلاستیک در جلو و پشت گوشی استفاده می‌کند. گوریلا گلس ۳ هم وظیفه محافظت از صفحه گوشی را داشته و می‌تواند مقاومت آن در برابر ضربه را بیشتر کند. این گوشی هم ضد آب بوده و در برابر پاشش آب می‌تواند مقاومت باشد. این گوشی فقط در مدل دوم سیم کارته وجود دارد.

گوشی Redmi 9T را می‌توانید همراه با یک صفحه نمایش IPS تهیه کنید که کیفیت بالایی در زمینه نمایش فیلم و تجربه بازی خواهد داشت. اندازه این گوشی ۶.۵۳ اینچی است و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را خواهد داشت. چگالی صفحه هم بالا است و همین سبب می‌شود که عمق رنگ‌های نمایش داده شده در این صفحه بالا باشد.

این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند و آخرین نسخه از رابط کاربری شیائومی هم برای آن ارائه شده است. گوشی را می‌توانید همراه با تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۶۶۲ مورد استفاده قرار دهید. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته‌ای است و با یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

گوشی Redmi 9T را می‌توانید با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت تهیه کنید. این حافظه در صورت کافی نبودن، قابل ارتقا از طریق کارت حافظه هم خواهد بود. حافظه رم این گوشی هم دارای دو مدل ۴ و ۶ گیگابایتی خواهد بود. علاقه مندان به عکاسی هم می‌توانند از کیفیت بالای سنسورهای چهارگانه استفاده کنند.

دوربین اصلی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است و در جلو هم می‌توانید از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کنید که شیائومی کمی در این زمینه ناامید کننده عمل کرده است. دوربین اصلی دارای فناوری‌های جالبی است و می‌توانید از فیلم برداری 1080p هم استفاده کنید.

گوشی شیائومی Redmi 9T از جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم برخوردار است و می‌توانید کیفیت صوت بهتری را تجربه کنید. صدای اسپیکرها هم بسیار بالا است و کمبودی از این نظر نخواهید داشت. گوشی از بلوتوث ۵.۰ استفاده می‌کند که نسبت به گوشی‌های مشابه، فناوری به روزتری دارد.

در کنار همه این موارد، باید به NFC و سیستم رادیویی هم اشاره کنیم که قابلیت‌های اتصال این گوشی را تکمیل می‌کند. می‌توانیم به حسگر اثر انگشت هم اشاره کنیم که گوشی را از نظر امنیتی تکمیل کرده و ورود ساده‌تری را به سیستم فراهم می‌کند.

گل سرسبد گوشی Redmi 9T را باتری عظیم آن تشکیل می‌دهد. این باتری به ظرفیت ۶ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و می‌توانید از قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی هم برخوردار شوید. این گوشی از فناوری شارژ معکوس هم استفاده می‌کند که امروزه در گوشی‌های میان رده بازار هم می‌بینیم.

گوشی دارای مدل‌های متنوعی در بازار است که می‌توانیم به خاکستری، آبی، نارنجی و سبز اشاره کنیم. قیمت گوشی کاملا معقول است و می‌توانید بدون خالی کردن حساب بانکی خود، اقدام به خرید آن کنید. گوشی تست‌های مختلفی را از سر گذرانده و خوب بودن آن توسط مراکز مختلف تائید شده است.


لیست بهترین گوشی‌ تا ۴ میلیون تومان برندهای دیگر

  1. Nokia 5.3
  2. Moto E6 Plus
  3. Energy E500s
  4. LG K41S
  5. LG K51S

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • Nokia 5.3

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۴.۳ در ۷۶.۶ در ۸.۵ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD, 450 nits (typ)

6.55 inches, 103.6 cm2

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SM6125 Snapdragon 665 (11 nm)
گرافیک Adreno 610
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۳، ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۵ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

نوکیا ۵.۳ با داشتن کمی هزینه‌ی بالاتر نسبت به گوشی درخشان دیگر این برند یعنی Nokia C5 می‌تواند امکانات بهتری را در اختیار شما قرار دهد. این محصول از تراشه بسیار سریع‌تری بهره می‌برد و باعث بهبود عمر باتری نیز شده است.

باتری این گوشی دوام بهتری نسبت به گوشی مذکور دارد و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز سبب شده است که امنیت گوشی توسط برنامه Android One بالاتر رود. نوکیا ۵.۳ از نظر قیمتی، در بازار گوشی‌های پایین‌رده بسیار رقابتی است و می‌تواند انتخاب بسیاری از کاربران باشد.

نوکیا ۵.۳ دارای یک نمایشگر خوب بوده و عمر باتری آن نیز به تمام روز می‌رود. عملکرد عالی این گوشی فراهم شده است و حتی از نظر عملکرد، از بعضی از گوشی‌ها مانند Moto G Power بهتر عمل می‌کند. این بهتر بودن در زمینه عملکرد سریع‌تر و باتری با عمر بالاتر دیده می‌شود.

از طرف دیگر، نوکیا ۵.۳ دارای NFC بوده و تضمین می‌کند که به مدت دو سال از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی خواهد کرد. این به‌روزرسانی‌ها در زمینه رابط کاربری و مسائل امنیتی خواهد بود.

نوکیا ۵.۳ را می‌توانید همراه با بهترین ویژگی‌ها تهیه کنید. این گوشی نوکیا پیشنهاد شده توسط کارشناسان بسیاری است و یکی از گزینه‌هایی است که در کنار امکانات بالاتر، می‌تواند قیمت پایین‌تری نیز نسب به رقبا برای شما داشته باشد.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • Moto E6 Plus

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه سپتامبر ۲۰۱۹
ابعاد ۱۵.۶ در ۷۳.۱ در ۸.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD

6.1 inches, 91.3 cm2

720 x 1560 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Mediatek MT6762 Helio P22 (12 nm)
گرافیک PowerVR GE8320
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۲ و ۴ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 3000 mAh, removable

 

موتورولا برای مدت زمان کمی، لقب سلطان گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بازار را یدک می‌کشید. این سلطنت به واسطه‌ی گوشی‌های موتو G مربوط به یک دوره طولانی بود، اما از سال ۲۰۱۳ همه چیز تغییر پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۹، رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند شدت یافته و بیش از هر زمان دیگری شاهد حضور برندهای مختلف در این رده بودیم. تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند حاضر در آسیا، گزینه‌های جذاب‌تری را در اختیار مخاطبین و خریداران خود قرار می‌دادند.

یک نام و برند می‌تواند لیست جذابی از مشخصات را در اختیار شما قرار دهد، اما آیا واقعا این کافی است؟ مصرف کنندگان همواره انتظار دارند که دستگاه‌ خریداری شده همان چیزی باشد که بهترین ویژگی‌ها را نسبت به رقبا دارد. این بدان معنی است که سخت‌افزار و نرم‌افزار باید دقیقا به یک روش صحیح با یکدیگر ترکیب شوند. خب این کار ساده‌ای نیست و حتی پول نیز مشکل اساسی در این زمینه محسوب نمی‌شود.

موتورولا موفق شده است که در این بخش، به‌طور فزاینده‌ای جایگاه خود را حفظ کرده و با ارائه گوشی‌های ارزان قیمت، حداقل در رده میان رده خوب عمل کند. اما جالب است بدانید که هنوز موفقیت چشمگیر آن‌ها در گوشی‌های پایین رده دیده نمی‌شود. با توجه به چنین موضوعی، می‌توانیم نگاه ویژه‌تری به گوشی هوشمند Moto E6 Plus داشته باشیم.

این محصول از بدنه‌ی پشتی درخشان، طراحی پیچیده، تراشه مدرن و مشخصات جالب توجهی برخوردار است و این برداشت را در کاربران ایجاد می‌کند که Moto E6 Plus یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای خرید است. اما ایراداتی هم در این محصول وجود دارد که می‌توان به کیفیت پایین دوربین‌ها، نبود NFC و تصویر نه‌چندان واضح اشاره کرد که سبب می‌شود انتخاب کاربران کمی به گزینه‌های دیگر نیز معطوب باشد.

در کل، این گوشی از عمر باتری مطلوبی برخوردار است و طراحی زیبای آن نیز باب میل کاربران است. اسکنر اثر انگشت هم سریع عمل می‌کند، اما نبود NFC، عملکرد متوسط دوربین‌ها و همچنین لگ و کندی سرعت در اجرای برخی از بازی‌ها هم در آن دیده می‌شود.

به‌طور معمول، می‌توان گفت که گوشی Moto E6 Plus نسبت به قیمت خود، امکانات خوبی را در اختیار شم قرار می‌دهد، اما هیچگاه فراتر از آن نمی‌رود. موتور با گوشی Moto E6 Plus، مطمئنا در تلاش بوده است که خودش را به عنوان تولید کننده گوشی‌های لوکس به بازار معرفی کند و تقریبا در رده‌ی خودش نسبت به رقبا موفق‌تر بوده است.

این در حالی است که صفحه نمایش گوشی پلاستیکی بوده و صحنه‌های صاف و آینه‌ای جذابی را برای شما به‌همراه دارد. این گوشی در دست کاربر احساس خوشایندی را منتقل می‌کند.

تنها یک مدل رنگی برای این گوشی عرضه شده است و شما صرفا بدنه‌ی پشتی آن را می‌توانید با تهیه از بازار تغییر دهید. هر واحد از این گوشی‌ها، با یک پوشش مقاوم در برابر پاشش آب ارائه شده است و می‌تواند مقاومت بالایی در این زمینه داشته باشد.

فارغ از امکانات موجود در بدنه‌ی گوشی، می‌توانیم به دوربین ثانویه آن نیز اشاره کنیم که در کنار واحد ۱۳ مگاپیکسلی اصلی قرار گرفته است و دارای دیافراگم f/2.0 است. این دریچه، بسیار بزرگ‌تر از آن است که معمولا در این بازه قیمت دیده می‌شود. در کنار آن هم یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارد که اساسا برای گرفتن عکس‌های پرتره دقیق‌تر کاربرد دارد.

روی کاغذ، می‌توان گفت که این گوشی مناسب پولی است که پرداخت می‌کند. در فسمت جلوی گوشی، موتورولا برای تاکید بیشتر روی ویژگی فوق عریض خود، یک بریدگی کوچک ایجاد کرده است که دوربین سلفی در آن پنهان شود، اما با وجود این، صفحه نمایش کاملا گسترده دیده می‌شود و قطر آن به ۶.۱ اینچ افزایش پیدا کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که یک اسکنر اثر انگشت هم وجود دارد که همواره مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. متاسفانه، حذف قابلیت NFC سبب شده است که امکان پرداخت در این گوشی حذف شود.

گوشی Moto E6 Plus با داشتن یک طرحی براق، اعتماد به نفس بالایی به شما خواهد داد و حتی متمایزتر از رقبا نیز عمل می‌کند. اما بازهم باید گفت که این گوشی در همه‌ی زمینه‌ها برتر نیست. دوربین صرفا در حد قابل قبول قرار دارد و صرفا برای چنین رده از گوشی‌های هوشمند مناسب است. عمر باتری سازگار است و بازهم در حد یک عملکرد خوب باقی می‌کند، اما بازهم می‌توانیم به‌طور قابل توجهی خرابی‌های گاه و بیگاه را مشاهده کنیم.

به‌طور خلاصه، این دستگاه مزیت‌های بزرگی برای همگان دارد. از نظر قیمت، این گوشی صلاحیت لازم برای خرید توسط شما را دارد و برای اکثر افراد، محصولی است که حداقل‌های لازم را برای هر کاربری فراهم کرده است. کاربران کم هزینه می‌توانند از آن استقبال کرده و از امکاناتش استفاده کنند.

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • Energy E500s

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه آگوست ۲۰۱۸
ابعاد ۱۳۹.۸ در ۷۱.۵ در ۸.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش TFT

5.0 inches, 68.9 cm2

480 x 854 pixels, 16:9 ratio

تراشه Mediatek MT6737M (28 nm)
گرافیک Mali-T720MP2
حافظه داخلی ۸ گیگابایت
حافظه رم ۱ گیگابایت
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل

LED flash

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری Li-Ion 2000 mAh, removable

 

گوشی هوشمند Energy E500s که در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شده است، مجهز به یک تراشه مدیاتک MT6737M بوده و تنها از یک گیگابایت رم استفاده می‌کند. حافظه داخلی در این گوشی ۸ گیگابایت است و کاملا مشخص است که یک سر و گردن پایین‌تر از گوشی‌های پایین‌رده بازار عمل می‌کند. کاربران کم مصرف می‌توانند این گوشی را با قیمت پایین‌تری نسبت به رقبا تهیه کرده و از استفاده‌ی آن لذت ببرند.

انتظارات شما از گوشی Energy E500s باید در حد عادی باشد و بتوانید از آن برای انجام کارهای روزمره و بیشتر کاری خود استفاده کنید. این گوشی انرجایزر با سیستم‌عامل اندروید ۸ کار می‌کند و باتری آن نیز از نوع لیتیوم پلیمر و با سلول ۲ هزار میلی آمپر ساعتی به شما تقدیم می‌شود.

این محصول از یک صفحه نمایش ۴.۹۹ اینچی از نوع IPS استفاده می‌کند و روزولوشن آن نیز در حد ۸۴۵ در ۴۸۰ پیکسل است. فناوری IPS یکی از برجسته‌ترین فناوری‌های LCD در سرتاسر جهان است و چندان نباید نسبت به آن بدبین عمل کنید.

حسگرهای این گوشی هوشمند، می‌تواند مقادیر فیزیکی را به‌خوبی اندازه گیری کرده و به پردازنده این امکان را بدهد که در برنامه‌های خاص از آن استفاده کند.

شتاب سنج گوشی می‌تواند یکی از اجزای مهم الکترونیکی گوشی باشد و در کنار آن، می‌توان به سنسور مجاورت هم اشاره کرد که عملکردهای گوشی را هنگام تماس برای جلوگیری از فشرده شدن اشتباهی دکمه‌ها هنگام نزدیکی به‌صورت، غیرفعال کند. این محصول مجهز به دو سیم کارت بوده و شما می‌توانید از امکانات دیگر اتصال در این گوشی نیز استفاده کنید.

 

بهترین گوشی بین 3 و 4 میلیون


  • LG K41S

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه فوریه ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۵.۸ در ۷۶.۵ در ۸.۳ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD

6.55 inches, 103.6 cm2

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio

تراشه Mediatek MT6762 Helio P22 (12 nm)
گرافیک PowerVR GE8320
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه رم ۳ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ + ۵ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

گوشی هوشمند LG K41S در سال ۲۰۲۰ و توسط برند ال جی روانه بازار شده است. این گوشی مجهز به یک تراشه مدیاتک Helio P22 MT6762 است و سه گیگابایت رم در آن به کار رفته است. حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت بوده و مشخص است که امکانات و مشخصات فنی آن هم تراز با گوشی‌های پایین رده رقیب است.

این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۰.۰ پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی آن نیز برای یک روز کامل استفاده کنید. باتری این گوشی از جنس لیتیوم پلیمر بوده و قابل جداسازی نیز نخواهد بود.

گوشی LG K41S از یک نمایشگر با اندازه ۶.۱ اینچی استفاده می‌کند که با فناوری IPS ساخته شده است و رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ دارد. این محصول در گزینه‌های رنگی مشکی، تیتانیومی و سفید روانه بازار شده است و می‌توانید توسط کارت میکرو SD، حافظه‌ی آن را تا حد قابل توجهی بالا ببرید.

دوربین این گوشی از ماژول ۴ گانه با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسل استفاده می‌کند و فلش LED نیز در آن به کار رفته است. سنسور دوربین سلفی در این گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی است.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا 40 میلیون + 16 مدل برتر بازار

بهترین گوشی زیر 4 میلیون


  • LG K51S

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه 2020, February 18
ابعاد 165.2 x 76.7 x 8.3 mm (6.50 x 3.02 x 0.33 in)
صفحه نمایش IPS LCD

6.55 inches, 93.6 cm2 (~73.8% screen-to-body ratio)

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio (~282 ppi density)

تراشه Mediatek MT6765 Helio P35 (12nm)
حافظه داخلی 64GB
حافظه رم 3GB
دوربین 35 + 5 + 2 + 2 MP

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی 13 MP
باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

علیرغم اینکه ال جی دیگر گوشی موبایل تولید نمی‌کند، اما گوشی‌های قدیمی و جذاب این برند، همچنان در بازار وجود دارد. گوشی K51S یکی از همین موارد است که فوریه سال گذشته روانه بازار شد. این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد و می‌توانید از وزن پایین آن برای حمل ساده‌تر استفاده کنید.

گوشی به پنل IPS در صفحه نمایش خود مجهز شده است و می‌توانید از رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل برای نمایش محتواهای چند رسانه‌ای خود استفاده کنید. سیستم عامل گوشی هم اندروید است و نسخه ۹ آن را می‌توانید همراه با ابزارهای نرم افزاری عالی و کامل استفاده کنید.

گوشی K51S از تراشه مدیاتک استفاده می‌کند که برای این رده قیمت مناسب است و از پردازنده‌های هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی PowerVR هم کمک می‌کند که کمی بتوانید از بازی‌های خوب روز لذت ببرید. گوشی تنها یک مدل ۶۴ گیگابایتی همراه با ۳ گیگابایت حافظه رم در بازار دارد و جایی هم برای گله و شکایت باقی نمی‌ماند.

در صورت نیاز به حافظه بیشتر، می‌توانید از کارت حافظه جانبی استفاده کنید. علاقه مندان به عکس برداری هم می‌توانند از سنسور اصلی ۳۲ مگاپیکسلی در کنار سنسورهای ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کنند که به ترتیب، از نوع اولترا واید، ماکرو و عمق خواهند بود.

دوربین اصلی می‌تواند عکس برداری پانوراما و HDR داشته باشد و تمام نیازهای شما را از جهت بالا بردن کیفیت تصاویر، فراهم کند. این گوشی از فیلم برداری 1080p هم پشتیبانی می‌کند و به صورت همزمان می‌توانید از فیلم برداری دوربین جلوی گوشی هم استفاده کنید.

دوربین جلویی تنها از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که می‌تواند کیفیت قابل قبول داشته باشد. گوشی بازهم از جک هدفون و اسپیکرهای با صدای بلند استفاده می‌کند و به جای ضد آب ساختن گوشی، سازندگان تلاش کرده‌اند که موجبات خوشحالی کاربران را فراهم کنند. این گوشی از سیستم اتصال وای فای و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

گوشی K51S ال جی را می‌توانید به عنوان یک یادگیری از این کمپانی به همراه داشته باشید. چرا که دیگر شاهد تولید گوشی توسط این برند نخواهیم بود. رنگ‌های تیتانیومی، صورتی، آبی و قرمز به عنوان مدل‌های مختلف در بازار ارائه شده است. زیبایی این گوشی‌ها انکار نشدنی است و می‌توانید حس خوبی از به دست گرفتن آن داشته باشید.

کیفیت ساخت به خوبی در آن دیده می‌شود و از طراحی لبه خوب آن هم گرفتن محکم گوشی استفاده کنید. گوش تست‌های بنچمارک را به خوبی گذرانده است و کیفیت عملکردی آن با توجه به رده قیمت گوشی اثبات می‌شود.

گفتنی است که پردازنده‌های گوشی K51S از فرکانس حداکثری ۲.۳ گیگاهرتزی برخوردار هستند و تراشه آن با کمک فناوری ۱۲ نانومتری طراحی و ساخته شده است. فیلم برداری در این گوشی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود که چندان نمی‌تواند کیفیت خوبی را به شما بدهد.

قبل از خرید خود، ابتدا بهتر است بودجه خود را تعیین کنید. اگر محصولی با کیفیت بهتر و هم راستا با امکانات روز می‌خواهید، بهتر است که به سراغ گوشی‌های میان رده و بالاتر بروید. اگرچه، سیستم‌های استاندارد همچنان در این گوشی هم وجود دارد و می‌توانید با پرداخت هزینه پایینی از این گوشی به عنوان محصول ثانویه استفاده کنید.


جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که اطلاعات جامعی در مورد گوشی‌های پایین‌رده بین ۳ الی ۴ میلیون تومان در اختیار شما قرار دهیم. این گوشی‌ها از برندهای معتبر همچون سامسونگ، هوآوی و شیائومی انتخاب شده‌اند و با اطمینان بیشتری می‌توانید هرکدام از آن‌ها را بسته به سلیقه و امکانات موردنظر خود انتخاب کنید.

ممکن است که برخی از این گوشی‌ها امکانات پایین‌تری نسبت به رقبا داشته باشند، اما از نظر شیک بودن و طراحی مقاوم و خوش ساخت، می‌توانند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند.

فراموش نکنید که این گوشی‌ها در رده‌ی پایین قرار دارند و در کل نمی‌توانند مشخصات فنی چندان قابل رقابتی با گوشی‌های ترند بازار داشته باشند. این گوشی‌ها در اجرای بازی‌های بزرگ این پلتفرم و برنامه‌های چندوظیفه‌ای معمولا با مشکل کندی مواجه هستند. دوربین در این گوشی‌ها عملکرد متوسطی دارد و تنها در زمینه باتری است که می‌توانند بسیار درخشان عمل کنند. شما نیز می‌توانید انتخاب خود را با ما درمیان گذاشته و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها وارد کنید.

شما میتوانید برای خرید و مطالعه مقالات بیشتر به سایت مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.